Slitherine Software Röportajı
Bu röportajın orjinalini okumak için tıklayın.
Nasıl adventure oyunlarında The Adventure Company iyice ustalaşmaya ve
sürekli macera oyunları yapmaya devam ediyorsa, strateji oyunlarında da
Slitherine Software yavaş yavaş kendine yer etmeye başladı. Şimdiye kadar
Spartan ve Gates of Troy gibi kaliteli oyunlara imzasını atan Slitherine
Software, şimdilerde de yeni bir oyun ile uğraşıyor. İsmi Legion Arena. Yapım
bir çok açıdan Rome: Total War’a benzer özellikler taşıyor. Ama onu akranından
ayıran en büyük özelliği; ilk başlarda sadece online oynanabiliyor olması
olacak. Diğer bütün özellikleri de R:TW’ye benzer olacak gibi. Ayrıca
yapımcıların Avrupa’lı olmaları da benim dikkatimi çekti ve Legion Arena bir
anda en çok beklediğim oyunlar arasında ilk sıraya oturdu.
İngiliz Slitherine firması her ne kadar küçük çaplı bir firma olsa da şimdiye
kadar Spartan, Legion gibi ülkemizde de ses getirmiş bir çok oyunun
yapımcılığını üstlenmiş. Biz de onlarla yapılacak bir röportajın iyi
olabileceğini düşündük ve oyunlarını daha iyi tanıtabilmek için bu işe
kalkıştık. İşte Legion Arena ve Slitherine Software’den Iain McNeil ile
gerçekleştirdiğimiz küçük sohbet. Kendisi, konuştuğum kadarıyla anladığıma göre,
epey candan bir insan. Bunu sohbetlerinde ve bana karşı gösterdiği tutumdan da
anlamak mümkün.
(MK) – Merlin’in Kazanı
(IM) – Iain McNeil
(MK) – Tüm MK ekibinden selamlar. İlk olarak kendinizi ve şirketinizi
okuyucularımıza tanıtabilir misiniz?
(IM) – Ben, Slitherine Software’den Iain McNeil. Biz bağımsız, küçük bir İngiliz
şirketiyiz. Şimdiye kadar strateji oyunlarına yoğunlaşmıştık; ama, Legion Arena
ile birlikte Role-playing oyunlarına da geçiş yapıyoruz.
(MK) – Biz sizi Gates of Troy ve Spartan’daki başarılı çalışmalarınızdan
biliyoruz(özellikle Spartan’dan). Aynı zamanda Legion ve Chariots of War da iyi
oyunlardı. Hepsi de strateji oyunlarıydı. Sıradaki oyununuz Legion Arena ve o da
bir strateji oyunu. Bir soru sormama izin verin. “Neden Strateji?” : )
(IM) – Bunun ana nedeni; sevdiğimiz ve hakkında en çok bildiğimiz şeyin strateji
olması. Hepimiz tahta ve kart oyunlarından bilgisayar oyunlarına kadar strateji
oyunlarını oynuyoruz. Ayrıca takımımızda geçmişte masaüstü savaş oyunlarında
dünya şampiyonu olmuş iki elemanımız var, bu yüzden en çok bilgimiz olan şey
strateji. Slitherine oluşmadan önce takım yine aynı tarzda Red Alert, Dune 2000
ve Dune Emperor gibi oyunlarda Westwood/EA için çalışarak büyük miktarda bir
tecrübe elde etti. Keza biz, piyasada daha doldurulmamış bir oyuk hissettik.
Piyasada çok az sayıda iyi TBS(turn based strategy)(sıra tabanlı strateji) oyunu
vardı ve rekabetin olmayışını bizim için elverişli bir zaman olarak düşündük.
(MK) – Legion Arena’yı diğerlerinden daha iyi veya farklı kılan şeyler nelerdir?
Rome: Total War’a benziyor. Legion Arena’ya R:TW’nin Avrupa sürümü diyebilir
miyiz?
(IM) – Legion Arena aslında RTS’den ziyade bir RPS(role playing strategy)(rol
yapma stratejisi). Her ne kadar ilk bakışta RTW’ye benzer yanları olsa da,
oynanış farklı bir alanda odaklanıyor. Legion Arena’da her şey asker toplamak,
onları silahlandırmak ve en iyi orduyu eğitmek çerçevesinde. Oyun süresince
beraberinizde olacak olan bir ordunun yetkisindesiniz. Bölükleriniz gözden
çıkarılabilir değiller, sadece çok önemliler. Her asker grubunu
isimlendirebiliyorsunuz, onları özelleştirebiliyorsunuz ve birkaç savaş sonra
onlara bağlı olduğunuzu anlıyorsunuz. Yani oyun, bir imparatorluk yaratma,
şehirleri yönetme, diplomasi geliştirme, ticaret ve araştırma yapma ile alakalı
değil. Tarihteki en büyük general olmakla alakalı.
(MK) – Peki oyundaki birimler, savaşlar ve teknoloji hakkında neler
söyleyebilirsiniz?
(IM) – Legion Arena’da mücadele haritası, şehirler veya üretim açısından bir şey
yok. Şöhretiniz sayesinde asker topluyorsunuz. Şöhretinizi ise savaş kazanarak
elde ediyorsunuz. Savaşlar da tarihin akışını takip eden mücadelelere göre
gerçekleşiyor. Bir mücadeleyi bitirdiğinizde sıradakini aktif hale
getiriyorsunuz. Oyundaki 20 civarındaki bölüm içerisinde 120’ye yakın çarpışma
var ve her geçen gün yeni savaşlar da ekliyoruz. Oyunda Cannae Savaşı’nda,
Vercingetorix’e karşı Alesia Kuşatması’nda ve daha pek çoğunda
çarpışabilirsiniz.
Oyundaki birimler oyuncunun hangi orduyu seçeceğine bağlı olarak mevcut.
Cumhuriyetçi Romalılar Hastati, Princepes ve Triarii birlikleri
oluşturabiliyorken, İmparatora bağlı Romalılar Lejyoner yapabilmenize izin
veriliyor. Tabii ki Galyalıların da tamamen farklı bir seçenek yelpazesi var.
Hedefimiz, her zaman deneyecek yeni şeyler olduğu için zamanla yeni yeni ordular
ve bölümler eklemek.
(MK) – RPGRTS (role playing real-time strategy game)(gerçek zamanlı rol yapma
strateji oyunu) pek de alışık olmadığımız bir tanımlama diye düşünüyorum. Bunun
ne anlama geldiğini ve oyunda nasıl çalıştığını bize anlatabilir misiniz?
(IM) – Silah altına ilk kez alacağınız adamların yetenekleri yok ve siz
savaştığınızda onlar tecrübe kazanıyorlar. Ekibinizin seviyesinin yükseldiği her
zaman onlara bir yetenek tayin edebiliyorsunuz. Askerlerinizi saldırı, savunma,
manevra ve birtakım uzman yeteneklerle geliştirebiliyorsunuz yada eğer
isterseniz harmanlanmış yeteneklerle her amaca uygun bir ekibe sahip
olabilirsiniz.
Bir savaş esnasında bir dizi emir verebiliyorsunuz. Fakat verdiğiniz her emir
sizin emir puanlarınızdan götürüyor. Tabii ki bu puanlar tekrardan dolacak;
fakat, saklayabileceğiniz emir puanları generalinizin rütbe seviyesi ile doğru
orantılı olacak. Ayrıca bölüm geçtikçe ordunuzun ve generalinizin yetenekleri
artacak ve onların kişilik kazandığını göreceksiniz, ve o sırada Legion Arena
oynayan diğer oyuncular arasındaki sıralamanızı görebileceksiniz.
(MK) – Legion Arena’nın internet tabanlı olacağı ve insanların Legion Arena’yı
internet üzerinden birbirleriyle oynayacağı biliniyor. Bize bu konu hakkında
daha fazla bilgi verebilir misiniz ve Legion Arena’nın tek kişilik versiyonunu
üretmeyi planlıyor musunuz?
(IM) – Aslında Legion Arena’da doğrudan bağlanmıyor ve kafa kafaya
oynamıyorsunuz. Yukarıda bahsedildiği gibi herkes birbiriyle rütbelerine göre
karşılaşıyor. Her oyuncunun ordusunun oyunda farklı puanı olacağı için oyunu
direk bağlanarak oynamak çok da eğlenceli olmayacaktır. Benim 20. seviyedeki
lejyonerlerimin senin 2. seviyedeki Militia’larını yenecek olması senin açından
nasıl iyi olur :). Onun yerine klasman sistemini olabildiğince enteresan yapmaya
yoğunlaşıyoruz. Bunun yanı sıra oyunda oyunculara toplanabilme özelliklerini de
sunmak istiyoruz.
İlk başlarda tek kişilik bir oyun planlamıyorduk; ama, bir çok yayımcı bunun
aslında iyi bir fikir olduğuna karar vermemizi sağlayan ilgilerini ifade
ettiler. Tek kişilik versiyon online versiyona benzer olacak; ama,
derecelendirme ve toplanma özelliklerine sahip olmayacak.
(MK) – Oyun yaklaşık 5 aydır beta sürecinde. Beta tester olarak seçtiğiniz
kullanıcılar oyunu daha iyi geliştirmenizde size yardımcı olabiliyorlar mı? Buna
inanıyor musunuz?
(IM) – Oyun gerçekten betada değil. Beta, oyun neredeyse bittiğinde olması
lazım. Beta’ya başladığımızdan beri bir çok yeni özellik eklediğimiz için buna
başladığımızda “pre alpha test” dememiz gerekirdi, yada bunun gibi bir şey :).
Beta tester’lar çok büyük bir yardımda bulunuyorlar. Yeni özelliklerin pek çoğu
onların bize geri bildirmelerinden dolayıdır. Hatta beta tester’ların bazıları
senaryo dizaynı ve araştırmasında bulundular, ki aynı zamanda bu bize epey
yardımda bulundu. Onlarsız Legion Arena çok daha eğlencesiz olurdu.
Aynı zamanda biz oyunlarımızı oyuncularla beta test ederiz ve bunun,
oyunlarımızın kalitesine büyük bir fark ettiğini düşünüyoruz. Oyunlar üzerinde
çalışırken bazen oynanışı objektif olarak muhakeme etmekte zorlandığınızda
onlara çok yakın olabiliyorsunuz. Beta tester’lar bizi gerçekçiliğe
sürüklüyorlar. Herhangi bir şeye bakarız ve onun tam doğru olmadığını
bilebiliriz; ama, o sorunu gidermemiz iki haftamızı alacağı için onu göz ardı
ederiz ve kimsenin fark etmemesini umarız. Beta tester’lar onu düzeltmenin ne
kadar zor olduğunu umursamazlar ve bize sadece neyin eğlenceli olup neyin
olmadığını söylerler, ve bu bizi, unutmak isteyeceğimiz sorunları düzeltmek için
kuvvetlendirir.
(MK) – Oyunun sistem gereksinimleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
(IM) – Yapılacak hala çok iş ve test olduğu için son gereksinimlere karar
vermedik. Legion Arena üç boyutlu olduğu için 3D ekran kartı gerektiriyor.
Hafıza gereksiniminin çok büyük olmaması ve motorun en iyi şekilde
kullanılmasından emin olmak için çok iş yapıyoruz, ve bu tamamlandığında daha
iyi bir fikre sahip olacağız. Ayrıca oyuncu, performansı yükseltmek için
modellerin kalitesini düşürebilme kontrolüne de sahip. Son sistem bir PC’ye
gereksinim duymuyor; ama, daha iyi bir bilgisayar, daha hoş bir görünüm demek.
(MK) – Çok teşekkür ederiz. Okuyucularımıza herhangi başka bir şey söylemek
ister misiniz?
(IM) – Türkiye’deki insanların Legion Arena’yı bekliyor olduklarını duymak çok
güzel. Bizim oyunu yaparken aldığımız kadar zevki onların da oynarken
alacaklarını umuyoruz.
Legion Arena download edilmek ve oynamak için serbest olacak, ve oyuncular
sadece gelişmiş birimlere ve piyasaya sürülecek yeni ordu paketlerine
erişebilmek için ücretlendirilecek. Aylık ödemeler yok, sadece sahip olmak
istediğiniz yeni özellikler için para ödeyeceksiniz, ki biz bunun oyuncular ile
iyi bir anlaşma olduğuna ve Legion Arena için büyük bir taraftar kitlesi
oluşturacağına inanıyoruz, bizim için de iyi olanı bu.