Geçtiğimiz aylarda Steam’de erken erişime geçen ve Unreal Engine 4 kullanan Ark: Survival Evolved, hayatta kalma oyunlarını zombi temasından kurtarmış ve mekanikleri ile oldukça ilgi çekmeyi başarmıştı.
Bugün ise Studio Wildcard’ın kurucusu olan Jesse Rapczak, GamingBolt’a yaptığı açıklama ile yeni nesil konsollara oyun geliştirmenin önceki nesle göre çok daha kolay olduğunu belirtti. Rapczak yaptığı açıklamada: “dürüst olmak gerekirse, yeni nesil konsolların ikisine de oyun yapmak kolay. PS3 ve Xbox 360 zamanlarında, Xbox 360 kolaylık bakımından çok daha öndeydi, çünkü geliştirme araçları ve mimarisi buna uygundu. Ama PS3 çok farklıydı, birçok özel ayarlamalar ve iyi bir içerik oluşturma için yine iyi bir optimizasyon gerektiriyordu.
Ama şimdi araçlar oldukça iyi, platform araçları oldukça benzer. Bazı yerlerde Xbox One daha iyiyken, bazı yerlerde PlayStation 4 daha güçlü. Örnek vermek gerekirse, bizim oyunumuz konsolda yalnızca CPU limitine takılıyor. Xbox One bu konuda nispeten PlayStation 4’ten daha güçlü, PlayStation 4 ise GPU tarafında daha kuvvetli. Ama şu bir gerçek ki bizim oyunumuz CPU’ya daha fazla ihtiyaç duyuyor. Biz de ikisi arasında iyi bir denge kurmaya çalışıyoruz,” dedi.
Ark Survival Evolved, şuan için Steam’de Erken Erişimde bulunuyor. Oyunun tam sürümü ise Haziran 2016’da PC, PlayStation 4 ve Xbox One için raflardaki yerini alacak.