Oyun Ön İncelemeleri

2006 FIFA World Cup – Demo

EA yine bir turnuva oyunuyla karşımızda! 28 Nisan’da tam sürümü Avrupa’ya
dağıtılacak olan 2006 FIFA World Cup’ın demo’su, biz futbolsever oyuncuların
takdiri için 343 MB’lık bir dosya halinde yayınlandı! 9 Haziran’da başlayıp, 9
Temmuz’da sona erecek olan turnuvaya ilk yolculuğumuzu demo ile yaptık!


Öncelikle şunu belirtmek gerek. Yapıt, EA tarafından son yıllarda yayınlanan tüm
FIFA serilerinin demo’larında olduğu gibi en düşük ayarlarda çalışıyor.
Grafiksel olarak hüsran yaşamadan önce bunu belirtmekte fayda var. Maalesef
“ayarlar” gibi bir seçeneğimiz yok. Bize verilen tek seçim şansı 4 adet takımdan
ve onların formalarından ibaret. Oyunda Almanya, Amerika, İngiltere ve Meksika
milli takımlarından dilediğinizi seçip, 45 dakikalık tek devre için (oyunda 3
dakikaya tekabül ediyor) çimlere ayak basıyorsunuz.

Nihayet takımlar soyunma odalarından çıkıyor ve her turnuva oyununda olduğu gibi
konfetilerle, bayraklarla, kendi takımının renkleriyle giyinmiş taraftarlarıyla,
cıvıl cıvıl bir atmosfer karşılıyor bizi. Ardından EA’nin her daim çok başarılı
hazırladığı futbolcu giriş animasyonlarını izliyoruz. Beklenen an geliyor, top
santra yuvarlağına konuyor ve hakemin düdüğüyle beraber başlama vuruşu
yapılıyor. Eğer FIFA 06’yı oynamadıysanız ya da uzun bir müddet oynamadıysanız,
2006 FIFA World Cup’taki oynanışı biraz yadırgayacaksınız. Zira EA, 2006 yılı
futbol oyunlarında büyük ilerleme kaydetti. FIFA serilerinin dibe vurduğu,
2003-2004 yıllarından sonra toparlanma dönemine giren EA, 2006 yılında bu konuda
önemli adımlar attı. 2006 FIFA World Cup’ta da tersi birşey göremiyoruz. Aksine
önemli gelişmeler mevcut. Bir kere oynanışa eklenen futbolcu animasyonları,
yapımı yavaşlatacağına, daha dinamik bir hale getirmiş. Bunu en çok ikili
mücadelelerde görüyorsunuz. Ayrıca paslar da, eskisi gibi mıknatıs ile
çekiliyormuş hissi vermiyor. Ara paslar gayet başarılı. Tabi orta sahada
yapmadığınız takdirde. Zira rakip futbolcular orta alanda kalabalık oldukları
için, verdiğiniz kısa bir ara pasın bile rakibinize geçmesi olası. Hemen araya
giriveriyorlar. Sonra onlardan top almak da bir hayli uzun sürebiliyor. FIFA
06’daki kadar olmasa da, gereksiz yere çalım atma problemi demo’da gördüğümüz
kadarıyla, 2006 FIFA World Cup’ta da devam ediyor. Orta alanda yapılan adam
eksiltmelerin kime ne yararı var? Hatta bu adam eksiltmeler neticesinde, topu
geriye oynayan oyuncuları görünce, yapay zeka ile aranızda ciddi bir anlayış
farkı olduğu gerçeğiyle yüz yüze geliyorsunuz.
Uzaktan şutların ağlarla buluşması, futbolseverler için farklı bir zevktir.
Pozisyonun hazırlanışı, hızın verdiği ivme, topun yükselişi, kalecinin
atlamasına karşın meşin yuvarlak öyle bir köşeye gider ki bazen, bu keyfi
oyunlarda yaşamak, şüphesiz o yapımın oynanabilirliğini yükseltir. Pro Evolution
Soccer 5’te çok güzel uzaktan gollere şahit olduğum için, PES 5’in bendeki yeri
başkadır. 2006 FIFA World Cup, bu konuda PES kadar keyif vermiyor. Uzaktan şut
çekmek güzel ama demo’yu denediğim süre boyunca gol olacak bir pozisyon ile
karşılaşmadım. Ya toplar üstten auta gitti, ya da cılız bir şut olarak kalecinin
kucağına.

Şansılıyım ki, demo’da oynadığım ilk maçın ilk şutunda gol atma çoşkusunu
yaşadım. Futbolcuların gol sonrası animasyonları da, EA tarafından yine şahane
yapılmış. Sevinçler bazen farklı kamera açılarıyla, ard arda gösteriliyor.
Futbolun bir şov olduğunu, beyinlerimize EA çok güzel yerleştiriyor. Bunların
haricinde FIFA 06’da kaleci ile karşı karşıya gol atmak biraz zordu. Zira
genellikle kaleci vuruşunuzu çeliyordu. Ancak uzun süre oynanıştan sonra ne
yapmanız gerektiğini ve şuta ne kadar basmanız gerektiğini kavrıyordunuz.
Demo’da gördüğüm kadarıyla yapımcılar, bunun bir kaleci refleksi değil de
problem olduğunu anlamış olacaklar ki, World Cup’ta daha gerçekçi anlar
yaşıyorsunuz. Yine de çoğunlukla şutunuz gol olarak değer kazanmıyor ama en
azından her defa kaleci tarafından kurtarılmıyor ve auta gidiyor. Bu sefer
kalecinin panterliğinden değil, futbolcunuzun beceriksizliğinden(ya da kendi
bahtsızlığınızdan) yakınıyorsunuz(!)

Demo’da hata ile de karşılaşmadık değil. Rakip takıma hiç pozisyon vermedik ve
dolayısıyla kalemizde hiç şut görmedik. Buna karşın acemice(!) yapılan bir
penaltı neticesinde topu ağlarımızda gördük. Maç bu skorla bittiğinde skor
tabelasında ilginç bir anekdot ile karşılaştık. Öyle ki rakip takım için “kaleyi
bulan şut sayısı” sıfırdı, “toplam şut sayısı” sıfırdı. Buna karşın rakip
takımın “gol sayısı” bir olarak belirtilmişti. Yani penaltılar şut olarak
gösterilmediği için, istatistiklerde böyle bir hata meydana gelmiş gözüküyor.

Tam sürümü çıktığında çok daha gerçekçi bir teknik analiz yapabileceğimiz 2006
FIFA World Cup’ın müzik ve sesleri kulağa gayet başarılı geliyor. Grafiksel
olarak en düşük ayarlarda oynadığımızdan dolayı, ayrıntı vermek pek gerçekçi bir
netice vermeyecektir. Genel olarak şunu söylemek gerekir ki, 2006 FIFA World
Cup, bu yaz epey oynanacak. EA dirilmeye başladı. Konami’nin bir an evvel PES’in
eksik kalan yerlerini onarması gerekiyor. Oynanabilirliği zaten çok başarılı
olan PES 5’in, yıllardır kullanılan grafik motoru mutlaka yenilenmeli.
Sözlerimizi futbolsever oyunculara bir müjde vererek kapatalım; 2006 FIFA World
Cup, PES’ten daha farklı tatlar içeriyor ve bu da onu oynanabilir kılıyor. Oyuna
dalıp gerçek hayatı unutmayın…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu