Makale

Playstation2 vs. X-Box

Eger PS2 ve XBox birer arac olsaydi, PS2 inanilmaz hizli giden ve oldugu yerde 128 takla atabilen bir makina olurdu, fakat kullanabilmek icin 2 senenizi ugrasip didinerek harcardiniz, ehliyet almak gerekmesi de cabasi. XBox ise otomatik vitesli bir sehir ici arabasi olup sadece ‘gider’di, ve ehliyetsiz surebilirdiniz…

Ufak bir gozlem sonucu:

Eger PS2 ve XBox birer arac olsaydi, PS2 inanilmaz hizli giden ve oldugu yerde 128 takla atabilen bir makina olurdu, fakat kullanabilmek icin 2 senenizi ugrasip didinerek harcardiniz, ehliyet almak gerekmesi de cabasi. XBox ise otomatik vitesli bir sehir ici arabasi olup sadece ‘gider’di, ve ehliyetsiz surebilirdiniz…

Daha teknik konusmak gerekirse, PS2’nin su meshur CPU’su aslinda MIPSI-MIPSII-MIPSIII-MIPSIV-R5900 mimarilerini bir arada iceren ve DMA transferini ‘interlaced’ yonetebilen ve MPEG2-I karelerini (yani bir DVD filminin anahtar karelerini) kaplama deseni olarak kullanmak icin bir komutu olan bir CPU. Bunun yaninda XBox’un CPU’su evinizdeki PC’deki kuzeninin ozel amacli olarak basitlestirilmis versiyonu. Sabahtan oglene kadar iki islemcinin komut setlerini karsilastirdim ve sonucta benim ‘en gelismis yapi’ odulumu sanirim EE (Emotion Engine) yapisi aliyor. EE’nin o kadar gelismis komutlari var ki tek seferde P3 ya da P4 gibi 4 degil _yuzlerce_ adet vektoru ayni anda isleyebiliyor, ya da RGBA olarak siralanmis 128 bit bir rengi tek komutla BGRA sirasina getirebiliyor (bazi durumlarda gereken bir islem). 128bit renk, cunku yapi 32bit Red 32bit Green 32bit Blue ve 32bit Alpha destekliyor, tabii ekranda goremiyoruz o baska :)))

XBox uzerinde network destegi hazir geliyor. Yani yine o ‘internet’ denen yavas seyi bir konsola eklemek icin atilmis garip bir adim. Her neyse, bilgi cagi vb vb geyiklerini gecip oyunlar icin son derece kolay patch’ler cikabilecegini ve bunlari hemen cekebileceginizi soyluyorlar. Eyvah. Demek ki hatali oyunlari piyasaya surecekler… Sony’nin oyunlari 3 ay-1 sene arasi test ettigi dusunulunce PS2’de (Dead Or Alive2 disinda) kilitlenen pek az oyun olacaga benziyor…

PS2’nin tek dezavantaji kotu bir ses altsistemine sahip olmasi… O konuda XBox’a soyleyecek hic bir sey yok.

Yeri gelmisken, DirectX’in kapali bir mimari, PS2’nin ise son derece acik oldugunu (islemcide yeni 64bit komutlari kendimiz yazabiliyoruz, yani kendi komutumuzu mikrokod seviyesinde programliyoruz 🙂 soylememe gerek yok sanirim…

Sanirim PS2’nin daha ‘aciya dayanikli’ programcilara ihtiyaci var, fakat ortaya cikan urunler gercekten ‘KONSOL’ adina yakisir nitelikte olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu