2013 Red Herring High-Tech Listesi Açıklandı
Dünyanın her tarafında teknoloji alanında yayın yapan medya şirketi Red Herring, Asya’nın önde gelen özel şirketlerini seçtiği ve yılın önemli buluş/teknolojilerini tanıttığı 2013’ün en iyileri listesini açıkladı. Daha önce Facebook, Twitter, Google, Yahoo, Skype, Salesforce.com, YouTube ve eBay gibi siteleri ilk keşfedenler arasında olan Red Herring editörlerinin hazırladığı “Asya’nın En İyi 100’ü” listesi yeni şirket ve girişimcilerin tanınması için bilinen bir liste olarak ünlenmiştir.
Bu yıl ilk 100’e giren şirketler arasında, odak bölgeleri arasında Türkiye de bulunan ve ilk oyunları olan City of Steam’i tüm dünyadan önce ülkemizde yayınlamayı seçen DAO Games de mevcut. Çin, Japonya, Hindistan ve diğer girişimci Asya ülkelerinden gelen yoğun rekabet sonucu, tüm Ortadoğu’da sadece altı finalist bulunuyordu.
Red Herring CEO ve editörü Alex Vieux, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Güçlü bir potansiyele sahip firmaları seçmek o kadar da kolay değil. Uzun süren düşünme ve sıkı tartışmaların ardından, yüzlerce aday arasından ilk 100 şirketi seçtik.”
“DAO Games’i seçmemizin ardındaki nedenler arasında firmanın vizyonu, enerjisi ve yenilikçi düşüncesi gösterilebilir, ki zaten başarılı bir girişimci olmanın temelinde de bunlar yatar. DAO Games bu başarısıyla gurur duymalı. Rekabet bu yıl, her zamankinden daha zorluydu.”
Red Herring’in editöryal kadrosu, firmaları finansal performansı, teknolojideki yenilikçi tutumu, yönetim kalitesi, stratejisi ve pazar penetrasyonu gibi hem nitelik, hem de nicelik kriterleriyle etraflıca ele aldı. Bu potansiyel değerlendirmesinde, firmaların geçmiş performansları ve benzerlerine göre başlangıçtaki stratejileri de hesaba katılıyor. Dolayısıyla bu performans değerlendirmesi, Asya’daki en çok gelecek vadeden yeni iş modellerinin keşfi ve bu modellere olan desteğin fark edilmesi için büyük önem taşıyor.
DAO Games CEO’su Peter Kwisthout, Red Herring’in listesi ile ilgili şu açıklamayı yaptı: “Gelişmekte olan pazarlardaki gençlere kaliteli dijital eğlence sunmak adına şirketimizi şekillendirmek için iki yıl boyunca sıkı çalıştık. Bu çalışmanın ardından böyle önemli bir Asya teknoloji ödülü almak ve bu vesileyle ismimizi daha geniş kitlelere ulaştırmak, bizim için son derece önemli… 2014’te yeni pazarlara girdikçe, giderek büyüyen oyun platformumuzu geliştirmeye devam edeceğiz.”
-Basın Bülteni