Tam Çözüm

Silent Hill 3

NOT: Oyun Normal/Normal seçenekleri ile oynanıp bitirilmiştir. Diğer modlarda karşılaşılabilecek bulmacalar ve çözüm yolları okuyacağınız çözümle tamamen farklı olabilir. Ayrıca okuyacağınız çözümün, çözümlerden sadece biri olduğunu unutmayın, farklı sonlar görmek için farklı zorluklarda bitirmelisiniz.

Öneriler, Açıklamalar:

1. Birçok yerde alabileceğiniz sağlık/mermi/et gibi paketler anlatılmayacaktır.
2. “Mekan isimlerini nereden buluyorsunuz?” diye soran arkadaşlar, kayıt edilirken kullanılan isimleri yazıyoruz.
3. Mümkün olduğunca az mermi kullanmaya çalışın.
4. Mümkün olduğunca az sağlık paketi kullanmaya çalışın.
5. 3. ve 4. maddelerin uygulanabilmesi için, demir sopa ve Katana’yı nasıl kullanacağınızı iyi öğrenin.
6. Tam çözüm yardımı ile oyun tekrardan bitirilmiştir. Bu yüzden lütfen “Şurayı anlatmamışsınız/atlamışsınız, bana yollar mısınız?” gibi mektuplar atmayın. Bizim elimizdeki yazılar da dergiye yolladıklarımızın aynısı. Dergiye girerken yazıları değiştirmiyoruz.
7. Oyunu bir kere bitirince her şey bitti sanmayın. Ardı ardına bitirerek veya farklı kostümlerle bitirerek oyunu tamamen tamamlamış olabilirsiniz ancak. Her seferinde de farklı hediyeler kazanacağınızı unutmayın.
8. Kullandığınız sağlık paket, kurşunların isabet oranı ve oyunu kaydetme sayınıza göre hediyeler kazanacağınızı unutmayın. Bu sayıları mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışın.
9. Oyun konusu itibariyle bir başa dönüş, bunu unutmayın.
10. İleride alacağınız “Stun Gun” adlı şok tabancasını mümkün olduğunca seyrek ve dikkatli kullanın. Tek şok ile herhangi bir yaratığı bayıltıp yolunuzdan çekebilir ama mermisi çok az.
11. Oyun bittikten sonra gelişmiş versiyonunu da oynamanızı öneririz. Birçok fark görüp şaşıracaksınız. (Extra New…)

Amusement Park:

Başlangıç noktası ve fazla yapacak bir şey yok. Etrafta gezinip kapılardan geçin. Yaratıklardan kaçmanız daha faydalı olur. Gidebildiğiniz kadar seri şekilde sürekli ilerleyin, kapıları ekarte edin ve en sonunda 3 katlı demir merdivenlerden çıkın. Tepede demir kapıyı da açıp raylara çıkın ve yürümeye başlayın. Bir süre sonra demo girecek.

Shopping Mall:

Demonun ardından bayanlar tuvaletindeyiz. Ayna üzerindeki işareti kullanıp kayıt alabilirsiniz. Aynalarla konuşup kendinizi de inceleyebilirsiniz. Arka pencereden sokağa çıkın işiniz bittikten sonra ve yolun aşağısına doğru koşmaya başlayın. Sağdaki kapıdan girin. Koridorun sağ tarafına ilerleyin ve son kapıdan girin. Soldaki giysi dükkanına girin, demoyu izleyin. Yaratık hallolduktan sonra mermileri alın ve dükkanın arka kapısından çıkın. Aşağıya doğru devam edin ve panodan haritayı alın. “Exit” yazan kapıdan girin ve ikinci kata çıkın. En sola gidin ve kapıdan girin. “Helen’s Bakery” dükkanına girip masanın üzerinden tutacakları alın. Kasanın yanındaki reklam broşürünü okuyup buradan çıkın.

Bu kata girdiğiniz kapıdan aynen geri çıkın. Sola sönün ve yolun sonunda sağdaki kapıya girin. Tahta ayaklıkların altında tutacakları kullanıp anahtarı alın. Etraftaki malzemeleri toplayıp kaydedin. Tekrar merkeze dönün, fırının biraz ilerisindeki kitapçı dükkanına anahtarı kullanıp girin. Soldaki koridora girin, yerden kitapları alın. Buradaki bulmacanın çözümü rasgele değişiyor, o yüzden çalışır mı bilemiyorum ama benim ilk oynayışımdaki şifre “6214”, ikincisinde ise ”8352” idi. Buradan aldığınız şifre ile dükkanın arka kapısını açın ve dışarı çıkın. Yoldan devam edip asansöre binin. Yolculuk sonunda yukarıdan düşen radyoyu alın.

Alternate Shopping Mall:

Yolun sonuna kadar ilerleyin ve karşınıza çıkan odaya girin. Etrafta sağlık vesaire var, toplayın. Yatağın üzerinde kayıt noktası var. Buradan çıkıp sola doğru devam edin ve kapıdan dışarı çıkın. Hemen ilerideki koridora girin ve yolun sonundaki ikinci kapıya girin. Yerden ışığı alın, etraftaki malları toplayın ve bu odanın ışığını kapatıp çıkın. Yandaki bayanlar tuvaletine girin. Sol taraftan çamaşır suyunu alın, en üstteki tuvalet kapısını açmaya çalışın. Buradan da çıkıp sola doğru devam edin. Yamuk bir kapıya geleceksiniz. Devam edin ve girin. Giysi dükkanına geleceksiniz (yarısı açık demirli olan kapı), içeri girip askıyı ve kurşun geçirmez yeleği alın. Buradan da çıkıp geldiğiniz yere geri dönün. Orada haritada görünmeyen bir kapı bulacaksınız (tuvaletlerden önceki ana yerde, mekana girdiğiniz şekilde ileriye bakarsanız saat 10 yönünde). İçeri girin, merdivenle askıyı kullanın. Merdivenden tırmanıp yukarı çıkın ve televizyonu izleyin. Soldaki kapıdan girin, arka kapısından çıkın. Sağdan devam edip koridorun aşağısındaki odaya girin, sağdaki sehpadan cevizi (Walnut) alın. Arka kapıdan çıkın. Sağdan devam edip yürüyen merdivenlere gelin ve yukarı çıkın. Hemen sağdaki kapıya girin. Sofradan anahtarı alın. Barın arkasında geçip sağlıkları toplayın. Geldiğiniz yoldan aynen dışarı çıkın, merdivenlerden inin ve cevizi aldığınız odadan geçin.

Koridordan çıkın, üç kapının birbirine baktığı ara çıkmaza gelin. En uçtaki kapıda biraz önce aldığınız anahtarı kullanın ve içeri girin. Sağlıkları alın, duvardan demir boruyu alın ve buradan ön kapıyı kullanıp çıkın. Etrafta koşturun, iki taraflı turuncu kapıdan içeri girin. Arka tarafa dolaşıp aletin üzerinden deterjanı alın (Detergent). Devam edip arka kapıdan çıkın. Vantilatörü kapatıp soldaki kapıdan girin. Böceklerin olduğu yere gelince deterjanla çamaşır suyunu kombine edin. Vantilatörü tekrar çalıştırıp içeri girin. Koridorun aşağısında soldaki kapıdan girin ve koşmaya başlayın. Yukarı doğru gidin, sağdaki kapıdan girin. Sağdaki masanın üzerindeki kıracak ile cevizi kullanın. İçinden bir taş (Moonstone) çıkacak. Solda kayıt yeri var.

Buradan çıkıp yukarı doğru devam edin ve kapıdan geçin. Anahtarı aldığımız katı hatırlayın ve oraya dönün. Restorana girmeyin, hemen karşınızdaki kapıya doğru ilerleyin ve biraz önce bulduğumuz taşı (Moonstone) kapı ile kullanıp içeri girin. Mekanın etrafında dolaşın, yolu bulduğunuzda merdivene doğru gidin ve aşağıya inin. En alt katta dev bir solucan saldıracak. Kameranın yerleşimine göre kendinizi ayarlayıp, kafasını her gösterdiğinde ateş edin. Yuvasından çıkınca da koşarak yolundan çekilin. Hemen ölecektir. Sopayla uğraşmayın, boş yere sağlık harcarsınız. Ortam düzeldikten sonra sağdan yukarı doğru devam edin ve demonun ardından metroya geçin.

Subway Station:

Koridorda sağdan ilerleyin ve yolun sonundaki kapıdan çıkın. Sola doğru bir ters “U” çizin ve gişelerden geçin. Hemen sağa dönüp haritayı alın. Dümdüz karşıya ilerleyin ve merdivenlerden aşağıya inin. Soldan tekrar bir kat daha aşağıya inin. Hemen metal platformdan karşıya geçip merdivenlerden aşağıya devam edin ve kıracağı (Nutcracker) alın. Geldiğiniz yoldan aynen yukarı geri dönün. Merdivenleri çıktıktan sonra dümdüz karşıya ilerleyin. Solunuzda kapısı zincirle kilitli bir bölüm göreceksiniz. Kıracak ile zinciri halledin ve içeriye girin. Alt katta trene binin ve pompalı ile mermileri alın. Platformun sonuna koşun ve bir kat daha aşağıya inin. Koridor boyunca koşun ve en sonraki merdivenlerden aşağıya inin (tepede “Bergen Street” yazacak) ve platformun sonuna ilerleyin. Altta bir kapı göreceksiniz. Onu açın ve hemen tekrar koşarak platforma geri çıkın. Tren geldikten sonra bütün platform boyunca koşun. Bir kapıyı açacaksınız, geçemeyeceğiniz noktaya geldiğinizde de önce merdiven çıkacak, hemen ardından bir kere inip yan tarafa varacaksınız. Açık kapıdan içeri girin ve ilerlemeye başlayın.

Train:

Sürekli ilerleyin ve yaratıkları halledin. Ön vagona geldiğinizde tren duracak ve demo girecek.

Unknown Station Platform:

Sola doğru koşup kapıdan girin ve merdivenleri inin. Sağa dönüp büyük beyaz kapıdan geçin. Sola ilerleyip sağda göreceğiniz mavi kapıdan girin. Tekrar koşup sağdaki kapıdan girin. Yaratıkları halledip sol tarafınızdaki koridorun sonundaki kapıdan girin. Haritayı ve gürz benzeri (Maul) silahı alın. Sağlık ve mermilerde var. Arka kapıdan çıkın, koridorun sağındaki ilk kapıya girin. İçerideki döküntülerin arasından şarap şişesini alacaksınız. Tekrar yukarı çıkın ve sağa dönün. Soldaki ilk kapıya girin. Koridorun sonundan çıkıp sağdan aşağıya doğru ilerleyin. Yolun sonunda sağa dönüp beyaz kapıdan girin. Sağdan ikinci odaya girin. Eşyaları toplayın, odanın sağ köşesindeki aletten lamba yağı (Kerosene) alın. Bunun için biraz önce aldığımız boş şarap şişesini kullanabilirsiniz. Bu odadan çıkıp, hemen bir yanındaki odaya girin. Makineye yağı doldurun ve sağdaki düğmeye basıp çalıştırın. Merdivenleri kullanıp aşağıya inin. Soldaki merdivenleri kullanıp yukarıya çıkın ve kapıdan girin.

Sewers:

Yol boyunca ilerleyin ve merdivenlerden inip kapıdan girin. Sağa doğru devam edin ve sağdaki mavi kapıya girin. Merdivenleri çıkın ve yola devam edin. Karşınıza çıkan odaya girip saç kurutma makinesini (Dryer) alın. Tekrar kanalizasyonun oraya dönün ve girdiğiniz kapının tam karşısındaki beyaz kapıdan girin. İlerleyip sola dönün ve mavi kapıdan girin. Arka odanın önünden tabelayı okuyun ve içeri girin. Duvardaki prize kurutucuyu takın ve demoyu izleyin. Karşıya geçip “Exit” yazan kapıdan çıkın. Sağa dönüp ilerleyin ve yolun sonundaki kapıdan girin. Tekrar kanallardayız. Kanalın içinde dolaşın, tam çaprazınızda bir giriş bulacaksınız. Oradan ilerleyip merdivenleri geçin ve kanalizasyondan çıkın.

Construction Site:

Üst kata çıkın, merdiveni kullanıp bu katta ayrılın. Yol boyunca koşup koridorları takip edin. Bir varil ve kayıt noktası bulacaksınız. Hemen arkanızdaki kapıdan girin. Koridorları geçip asansörün yanındaki kapıdan girin. Merdivenleri tırmanıp en üst kata çıkın. Koridorda ilerleyip sağdaki yeşil kapıya girin. Odadaki yatağı delikten aşağıya itin ve sizde peşinden atlayın. Hemen ilerinizdeki yıkıklıktan dışarı çıkın. Sola doğru devam edin. Binanın arkasında bir pencerenin önüne geleceksiniz, oradan girin. Bir bürodasınız. Buradan çıkın ve koridor da ilerleyin. Soldan ikinci kapıdan girin. Sola dönün ve en sondaki “Exit” yazan kapıdan merdivenlere çıkın. 5. kata ilerleyin. Bu kata girince, önce sola, sonra tekrar sola dönün. Güzel sanatlar (Fine Arts) odasını bulun ve girin. Odanın sonundaki boşluğa bakın ve sağdaki ikinci kapıdan girin. Soldan devam edip tornavidayı (Screwdriver) alın. Sola dönüp koridorun sonuna devam edin. En sonda sağdaki kapıdan girip tam karşıdan kılıcı (Katana) alabilirsiniz.

Buraya girdiğiniz yerden çıkın (galeriden de çıkın) ve tam karşınıza gelecek olan “KMN Auto Parts” kapısından içeri girin. İlerleyip sağa dönün ve soldaki ilk kapıya girin. Odanın sol üst tarafındaki raftan krikoyu (Jack) alın. Bulunduğunuz yerden çıkın, KMN parçacı kısmından da çıkın, ana koridordan tekrar “Exit” yazan kapıya gelip merdivenlere dönün. 3. kata inin. Bu katta sol üst tarafta “Monica’s Dance Studio” kapısından girin. Tam karşınızdaki kapıya girin. Masanın üzerinden haritayı alın. Tornavida ile çekmeceyi açıp ipi (Rope) alın. İsterseniz kaydedebilirsiniz. Stüdyodan çıkıp yarısına kadar açık kapılı asansörün yanına gidin. Kriko ve ipi kullanıp aşağıya inin. Sağa dönüp koridorda ilerleyin ve tekrar sağa dönün. Karşınıza çıkan kapıdan girip arka kapısından geçin. Tekrar dümdüz ilerleyip kapıdan geçin. Küvetin (Bathtub) musluklarını açın.

Alternate Office Building:

Dümdüz ilerleyip kapıdan geçin. Hemen solunuzdaki kapıdan çıkıp tekrar soldaki kapıya girin. Koltuktaki fotoğrafı alın. Karşınızdaki kapıdan girin. Dolaptan kimyasalı (Oxydol) alın. Odalardan geri çıkıp asansörlerin olduğu yere gelin. Soldakini kullanıp birinci kata inin. Koridordan sağa dönüp büyük yaratığın karşısına geçin. Yerdeki kitabı okuyun. Arkanıza dönüp yola devam edin, koridorun sonunda sola dönünce üç kapılı bir yol sonuna geleceksiniz. Soldaki kapıdan girin. Odanın arka tarafına dolaşıp buzdolabından paketlenmiş eti (Pork Liver) alın. Asansöre geri dönüp beşinci kata çıkın. Haritanızı açın ve sol alt köşedeki odaya girin. Kibrit (Matchbox) alıp çıkın. Bu koridorun sonuna gidip, üzerinde mavi lambanın yandığı kapıdan girin. Tam karşınıza gelen çiftli kapıdan da geçin. Eskiden yeri boş olan tablonun önüne gelin ve paket et (Pork Liver), kimyasal (Oxydol) ve kibriti (Matchbox) kullanıp resmi yakın.açılan yoldan aşağıya inin ve kitabın kalanını okuyun. Sağdaki kapıdan çıkın, üzeri mavi lambalı kapıyı açın ve oraya girmeden devam edin. Koridorun sonundan devam edip haritanın sol tarafına geçin. Bütün koridoru geçip en sondaki kapıdan girin. Masadan bir para (Silver Coin) alıp içecek makinesine atın. Anahtar (Life Insurance Key) alacaksınız. Birinci kata geri dönün. Haritada kırmızı işaretli açılamayan bir kapı göreceksiniz (ya da sadece sola dönün ve yolun sonunda sağa) o kapıda anahtarınızı kullanıp içeri girin. Sola dönüp yolunuza devam edin. Yerdeki etleri yiyen yaratığın orada soldaki odaya girin. Yazıları okuyun. Büyük yaratığın oraya gelin ve kapıdan çıkın. Sola doğru ilerleyin. Biraz gittikten sonra sola doğru bir aralık göreceksiniz. Oradan girip apartmanın girişine gelin ve içeri girin. Etrafı dolaşın, kayıt noktası bulacaksınız. Kapıları deneyip kendi dairenize girin. Demonun ardından çatıda ikinci bölüm sonu yaratığımızla karşılaşıyoruz. Elinize pompalı tüfeği alın, sürekli suratınızı yaratığa dönük vaziyette bulundurun. Size yakınlaşınca birkaç el ateş edin (yakınlaşmaktan kastım size vurmadan önceki hali, aranızda bir iki adım mesafe olmalı) ve yere düşmesini bekleyin. Yere düşünce seri hareketlerle kılıcınızı çıkarıp yerdeyken vurun bir kere ve kaçın. Birkaç kere yaptıktan sonra ölecektir. Ölümünün ardından demoyu izleyeceksiniz. Demodan sonra evin içindeki beyaz kapıya girin, burası bizim odamız. Giysi dolabından şok silahını (Stun Gun) ve pillerini (Batteries) alın. Binanın dışına çıkıp dedektifle birlikte Silent Hill’e gidin.

Silent Hill:

Haritanızın yardımıyla “Brookheaven Hospital”’e gidin.

Brookhaven Hospital:

Tam karşınızdaki kapıdan girip masadaki haritayı alın. “Visiting Room”’a gidip günlüğü okuyun, oyuncak bebeğe bakın. “Doctor’s Lounge”’a gidip hasta kayıtlarını okuyun. “C4” odasına girip kayıt defterini okuyun ve duvara bakın. Bir anahtar göreceksiniz ama sertçe yapıştığı için alamayacaksınız. Dışarı çıkıp asansöre gidin ve ikinci kata çıkın. Bayanlar soyunma odasına (Women Locker Room) girin. Dolaptan tırnak cilası temizleyici (Nail Polish Remover) ve parfüm (Perfume) alın. “C4” kodlu odaya dönün ve duvardaki anahtarı almak için cila temizleyiciyi duvara dökün. Anahtarı (Stairwell Key) alacaksınız. Buradan çıkıp bayanlar soyunma odasının oraya geri dönün. Yol üzerindeki sedyede bir günlük parçası daha bulacaksınız. Onu da okuyun. Kapının kilidini açmaya çalışın. Sizden bir şifre isteyecek. Şifreyi bulmak için bulmacayı çözmeniz gerek. Bulmaca yan duvardaki panoda yazıyor. Bende şifre “8634” idi. Kapıdan girin, “Examination Room 3”’e girin. Cesedin kolundaki dövmeye bakın. Masanın üzerindeki raporları okuyun.

