Oyun Ön İncelemeleri

Dungeons & Dragons Online

Çoğumuz için bir hevesti, Dungeons & Dragons. Sonra bu heves git gide bir
zevke dönüştü. Zamanla da bağımlılığa. Ancak hepimiz için tek bir hayal vardı.
Bir gün D&D’u online olarak oynayabilmek. Hayalgücümüzün getirdiği
eğlenceyi(tabi daha sonra yeniden kullanmak üzere) bir kenara koyup, hayalgücü
ve programcılık ile yaratılmış süper bir dünyada yaşamak. Doyasıya Rp, doyasıya
D&D!

Şimdi ise bu bizim için bir şans. Hatta olması çok çok muhtemel bir olay. Kısa
bir süre önce birçok D&D oyuncusunu sevindirecek bir haber aldık. D&D Online,
yani o beklediğimiz şaheser; Turbine tarafından hayata geçirilecekti. Yeni bir
projeydi ama inanıyorduk biteceğine. Şimdi ise ilk meyvası olan Alpha testi
başlamak üzere. Kayıtlar alındı. Oyuncular bu evrene girmek için gün sayıyor.

Peki D&D Online’ı diğer MMORPG oyunlarından farklı kılan ne olacak? Her şeyden
önce bu türdeki oyunlar çıkarken hep bir server’da fazla oyuncu barındırmayı
üstün başarı olarak gösterirlerdi. Fakat D&D online ile bu tarihe karışıyor.
Turbine tasarladığı haritalar ile küçük bir evren sunuyor. İstediği ise her
oyuncunun hikayeye tamamen katkıda bulunması ve bütün oyuncuları birbiriyle
kaynaştırmak. Yani birkaç yüz oyuncu tek bir server’da olacak, bunun yanında bu
oyuncular devamlı etkileşim halinde bulundurulacak. Yani masaüstündeki gruplar
halindeki oyun sistemi aynen burada da devrede. Oyun görevler halinde olacak ve
evrende belirlenecek yeni bir görev için her oyuncu katkıda bulunacak ve tüm
oyuncular hep birlikte bu görevi bitirmek için çalışacaklar. Az katılım olan
görevlerin bitmesi imkansız olacak.

Basit Ana Şehir

Oyunda StormReach adında bir ana şehir bulunacak ve burada toplaşan oyuncular
aktivitelere birlikte gidecekler, birlikte savaşıp bir sonraki görevi birlikte
açacaklar. Zaman zaman RP öne çıkacak, oyuncular muhabbet edecekler ve oyun
içinde oyuncuların orada yaşadıklarını hissetmeleri için her aktivite yapılacak.

Instance Dungeon sistemi ele alınmış. Zindanlarda yapmamız gereken amaçsızca
yaratık kesmek olmayacak. Onun yerine belirtilen görev öğesine en çabuk şekilde
ulaşıp, en çabuk şekilde zindanı terk ettiğimizde daha fazla xp puanı
kazanacağız. Gizli olarak ilerleyeceğimiz görevler ile daha da fazla xp puanı
kazanmak olası. Girildiğinde gerekli sayıda yaratık kesilecek ve gerekenden
fazla grubu oyalayan oyunculara herhangi ödül ya da xp puanı verilmeyecek.
Böylece hikayenin devamlı akışı sağlanacak.

Meslekler ve Irklar

Şu anda fazla meslek açıklanmasa da yine de oldukça meslek çeşitliliği
bulunuyor. Diğer oyunların aksine henüz bir ikinci seviye meslek sistemi
açıklanmadı fakat birkaç mesleğinin birleştirilmesinden oluşan karma yani
“multiclass” meslekler ise oyunda bulunacaklar arasında. Şu anda ise Barbarian,
Bard, Cleric, Fighter, Paladin, Ranger, Rogue, Sorcerer, Wizard meslek sınıfları
bulunuyor. Yine diğer MMORPG oyunlarında olduğu gibi D&D Online’da da ırklar
meslek seçimlerinde önemli rol oynayacak. Bazı ırklar bazı meslekleri
seçemeyecek. Olması muhtmel olan ırklar ise şunlar: Human, Elf, Halfling,
Warforged ve Dwarflar yer alıyor. İlerde ise kırma ırkların da ekleneceği
açıklanan bilgiler arasında.

Güzel bir sistem, az ama birbiriyle etkileşimli oyuncular, gruplar, Instance
Dungeon sistemi ve en önemlisi D&D, bunların hepsi bir araya gelince beklenmeye
değer bir oyun olduğunu bize gösteriyor. MMORPG türüne yeni bir kan getireceği
aşikar. Fakat ufak bir kusuru var. 2006’nın ilk çeyreğine kadar bekleyeceğiz.
Beklemek istemiyorsanız alpha testi için belki de hala bir şansınız vardır.
Şimdi kabuğa çekilip bekleme zamanıdır…

Alpha test başvurusu: beta.turbine.com/signup/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu