“WiiU’nun İşlemcisi İçler Acısı”
Bildiğiniz gibi WiiU geçtiğimiz günlerde piyasaya çıktı ve bir çok sorunla yüzyüze geldi. Bu yüzden de yerden yere vuruluyor; hesap paylaşım sorunları, RAM kısıtlamaları, üçüncü parti oyunların sorunları, HDMI sorunları, oyun kayıt sorunları, 5GB’lık çıkış günü yaması, düşük pil süresi, arayüz sorunları, kontrolör sorunları, WiFi sorunları derken gelen sorun haberlerinin ardı arkası kesilmiyor.
Üçüncü parti oyunların sorunlu olması konusunda Nintendo’ya bir eleştiri de tüketicilerin aksine oyun yapımcılarından geldi. Metro: Last Light’ın yapımcısı 4A Games’in baş teknik sorumlusu Oles Shishkovtsov yaptığı açıklamada Metro’nun yeni oyununun neden WiiU’de yer almadığını ve almayacağını dile getirdi:
“WiiU rezalet ve yavaş bir işlemciye sahip.”
NowGamer sitesine konuşan firma yetkililerinden Huw Beynon ise Metro: Last Light’ın bir WiiU versiyonunun gelmeyeceğini de açıkladı. Bunun sebebi olarak ise WiiU’ya iyi bir oyun yapabilmek için gösterecekleri ekstra çabanın boşa gideceğini düşünmeleri.
“[Konsola] Erken bir bakış atmıştık, yapabiliriz diye de düşünmüştük, ancak [WiiU’ya] oyunu yaptığımızda oyunun kalitesinden ödün vermemiz gerekirdi, bu yüzden bu konuyu şimdilik kapatmaya karar verdik. İleride tekrar düşünebiliriz. Ama bir söz veremem.”
Metro: Last Light’ın çift ekranlı WiiU ile oyunculara daha iyi bir deneyim sunacağını düşünen Nintendo, firmaya bir teklifte bulunmuş ancak firma kesin bir şekilde bu teklifi reddetmiş. WiiU’yu incelediklerinde, ekibin büyüklüğü ve önceki oyunun satışını göz önünde bulundurunca sadece Playstation 3’e ve Xbox 360’a geliştirmenin yeterli olacağını düşünmüşler.