“M4” kodlu odaya gidin ve alarm saatini durdurun. Saatin gösterdiği zamanı yatağın üzerindeki çantaya girin. Bende şifre “0517” idi. Saati hem on ikilik hem de yirmi dörtlük düzende yazmayı deneyin. Çantadan Polaroid fotoğraf makinesi (Polaroid Camera) alacaksınız. Birinci katın merdiven kapısını anahtarla açıp en alt kata inin.önce taramalı mermilerini (Submachine Gun Bullet), yolun sonuna gidince de taramalıyı (Submachine Gun) alın. Tekerlekli sandalyeyi geçtikten sonra sağdaki kapıya girin. Duvarın önünde yamuk duran dolabın arkasında bir şifre var. Onu almak için fotoğraf makinenizi kullanın. Bendeki şifre “1736” idi.

Üçüncü kata gidip “Special Treatment Room”’a girin. En sondaki odaya girip günlüğü okuyun. “Storeroom” içinde bir kayıt alanı bulabilirsiniz. En sondaki kapıyı açıp “S” kodlu odaların bulunduğu kısma geçin. “S1” kodlu odaya girip dergiyi okuyun. “S7” kodlu odaya girip günlüğün son parçasını okuyun. “S12” kodlu odaya girip telefona cevap verin. Demo girecek ve Leonard’ı bulmak için yola koyulacağız. İkinci kattaki “M” kodlu odaların sonundaki kapıdan (M6’nın yanındaki) girin.

Alternate Brookhaven Hospital:

Bir labirentin içindeyiz ve amacımız çıkış kapısını bulmak. Koridorları takip ederek önce sağ, tekrar sağ, sol ve düz devam edip bu koridorun sonundan tekrar sol yaparak (arada başka yerlere dönebilirsiniz, bu mühim değil. Mesela sağa dön diyorsak ama sağa dönüş yoksa, ilk sağa dönüş gelene kadar yola devam edin) ilk çıkışı buluyoruz. İkinci labirent içinde, düz devam ediyoruz, ilk sağ ve ilk sola dönüyoruz. Sola dönünce yolumu kapanacak. Hemen arkamızı dönüp koşuyoruz ve çıkışa varıyoruz. Üçüncü labirent değişmekten çok bizi yönlendiriyor. Yolun sonunda önünüzü kesecek, duvardaki figüre bakıp videoyu izleyin. Videonun ardından ilerleyip kapıdan girin. Karşınıza çıkan merdivenden tırmanın. Etraftaki nesnelerle uğraşmaya çalışmayın, sadece tırmanın. Kapıdan geçip yola devam edin. Bu arada “S3” kodlu odada kayıt yapabilirsiniz. Dümdüz devam edip “Dayroom” yoluyla arka tarafa geçin ve “Storeroom”’a girin. Ortam iyice iğrençleştikten sonra, aynada sabit kalan aksinizi de görüp asansöre binin ve “B3”’e gidin. Odanın sonuna gidip bulmacayı çözün. Bulmacayı çözmek için ceset yatan yatakların numaralarını belli bir sırayla girmeniz gerekiyor. En fazla yirmi dört denemede bulmacayı çözersiniz yani. Benim çözümüm “3976” idi.

Anahtarı alıp ikinci kata dönün ve erkeklerin soyunma odasına (Men Locker Room) girip telefona cevap verin. Buradan çıkıp bayanlarınkine (Woman Locker Room) tekrar girin ve kan torbasını (Plastic Bag) alın. Asansöre binip üçüncü kata geri dönün. Haritayı açıp yolunuzu bularak “Examination Room 4”’e dönün (tam sağa devam edip “Day Room”’a girin, oranın arka kapısından çıkınca sağdan ikinci kapı) ve plastik torbayı (Plastic Bag) kovada kullanın. Elimizde kan dolu bir torba olacak. Asansörle birinci kata dönün. “Examination Room”’a girin. Kayıt etmek lazım bu sıralarda mutlaka. “Day Room”’un ön kapısından girip yerdeki kitabı okuyun. Sonra buradan çıkıp arka kapısına dolaşın ve odayı geçip “C1” kodlu odaya girin. Doğum günü kartını okuyun. “C4” kodlu odaya gidin ve kitabı okuyun. Sağdaki masada kan torbasını kullanın. Demodan sonra oyunu kaydedip merdivenlerden aşağıya devam edin. Ve işte yeni bir esas oğlan dövüşü. Sağda solda telefon sapıklığı yapıp bizi deli eden Leonard işte karşınızda. Pompalı tüfeği çıkarın ve yerinizden hiç kıpırdamayın. Size her yaklaştığında (suyun içindeyken zararsız, ayağa kalkmasını bekleyin her zaman) bir el ateş edin. Elbet o da ölecek. Bu taktikle mermiler çabuk bitiyor ama size hiç dokunamıyor. Uyandıktan sonra yerden kolyeyi alıyoruz ve hastaneden çıkıyoruz.

Silent Hill:

Otele geri dönün. Odaya girince demo başlayacak. Amacımız “Lakeside Amusement Park”’a gitmek. Yola çıkın ve haritada “Nathan Avenue” yönünde koşun sürekli.

Lakeside Amusement Park:

Dümdüz ilerleyin ve yolun sonunda solda göreceğiniz kapıdan girin. Gelen yaratıkları ekarte edip, sağdan 3. kapıdan girin. Burası bir hediyelik eşya dükkanı. Biraz dolaşınca bazı kutular dolaplardan düşecek. Hemen oyunu kaydedin, bundan sonrası zorlayacak. Kutuların birisi açılmış olmalı, içinden anahtarı (Roller Coaster Key) alın. Koşarak oyunun en başında rüyadan uyandığımız Roller Coaster platformuna çıkın. Raylara girmeden önce yandaki kapıyı açın, makinenin güç düğmesini kapatın. Tekrar raylara çıkıp yolun sonuna kadar koşun. Demo girecek. Demonun ardından dümdüz ilerleyip soldaki kapıdan girin. 

Haunted Mansion:

Oyunu kaydedebilirsiniz ki çok yerinde bir tercih olur. İlerisi tam bir felaket olacak. Kapıdan kapıya geçerek bütün odaları atlamaya başlayın. “Exit” kapısına geldiğinizde, içeri girdikten sonra sürekli koşacaksınız. Arkanızdan bir kırmızı ışık huzmesi geliyor ve size değerse yaralıyor. Sürekli koşun ve evin sizi yönlendirdiği yerlere girin. Koridorun sonunda ilk parçadan çıkıp ikinci parçaya gireceksiniz. İkinci parça da aynı mantıkla oluşmuş, sürekli koşacak ve ışığa yakalanmayacaksınız. Bütün bu koşturmaca bittikten sonra ortamdan kurtuluyoruz.

Lakeside Amusement Park:

Yaratıklar yanınıza gelmeden, sola doğru ilerleyin. Ufak bir aralık göreceksiniz ve kamera açısı değişecek. Oradan içeri girin. Girdiğiniz yerde tekrar ileriye koşun ve sola dönün. Büyük demir parmaklıklı kapıya geldiğinizde içeri girin. Ortalık yaratık kaynıyor, bu ne azap? Dümdüz karşıya koşun ve demir kapıdan geçin tekrar. İlerleyince küçük birkaç basamakla çıkılabilen bir platforma geleceksiniz. Oraya tırmanıp kırmızı ayakkabıyı (Red Shoe) alın. Buradan inip masaları dolaşın. Sol taraftakilerden birinin üzerinden zincir (Chain) alacaksınız. Şimdi büyük demir kapıdan girdiğiniz ekrana dönün (korku evinden çıktıktan sonra ufak aralıktan geçip geldiğimiz ekran) ve burada roketli dönme dolabı (Swing Rocket) bulun. Tam merkezde zinciri kullanın. Ardından aşağıya inin ve buranın karşısına denk düşen ve açılmayan kapıda da zinciri tekrar kullanın. Kırılan kapıdan girin ve demoyu izleyin. Ardından yola devam edip “Fortune House”’a gidin (yolu bulamazsanız, tabelaları inceleyin, biraz önce girdiğimize benzer açık yeşil bir demir kapı). Bahçe kapısından girdikten sonra sağa dönün ve pembemsi kapıdan girin.

Fortune House:

Sağdaki sandalyeden günceyi alın (Douglas’ Notebook). Biraz ilerleyip masanın üzerinden oyuncak bebek kafasını alın. Kayıt noktası mevcut, yakalamışken hemen kaydedin. Buradan çıkıp bahçedeki diğer kapıdan girin.

Maerchen Travel Building:

İlerleyip rayların üzerindeki resimle bakın. Ardından heykellere bakın. Bebek kafasını (Doll Head) Pamuk Prenses’e (Snow White), kırmızı ayakkabıyı (Red Shoe) Sinderella’ya (Cinderella) takın. Sol taraftaki kapıdan geçin. Tekrar soldaki kapıdan çıkın. Yaratıklardan kaçıp bahçenin sonunda soldaki kapıdan girin ve dönme dolaba binin. Üzerinde not olan atı bulup notu okuyun. Ardından bütün atları öldürün. Sopayla halledebilirsiniz.

Hastane cehenneme döndüğünde aynada karşılaştığınız aksinizle dövüşeceksiniz. Toplamda dört kere öldürmeniz gerekiyor. İlk seferde bıçak, ikinci seferde tabanca, üçüncü seferde demir sopa ve son gelişinde de taramalıyla saldıracak. İlk iki seferde kılıç yardımı ile çok rahat yenebilirsiniz. Kesinlikle size vurmasına izin vermeyin ve sağa sola yengeç yürüyüşü hareketlerini bolca kullanın. Üçüncü seferde biraz zorlansanız da kılıç ya da demir çubukla halledebileceğiniz bir kavga. Son sefer biraz zor olacak çünkü taramalı saydırmaya başlayınca sağlığınız çok düşüyor. Atların arkasına saklanın ve bir şekilde sürekli kılıç ya da demir ile vurun. Mermi sorununuz yoksa tüfek ya da taramalı silahı da kullanabilirsiniz. Her şey bittikten sonra yerde kanla yazılı olan paragrafı okuyun. Buradaki işiniz bitince dönme dolaptan inin ve koridoru geçip kapıdan girin. Bütün koridor boyunca merdivenlere kadar ilerleyip duvardaki yazıları okumayı ihmal etmeyin.

Chapel:

Masanın arkasından tarot kartını alın ve gerekiyorsa kaydedin. Sağdaki kapıdan geçin ve duvarda asılı olan haritayı alın. Hemen yandaki kapıdan günah çıkarma (Confession Cabin) kabinine girin. Demonun ardından bir seçim yapmanız istenecek. Claudia’yı (ak saçlı, garip fikirli kişilik) affeder misiniz? Affedenlerle affetmeyenler oyun sonunu farklı göreceklerdir muhtemelen. Ben iyi bir kimseyim, affettim.

Yolun sonuna devam edin ve koridorun sola dönen kısmına gelince dönüp kapıdan girin. Odanın sonundaki kapıdan çıkın. Yatan yaratıkları halledin ve en soldaki kapıdan çıkın. Biraz ilerleyin ve resmin önüne gelin. Onu önünüzden çekip kapıyı açın. İsterseniz buraya girmeden önce sol taraftaki kapıdan girip bir kayıt daha alabilirsiniz. Resmin arkasındaki kapıdan girin. Koridorun sonuna kadar ilerleyip kapıdan girin. Kütüphanedesiniz. Sağa doğru ilerleyip kitabı okuyun (Tarot Book). Biraz daha ilerleyip masanın üzerinden tarot kartını alın. Demo girecek. Sol taraftaki raflara geçip diğer kitabı da okuyun. Buradan çıkıp asansöre binin ve bir alt kata inin. Asansör de bu ortama girdiğiniz kapının karşısındaki metal materyal. Asansörden inince sağ tarafınızdaki kapıdan girin. Koridorun sonundaki kapıdan da girip tarot kartını cesedin yanından alın. Buradan çıkıp sağa dönün, tekrar sağa dönün ve odaya girin. Babanızın günlüğünü bulacaksınız. Onu okuyun ve odadan çıkın. Tekrar asansörlü kısma geri gidin. Yolun sonuna gidip kapıdan girin. Girdiğiniz yerde de yolun en sonuna gidip kapıdan girin. Koridorda ilerleyip soldaki kapıdan girin. Bir yatak odasına geleceksiniz. Yatağın ve masanın üzerindeki yazıları okuyun, biraz ilerleyip dolabın yanında yerde duran kağıtları da okuyun. Arka kapının orada duvardan anahtarı (Brass Key) alın ve gerekiyorsa kaydedin. Odadan çıkın ve geldiğiniz koridorda sağdaki odaya girin. Arka kapısından çıkın ve biraz ilerleyin. Kamera değiştikten sonra bir ağlama sesi daha duyacaksınız ve görünmez bir kızın ayak izleri garip bir odaya girecek. Gizli kapıyı açın ve girin.

