Makale

Oyuncunun sözlüğü – Bölüm 2

3D= Üç boyutlu görüntülere verilen isimdir. İlk ikisi genişlik ve yüksekliği, üçüncüsü ise derinliği belirtir. 

3D Engine= Daha önce Game Engine, yani oyun motorunun ne olduğunu açıkladık. 3D oyun motoru da grafiklerin 3D görünmelerini sağlayan kodlar topluluğudur. Bu tür oyun motorları, modellerin yüklenmesini ve ekrana görüntülenmesini sağlayan gerekli bileşenlere sahip olmak zorundadırlar.

Adventure= Macera oyunu olarak da bilinen grafik, karakter ve konuya dayalı bir oyun türüdür. Bu tür oyunlarda oyuncular hikayenin geri kalan kısmına ulaşabilmek için birçok bulmaca çözmek zorundadır. Çeşitli karakterlerden de elde edecekleri ipuçları ve bilgi sayesinde, hikayenin derinlerine inilir. Grim Fandango, Monkey Island Serisi, Myst Serisi, Atlantis Serisi ve Sanitarium gibi oyunlar bu türün önemli temsilcilerindendir.

Beta Test= Oyunun test edildiği ikinci ve en önemli aşamadır. (İlk testler oyun yapımcıları yada üçüncü parti bir şirket tarafından yapılır.) Beta testleri, bir grup oyun sever tarafından yapılır ve görünen büyük küçük ne kadar hata varsa oyun yapımcılarına bildirilir. Kimi zaman beta testleri, oyun yapımcısı tarafından siteden bildirilir ve test edilecek yazılım siteden indirilebilir. Böylelikle beta testine bütün oyuncular katılabilir. 

Cutscene= Ara demo veya ara video olarak sıkça kullandığımız deyim. Oyunlarda çeşitli olaylar gerçekleştiğinde, yada bölüm aralarında oyuncuyu bilgilendirme amaçlı ekrana gelen videolardır. Kimi oyunda oyunun kendi motoru kullanılarak oluşturulan bu videolar, kimi oyunda pre-rendered olarak da oluşturulabilir. Özellikle adventure türü oyunlarda daha önemli bir yer tutar. 

Developer= Sözlüğümüz oyun sözlüğü olduğu için buradaki anlamı da oyun yapımcısı. Bir oyun yapımı şirketindeki herkesin sahip olduğu bu sıfat, daha çok bir oyunun programcıları, tasarımcıları, müzisyenleri, eskizcileri vb. için kullanılır. 

E3= Electronic Entertainment Expo. Oyun yapımcıları, dağıtımcıları ve oyuncuların buluştuğu, dünyanın en büyük oyun fuarı. Ayrıca bu fuar her sene oyun yapımcı ve yayıncılarının kendilerini göstermeleri, birbirleri ile olan iletişimlerini kuvvetlendirmeleri için büyük bir fırsat teşkil etmekte. 

First Person= Birinci kişi görünümlü anlamına gelir. Adventure ve Shooter oyunlarda daha fazla karşımıza çıkar. Bu tür oyunlarda çevre, kişinin kendi gözünden görünüyormuş hissi verilmektedir. 

GDI= Graphics Device Interface. Windows’ta grafik oluşturmanın standart yoludur. Ancak günümüz oyunları için oldukça yetersiz kalmaktadır. 

Independent Developer= Bir şirket altında çalışmayan, bağımsız oyun yapımcılarına verilen isimdir. 

LOD= Level of Detail, yani detay seviyesi. Genellikle 3D modellerin, kamera açısının yakınlaşması yada uzaklaşması ile poligon sayılarının azalıp çoğalarak, detay seviyelerinin de doğru orantılı olarak azalıp çoğalması olayında kullanılan bir terimdir. 

Maya= Alias firması tarafından geliştirilen ödüllü 3D modelleme programı. Çeşitli oyun firmaları tarafından birincil 3d modelleme programı olarak kullanılan Maya, pek çok oyunun da görsel efektlerinin yapımında da kullanıldı. 

MD3= Quake III modeli formatı. Bütün iskelet animasyonlarını desteklemekte.

Publisher= Yayıncı firma anlamında kullanılır. Ancak kimi zaman sadece firma için değil, yapımcı için yaptığım tanımda olduğu gibi, firma içinde çalışan insanlar için de kullanılır. 

RGB= Red, Green, Blue. Yani 3 ana renk olan kırmızı, yeşil ve mavi’nin sayısal değerlerini belirtir. Örneğin Visual Basic’te beyaz renk elde etmek için RGB(255, 255, 255) yazmak gerekmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu