Oyun Ön İncelemeleri

Colin McRae: DiRT 2

DiRT, efsane Colin McRae ismini ve serisini devam ettirmek üzere, 2007’nin
Haziran aylarında bizlerle buluşmuştu. Görsel olarak çok önemli bir yol kat
etmesinin yanında, hasar modellemeleri de inanılmaz gözükmekteydi. Geçtiğimiz
aylar içinde, San Francisco’da düzenlenen bir etkinlikte, DiRT’e kardeş geliyor
olduğunu öğrendik. Birçok geliştirme ile birlikte DiRT 2, bizlere Off-Road yarış
heyecanı ile spor öğelerini bir arada hissettireceğe benziyor. Henüz açıklanan
çok az özellik olmasına rağmen, bu kadarı bile özellikle yarış tutkunları için
gayet hoş gözüküyor.

Yamuk yumuk yollar

Öncelikle biraz Off-Road kavramından bahsetmek gerekirse, Off-Road hem yarış
oyunlarında hem de gerçek hayattaki yarışlara ayrı bir hava katıyor. Mantık,
“Bitiş çizgisine giden her yol mübahtır” şeklinde işliyor. Yani illa ki belirli
bir parkuru takip etmenize gerek yok, kestirme yollar kullanabilir ve kendinize
daha kısa yollar bulabilirsiniz. Tabii bu tip yollar, genelde yer şekli olarak
zorlayıcı, engebeli ve araç kontrolü zor yollar olabiliyor. Kim bilir, belki de
kestirme olarak seçtiğimiz yol bizi bir uçurumun kenarına bile sürükleyebilir.
Ancak yapımcılar bunu, o noktaya kadar dramatize ederler mi bu bilinmez.

DiRT 2’ye geri dönersek, yapım özellikle Off-Road sistemi üzerine önemli
vaatlerle geliyor. Görsel efektler ve hasar modellemeleri için grafik motoru
tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde edilmiş. Buna göre, çok daha
gerçekçi görüntüler ve fizik kuralları ile karşılaşacağız. Off-Road’lar
sırasında rastlayabileceğimiz çamur, duman, kir gibi efektler son derece
gerçekçi tasarlanıyor. Yağış ve ıslaklıklar için de ayrı bir motor hazırlanıyor
ve üstelik aracımızın sürüşüne doğrudan etkileri bulunacak. Yani ne olursa
olsun, bu gibi durumlarda kontrolü kaybetmemiz an meselesi olabilir.


“DiRT 2’de görsel efektler ve hasar modellemeleri için grafik motoru
tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde edilmiş.”



Yapımcılar, DiRT 2’ye stadyum yarışları ekleyecekler. Burada, 40.000 ile 120.000
kişilik seyirciler önünde, her türlü yer şeklinde ralli yarışlarına gireceğiz.
Bunun için de özel bir sistem geliştiriliyor, hem görsel hem de atmosfer olarak
kendimizi bu kadar kalabalık bir stadyumda hissedebileceğimiz bir sistem
yaratılıyor. Evlerinde özellikle iyi ses sistemlerine sahip olan arkadaşlarımız
için son derece hoş bir durum bu. Bunların dışında, yarışabileceğimiz parkurlar
içinde Londra, Los Angeles, Çin, Malezya ve Hırvatistan gibi yerler olacak.
Tabii bunlar DiRT 2’nin içerdiklerinden sadece birkaç tanesi. Esas oyun, bunun
gibi dünyanın dört bir yanında farklı yerler içerecek. Hepsinin kendine has yer
şekillerinin ve iklimlerinin de olduğunu varsayarsak, her yarış bizim için
farklı bir tecrübe olacak diyebiliriz.

Toz duman

DiRT 2 sadece tek kişilik değil, online oyunlarda da iddialı olacak. Gerçek
zamanlı olarak, diğer oyuncularla kapışabilecek ve ralli keyfinin tadını online
olarak da çıkartabileceğiz. Çeşitli oyun modları bulunacak ki bunlar daha sonra
yapımcılar tarafından daha ayrıntılı bilgiler şeklinde verilecektir. Güzel olan
bir haber de çıkış tarihi ile ilgili. Codemasters, yapımın bu sene içerisine
yetişeceğini belirtiyor. İlk DiRT’ün üzerinde birkaç geliştirme ve eklenti
olacağını da varsayarsak, çok uzun süre beklemeyecekmişiz gibi görünüyor.
Şimdiden direksiyonları hazırlayıp, ilk DiRT ile ısınma turlarına geçmenin
hiçbir sakıncası yok. DiRT 2, PC’nin yanında Xbox 360, PSP, PS3, Wii ve DS için
de piyasaya sürülecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu