“Fable 3 tam bir tren enkazıydı!”
Oyun sektörünü yakından takip ediyorsanız Peter Molyneux ismine aşinasınızıdır. Aslında çok sevimli, tonton yanaklı bir İngiliz olan Molyneux abimiz oyunlarını yaparken biraz fazla yüksekten atıp tutması ve sonuçta yarattığı beklentinin altında ezilmesiyle meşhur. Ha, hakkını yemeyelim, yaptığı oyunlar yine de güzel, abartma huyuna rağmen yine de severiz kendisinin. Mesela bir Populous, bir Black & White, bir Fable gayet güzel ve orijinal fikirler içeren seriler.
Genelde başkaları tarafından eleştirilen tarafta olmaya alışan Molyneux, bu sefer eleştiri oklarını kendi kendine doğrultmasıyla bizi şaşırttı doğrusu. “Fable 1, o türde yaptığım ilk oyun olmasına rağmen bence o kadar da kötü değildi. Bazı açılardan fazlasıyla kusurluydu ve bazı teknik sorunlar nedeniyle animasyonlar problemliydi. Ama Fable 2’nin doğru yönde atılmış bir adım olduğunu düşünüyorum. Fable 3 ise tam anlamıyla bir tren enkazıydı…”
Fable 2’nin kusurunun PC’ye çıkmamak olduğunu bu noktada kendisine hatırlatmak istesek de, düşene tekme vurmanın anlamı yok tabii bu saatten sonra. Molyneux ise Fable 3 ile ilgili düşüncelerini anlatmaya devam ediyor:
“Fable 3 aslında çok daha büyük bir oyun olarak tasarlanmıştı ancak kısıtlamalar nedeniyle kafamdaki resme oturamadı bir türlü. Eğer Fable 3’ü tekrardan yapma şansım olsaydı Fable 1 ve 2’deki gelişmeleri alıp, Fable 3 üzerinde fazladan bir yıl daha çalışmak isterdim. Tabii bunları yapmak oyunun benim kafamdaki kusursuz mücevhere dönüşmesini sağlar mıydı? Hayır. Sanırım basınla konuşurken heyecanlanmamayı öğrenmem lazım. Aklınızdaki düşünceyle onu koda döktüğünüzde ortaya çıkan şey çoğu zaman birebir aynı olmuyor. Ve ne kadar yaratıcı olursanız olun, kendi yarattığınız üründen bu yüzden memnun kalamayabiliyorsunuz.”
Eh, son oyunu olan Godus’la yine istediği çıkışı yakalayamayan Molyneux’un en azından sorunun kaynağını bulmuş olması güzel. Bakalım bu söylediklerinde gerçekten içten mi davranıyor, bir sonraki oyununun basın gösteriminde hep beraber göreceğiz…