Commandos 3: Destination Berlin
Evet sevgili okuyucularımız, aylardan beri merakla beklediğimiz strateji oyunu Commandos
3: Destination Berlin ile ilgili yapılmış oldukça güzel bir röportajı aşağıda görüyorsunuz. Bu röportaj ggmania.com adlı internet sitesince yapılmış ve 22 Nisan 2003 tarihinde
www.ggmania.com adresinde yayınlanmıştır. Site yetkililerine bize bu güzel röportajı yayınlama izni verdikleri için çok teşekkür ederiz.
Soru: Bize kim olduğunuzu ve Commandos 3’ ün yapımında hangi aşamada rol aldığınızı söyler misiniz?
Cevap: Ben Ignacio Perez. Pyro Studios yöneticisi ve Commandos 3’ ün tasarımcılarındanım.
Soru: Bize biraz Commandos 3’ün yapımında görev alan ekip hakkında bilgi verebilir misiniz ? Commandos 3’ ü de Commandos 2: Men of Courage’ i yapan ekip mi yapıyor ?
Cevap: Commandos 2’ yi yapan ekibin % 75’ i Commandos 3 üzerinde çalışıyor. Fakat ekibe benim gibi yeni serinin ilk oyununu olan Commandos BEL’ in tasarımında olup Commandos 2 de görev almayanlar ile daha önce hiçbir Commandos oyununun yapımına katılamamış olanlarda var.
Soru: Commandos 3’ ün serinin eski oyunlarına nazaran daha fazla aksiyon dolu ve heyecanlı olacağını söylüyorsunuz. Peki bununla ne anlatma istiyorsunuz?
Cevap: Biz Commandos 3’ ün oynanışının oldukça farklı olmasını istiyoruz. Commandos 2’ de sabit bir oynanış vardı ve bu kendini oldukça fazla belli ediyordu. Fakat Commandos 3 öyle olmayacak. Oyunu oynayan kişiye birçok farklı durum ve her duruma göre olarak geliştireceği farklı oynama değişiklikleri getirdik.
Soru: Peki oyunda kaç tane görev olacak ? Bu görevler birbirine benzer görevler mi yoksa
farklılıkları nelerdir ?
Cevap: Görev tasarımını tamamen değiştirdik. Commandos 3’ teki görevlerin ancak % 20’ si serinin eski oyunlarındaki görevler gibi oynama stiline sahip. Oyuncular atık her görevi farklı oynama stratejisi geliştirerek oynamak zorundalar. Buna şöyle örnekler verebiliriz. Mesela bir düşman karargahını temizleme görevi ile size saldıran yüzlerce paraşütçüye karşı generalinizi koruma görevi aynı oynama mantığı ile oynanabilir mi ? ya da Berlin’ in orta yerinde ilerlemek için karşınıza çıkan binlerce askeri mi vurursunuz yoksa onları uyandırmadan aralarından yavaşça geçmek mi istersiniz ?
Soru: Commandos 3’ te hangi motoru kullandınız ?
Cevap: Commandos 2’ de kullanılan moturun yaklaşık 3’ te 2’ sini yeniledik ve Commandos 3’ te kullandık. Yenileştirme işlemi ile elde ettiğimiz bu motor bize daha gelişmiş ve güzel grafik detayları, ekranda daha fazla düşman askeri gösterebilme yeteneği, çok daha hoş animasyonlar, yeni patlama ve parçalanma efektleri gibi birçok imkan sundu. Ayrıca yeni motor sayesinde oyun içi sinematikler de oldukça güzelleşti.
Soru: Önümüzdeki günlerde oyunla ilgili neler görebiliriz ? Oyunla ilgili screenshot’ lar veya çeşitli videoları yayınlayacak mısınız ?
Cevap: Yukarıda anlattığım her şeyi oyun içinde birleştirmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki günlerde yeni screenshot’ lar yayınlayacağız. Sadece bekleyin diyebilirim.
Soru: Peki görevleri oynarken ne tür müzikler dinleyebileceğiz ?
Cevap: Commandos 2’ nin müziklerini yapan Mateo Pascual, Commandos 3’ ün de müziklerini yapıyor. Oyuncunun deneyimine büyük katkı sağlayacak güçlü bir soundtrack ve diğer oyun müzikleri için çok büyük çaba sarfediliyor. Ayrıca Commandos 3’ ün müzikleri oldukça sinematografik olacak.
Soru: Oyunun oynanabilirliği ile ilgili daha neler söyleyebilirsiniz ? Bizi şaşırtacak herhangi bir önemli değişiklik var mı?
Cevap: Sadece şunu söyleyebilirim. Oyunu multiplayer deathmatch oynamak insanların oldukça fazla ilgisini çekecek.
Soru: Sizce oyunun en güzel yanı neresi ?
Cevap: Oynanabilirlikteki değişme. Ekip olarak bunun sağlanması için çok çalıştık. Commandos 3’ te oyuncuların kendilerini oynadıkları dünyanın içinde hissetmelerini ve bir görevi geçtikten sonra gelecek diğer görevi merak etmelerini istedik. Biliyorsunuz birçok oyunda ilk birkaç görevden sonra oyuncu oyuna iyice alışır ve gelecek yeni görevin diğerlerine oldukça benzeyeceğini bilir. Commandos 2’ de de bu böyleydi. İşte bu da bizim neden Commandos 3’ te oyun boyunca oyuncunun karşısına durmadan yeni durumlar, değişiklikler çıkarmamız gerektiğini açıklıyor.
Soru: Oyunu ne zaman çıkaracağınızı ve fiyatının ne olacağını söyler misiniz?
Cevap: Commandos 3 eylül aynın sonlarında çıkarmayı planlıyoruz. Ancak oyunun fiyatı bizim tarafımızdan değil Eidos tarafından belirleniyor. O nedenle fiyat için herhangi bir şey söyleyemem.
Soru: Peki oyunun oynanabilir demosu ne zaman elimizde olacak ?
Cevap: Oyunun piyasaya verilmesinden yaklaşık bir ay kadar önce ilk demoyu çıkartacağız.
Soru: Bize vakit ayırdığınız ve sorularımızı yanıtladığınız için çok teşekkür ederiz. Eklemek istediğiniz son bir şeyler var mı?
Cevap: Önemli değil. Sadece bizi 6 yıldır destekleyen bütün Commandos hayranlarına bu desteklerinden ötürü teşekkür ediyorum.