Biz dördüncü oyunu bekleyeduralım ilk iki oyununu, ki şahsımca serinin en iyisi olan Assassin’s Creed 2’nin, Kreatif Direktörü Patrice Désilets, serinin geri kalan oyunlarının iyiden iyiye savaş ve öldürme mantığına döndüğünü belirtti.
Bu konuda oyuncuların da eleştirileri olurken Patrice Désilets de başlattığı serinin yeni halinden pek memnun değil gibi.
“Bu bir suikastçı oyunu ve içerisinde çok fazla insan öldürüyorsunuz. Lakin kalabalıkta ve hazırlanmış çevrelerde oynayış şeklinize göre bu tamamen texture’a dayalı bir oyun da olabilir. Oyunlar binary kodlar üzerine kurulmuş makinalardır. Yani içine koyduğunuz şeyler ya vardır ya yoktur. Öldürmek oyunda yapılabilecek en kolay etkinlik.”
“Benim gerçekten istediğim oyuncuların gezip etrafı keşfetme zevkini yaşamalarıydı. Etrafa bakmaları, duvarlara tırmanıp yeni tanıştıkları şehri gözlemlemeleri bunun gibi güçlü duygular vermeleriydi. Ben şahsen oyunda bunu seviyorum. Bazıları bu mantığı anlar bazıları anlamaz. Bu onlara göre zevkli olmaz.”
“Adam öldürme kısmı da önemli ama bence biraz abartılmaya başlandı. Artık oyun çevrenizdekileri keşfedip zevk almaktan çok habire savaşıp öldürmekten ibaret bir hale geldi.”
Aksiyon yoğunluğu olmadan yapılmış en güzel oyunların Telltale’ın Walking Dead ve David Cage’in oyunları olduğunu belirten Désilets ayrıca bağımsız oyunları da bu konuda başarılı buldu.