Arka kapıdan geçin ve bir yataklı oda daha bulun. Sandalyenin üzerinden tarot kartını alın ve kitabı okuyun. Buradan çıkıp ana koridora, oradan da daha önce kullandığınız odayı gene kullanıp arka koridora geçin (iki tane büyük yaratığın olduğu odadan geçin). Şimdi asansörün olduğu yere gidin. Bir üst kata çıkıp geldiğiniz yolları geri dönmeye başlayın. Yerde iki tane şişman yaratığın yattığı koridora geri dönün (günah çıkarma odasından sonra girdiğimiz 2. koridor) ve arkadaki odayı açıp içeri girin. İçeriden bir kaset (Cassette) alın ve masadaki yazıları okuyun. Geri dönmeye devam edin ve günah çıkarma odasının olduğu koridorun sonundaki kilitli odaya gidin. Anahtarınızla (Brass Key) kapıyı açıp girin. Koridorda ilerleyip soldan ilk kapıya girin. Bir sınıftayız. Ortadaki masanın üzerini inceleyin, notlar göreceksiniz. Öğretmen masasına ilerleyince de öğretmenin görüşleri olan bir defter okuyacaksınız. Arka kapıdan çıkın ve sağdaki (sizin sağınız değil, Heather’in sağı) odaya girin. Masanın üzerindeki kağıtları okuyun ve kasetinizi (Cassette) teybe takıp dinleyin. Buradan çıkın tam sağınızdaki (kesinlikle karşıdaki odaya girmeyin) odaya girin (gene Heather’in sağı). Tarot kartını alın, günlüğü okuyun ve doğum günü kartına göz atın. Buradan çıkın ve kapısında tarot kartlarını takacağımız yerler olan, (Brass Key) anahtar aldığımız ve oyunu kaydettiğimiz odaya dönün. İşte oyunun güzel bulmacalarından biri. Yatağın üzerindeki kitapta yazan bulmacaya göre kartları yerleştirmeniz gerekiyor ki kapı açılsın. Şöyle ki; İlk dörtlüğe göre yukarıdan aşağıya sütunlarda kesinlikle üç farklı kart olmayacak. İkinci dörtlükte “Upside man” olarak geçen sözler “Hanging Man” kartına uyuyor. Onun etrafında hiçbir şey olmamalı. Yani orta sırada olması gerekecek. Üçüncü mısrada Ay’dan bahsediliyor ve bir palyaçonun tepesinde parladığı söyleniyor. Demek ki “Moon” kartı “Fool” kartının üzerinde olacak. Altıncı paragrafta da korkutucu ve nefret dolu bir kartı işaret ediyor ki bu da ancak elimizde kalanlar arasında “Eye Of The Night” olabilir. Ayrıca o kartın sağda değil, solda olduğunu belirtiyor. Gerçekten kolay bir bulmaca.

Şimdi, öncelikle”Moon” kartının hep “Fool” kartının üzerinde olacağını unutmayın. “Hanging Man” kartının da sağında ve solunda hiçbir kart bulunamaz. “Eye Of The Night” ve geriye kalan son kartımız “High Priestess” ise üst üste ve sol tarafta olmak zorundalar. Yani sonuç olarak sağ tarafa “Moon” ve “Fool” kartlarını yerleştirin. Bir boş tarafa “Hanging Man” kartını takın” ve sol tarafa da “Eye Of The Night” ve “High Priestess” kartlarını yerleştirin. En fazla dört hakkınız var zaten, kesin çözersiniz yani. Bende sol üst köşede “Moon”, onun altında “Fool”, sağ üst köşede “Eye Of The Night”, onun altında “High Priestess” ve orta barda en altta “Hanging Man” olarak çözüldü bulmaca. Kapıyı açın ve içeri girin. Yolun sonuna kadar devam edin ve kapıdan girin. Demoların ardında kontrol size geçince oyunun en başından beri taşıdığınız kolyeyi kullanın. Tekrar demo girecek. Açılan delikten aşağıya atlayın ve finale gidin.

Oyun Sonu, “Fight With God”:

Tanrıyla savaşmak? Ses getireceği kesin

Elinizde ne varsa kullanacaksınız, daha ötesi yok. Çok kesin taktikte veremiyorum maalesef. Dört, beş kere gelip tekrar oynamak zorunda kaldım ve aynı taktik genelde işlemedi. Ama ilk kullandığım da çok iyi ilerlemiştim. Sürekli ateş edip bana hamle yaptığında o durana kadar koşuyordum. Ne kadar zarar verdiğimi tam tahmin edemiyorum ama uzunca bir süre savaştım. Belki sağlık paketim olsaydı ilk seferde oyun bitebilirdi. Gene de dikkatli olun, birkaç kere yeniden oynama pahasına da olsa taktik yerleştirmeye çalışın.

Not: Son dövüş için bütün yazdıklarım bir yalandan ibaret, bir şaka. Çok fazla ciddiye almayın. Yanınızda bir tane sağlık paketi varsa ve en azından elli tane merminiz varsa, önünüzdeki çemberin dışında durun ve hiç içine girmeyin. Gelen alevlerden sürekli yengeç yürüyüşü yaparak kaçın ve tanrı(!) yere eğildiğinde silahınızla ateş edin. Tüfek kullanmanıza bile gerek yok. Neredeyse en kolay yaratık olacakmış.

Oyun sonu

Silent Hill fanları için çok güzel sürpriz ile beraber geliyor oyun sonu. Muhteşem bir uyarlama olmuş. Yukarıda yazdığım şekilde yaratıkla boğuşanlar kusura bakmasın, aşağıyı okumadılarsa bir süre zevk almışlardır zor bir oyun oynamaktan.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu