Battlefield 4’ün çıkışı gerçekten de, artık ismini koyalım, bir faciaya dönüştü. Her gün önümüze düşen haberler arasında yeni bir yama, o yamanın yarattığı yeni sorunlar, o sorunlar için yayınlanan yeni bir yama görmekten bir hâl olduk. En sonunda farklı bir mevzu çıktı karşımıza: DICE’un kendini açıklayışı. Öncelikle sorunun Frostbite 3’e geçişten olduğunu belirtiyorlar. Kodlama iki motorda çok farklı olduğundan, bu BF4’e yansımışı. Her olasılık için oluşacak bugları tahmin etmelerinin de mümkün olmadığını söylüyorlar. Birden fazla kaynakta çalışan kodların, “timing dependant” olduğu, zamanlamaların da donanım/yazılım/arka plan işlemi kombinasyonlarına göre oynayabileceğini ve oyunu çökertebileceklerini söylüyorlar. Çok karmaşık mı geldi? Sizi o zaman bu açıklamanın altına Draug isimli kullanıcının yaptığı yoruma alalım: “Başka bir deyişle, beta testi daha geniş bir bilgisayar yelpazesi içerisinde yapılmalıydı. Ya da: ‘Daha fazla zamana ihtiyacımız vardı'”. Draug’un lafının üstüne bir şey söyleyesimiz gelmedi.