Skyrim ile yakaladığı başarıyı şimdi de bir WoW misali uzun yıllara yaymak isteyen Bethesda yeni Elder Scrolls Online oyunu ile de bu yola baş koydu.
İşte bu MMORPG’yi hazırlarken ekibin başı olan yönetmen Matt Firor’dan MMORPG’lerin neden konsol yerine daha çok PC’yi tercih ettiklerine dair ilginç açıklamalar geldi.
Matt Firor “Bu klasik bir problemdi ancak artık soluklaşıyor. Mevcut nesil ve önceki nesil MMO’lar tamamen klavye ve fare kullanımından geçiyordu. Evet herkes Ventrillo gibi sesli chat programları kullanıyordu ancak bu sadece küçük gruplarda mevcuttu. Pek çoğu hem karakterini kontrol ederken hem de yazı yazmakla uğraşıyordu.”
“Lakin konsollarda MMO eksikliğinin en büyük sebebi, onların MMO tarzı büyük oyunları kaldıramayacak olması. 360 ilk duyurulduğunda şaçmalar derecesinde harika bir cihazdı lakin PC’ye kıyasla o kadar da iyi değil artık, kaldı ki ilk duyurulduğunda bile ondan daha iyi PC’ler vardı.”
“Öte yandan PC’nin açık platform doğası da çok büyük faktör. Bunun en büyük etkisi PC’nin her şeyi kabul eden yapısı. Online oyun yapmak elinden gelen herşeyi yapmaktan ibarettir, sınırları zorlamaktan ve bunu açık platformda yapmak çok daha kolay. Belki bir gün bunların hepsi değişir.”