Burnout Dominator
Electronic Arts’ın elinden çıkmasına alışık olduğumuz Need for Speed
ardından, yine aynı firma tarafından piyasaya sürülen yarış oyunu Burnout
Dominator, her ne kadar NFS ile bire bir örtüşmese de aynı kulvarda yol alan
yapımlar oldukları açıkça söylenebilir. Genel olarak baktığımızda oyun, PSP
platformunda boy gösteren iyi yarış oyunlarından biri olarak tarihin tozlu
sayfalarındaki yerini almayı başarıyor. Bizlere de tadını çıkartmak kalıyor.
Ters yön
Burnout Dominator, neredeyse PSP’nin limitlerini zorlayarak hakkını veren bir
yapım olmuş. Daha çok arcade tabanlı olan oyun, serinin önceki versiyonları da
dahil olmak üzere genel olarak piyasadaki yarış ve simülasyon oyunlarına iyi bir
alternatif teşkil ediyor. Daha önce seriyi oynamamış olanlar için belirtmekte
fayda var; Burnout Dominator yalnız bir yarış oyunu değil, aynı zamanda bir
yıkım oyunu da olduğu söylenebilir. Ancak ne yazık ki efsanevi olmuş en büyük
hasarı vermeye çalıştığımız Crash (çarpışma) modu, PSP’de mahrum bırakılmış.
Bununla birlikte yinede eğlence ve adrenalinden herhangi bir şekilde ödün
verilmemiş. Burnout Revenge’i herhangi bir nedenden dolayı oynayamamış olanlar
ise üzülmesinler. Zira Dominator, sunum ve içerik olarak oldukça Revenge’e
benzemekte. Oldukça fazla sayıda yarışın bulunduğu World Tour modu altında
yapılan dünya çapındaki mücadeleler, şehirler ve bölgelerden oluşmakta. Race
modunda serinin önceki yapımlarında bulunan türlerle birlikte birkaç yeni yarış
çeşidi de eklenerek ortaya biraz daha gelişmiş bir konsept konulmuş. Grand Prix
modunda ise yarışlar kazanarak final madalyasına ulaşmamız amaçlanmış.
Yapıma eklenen yeni modlar her ne kadar çeşitlilik sağlamış olsalar da, Burnout
Dominator için birer devrim niteliğine sahip değiller. Maniac modu altındaki
Drifting ve Near Miss (yakın temas) yarışlarında en çılgın araç süren kişi
bölümünü galibi oluyor. Bu yeni yarışlarda araçların yapabileceği özel
hareketlerin eklenmesi de unutulmamış. Böylece adrenalinin bir miktar daha
yükselmesi sağlanmış. Çoğu yapımda karşımıza çıkan kilit-ödül sistemi, Burnout
Dominator’da yalnız kilitli olan araçlarda değil, aynı zamanda bazı modlarda da
karşımıza çıkarak, tamamlanmadan diğer modların oynanamaması sağlanmış. Bu
yapıda, Rival Challenge modunda kazanılan yarışlarda önce kilitli araçlar
oynanabilir oluyor, ardından modun tamamlanması ile de Dominator Challenge
modunun kilidi kalkarak oynanabilir oluyor.
Bozulmayan dinamik
Oyun yapısı ve kontroller, önceki yapımlar ile benzerliğini sürdürüyor. Daha
önce oynamamış olanlar için özetlemek gerekirse amaç, kendi aracınızı
parçalamadan, mümkün olduğu kadar çılgın ve delicesine araba kullanmak oluyor.
Ters yönden araçların üzerine gitmek, kıl payı aralarından sıyrılmak gibi
durumlar kazanan olmak için yapılması gerekenlerden. Bu tip atraksiyonlarla
meşgul olurken, bir yandan da Boost metreniz yaptığınız hareketlere göre
yükselme gösteriyor. Süper şarj konumuna gelince de turbo kullanma hakkınız
oluyor ve böylece çok daha çılgınca yol almak mümkün oluyor.
Görsel olarak oldukça iyi olan yapım, oldukça detaylı araka planlara sahip
olarak geliyor. Çarpışma gibi efektler de oldukça iyi iş çıkartmakta. Frame rate
oranı ise herhangi bir sorun yaşatmıyor. Sesler ve müzikler bakımından ise iyi
sayabileceğimiz araç ve ses efektlerine, her zaman olduğu gibi EA kalitesinde
müzikler eşlik ediyor. Ad-Hoc modu üzerinden Multiplayer da destekleyen yapım,
PSP’de yaşanabilecek enteresan bir yarış deneyimi vaat ediyor. Özellikle seriyi
sevenlere duyurulur.