“Sadece koşup ateş eden biriyle hikâye anlatılmaz”

Oyunlarda hikâye anlatmanın yeni yöntemlerini Fahrenheit ve Heavy Rain ile gösteren, Beyond ile de tekrar kanıtlamaya hazırlanan Quantic Dream’in beyni David Cage yine oyunlar ve hikâye anlatımıyla ilgili ilginç açıklamalarda bulundu. Oyunlarda hikâye anlatmanın birincil zorluğunun oyun karakterlerinin yapabileceklerinin kısıtılı olması olduğunu belirten Cage “Sadece koşup ateş eden bir kahramanla hikâye anlatmak imkansızdır. Bu yüzden de hikâye ara sahnelerle anlatılır ki kahraman başka şekilde konuşup etkileşime girebilsin. Senaryo da kahramanın bölümden bölüme gidip, yüzlerce düşmanla yüzleşip hepsini öldürmesini meşru kılmak zorundadır. İyi bir hikâye anlatmak için yapımcıların yeni etkileşim yöntemleri bulması gerekir” şeklinde konuştu. Kendisine kısmen katılmakla birlikte “Half-Life” serisi diyip durasımız da yok değil. Siz ne düşünüyorsunuz?

Exit mobile version