Jagged Alliance 2: Wildfire
Jagged Alliance’da nedir diyenler için önce türünden bahsetmek gerekli
Oyun tür olarak bir sıra tabanlı strateji ancak yoğun şekilde RPG öğeleri
içeriyor. Oyundaki tüm askerlerin kendine has karakterleri ve yetenekleri
bulunuyor ve bu yetenekleri oyun boyunca (ölmezlerse) gelişiyor. Oyun normalde
gerçek zamanlı akarken, çatışma anlarında sıra tabanlı oluyor ve tüm
askerlerinize, hareket puanları elverdiğince manevra yaptırıyorsunuz. Çatışma
dışında, militan yetiştirirken, dinlenirken veya tamiratla uğraşırken de zamanı
hızlandırabiliyorsunuz.
Aslında Jagged Alliance, 6-7 senelik geçmişi olan bir oyun serisi. İlk oyun
olan Jagged Alliance ve ona çıkartılan görev paketi Jagged Alliance:Deadly
Games’ten bir iki yıl sonra Jagged Alliance 2, ilk oyunun grafik ve ses
özelliklerinin birkaç adım ilerisinde bir oyun olarak karşımıza çıkmıştı. Jagged
Alliance 2’de, Arulco adında madencilikle geçimini sağlayan bir 3. dünya
ülkesinin devrik liderinin tekrar iktidara gelebilmesi için çalışan bir kiralık
asker grubunu yönetiyorduk. O an iktidarda olan Dedrianna adlı kadın diktatör
halka kök söktürüyor ve biz halkın yönetime olan nefretinden de faydalanarak tüm
ülkeyi yavaş yavaş ele geçirip sonunda Dedrianna’i öldürüyorduk. Daha sonra
Jagged Alliance 2: Unfinished bussiness adı altında bir görev paketiyle;
Arulco’da diktatörden önce madenciliği tekelinde bulunduran bir örgütün, ülkeyi
füze saldırısı tehdidinden kurtarmak için yan ülkeye göreve gidiyorduk.
Arada çıkartılan bir “Gold” paketini saymazsak, JA2:UB’den tam 4 sene sonra
bu sefer Strategy First firması, Jagged Alliance 2: Wildfire’ı yayınladı. 4 sene
sonunda oyuncu olarak çok heveslensek de, oyun hakkında teknoloji açısından
değişen hiçbirşeyin olmadığını görüp, hayal kırıklığına uğradık. Evet Jagged
Alliance 3 için hayaline henüz daha çok yol varken, oyuncuları oyalayacak bir
paketti bu. Zira, bu 4 sene içerisinde bağımsız geliştiriciler tarafından zaten
pek çok sayıda görev paketi ve modifikasyon bu oyun için çıkarılmıştı. Strategy
First’ün yaptığı, bu çalışmaların ötesine geçmek yerine, daha eli yüzü düzgün
bir çalışmayı yasal olarak satmaktan başka birşey değil
Konusu güncellenmiş, silahları cilalanmış bir JA2
Wildfire, konuyu tekrar Arulco’ya döndürüyor ve baştan alıyor. Yani bizden
oyunun eski halini unutmamızı istiyor. Bu nedenle zaten Wildfire bir görev
paketi değil de bir modifikasyon olarak öne çıkıyor. Göze çarpan
değişikliklerden ilki, haritadaki 260 sektörün 210’unun baştan sonra elden
geçirilmiş olması. Sokaklar daha kalabalık, binalar daha sık olarak
yerleştirilmiş. Şehir dışı sektörlerde, savaşı daha heyecanlı hale getirmek ve
daha stratejik yaklaşımlar sağlamak için, uzun çalılar, çimenler, taşlar gibi
nesneler eklenmiş. Diğer bir değişiklikse, silah ve envanter ayrıntılarına
getirilmiş. Oyunda kullanabileceğiniz silahlar (silah meraklılarının en çok
hoşuna giden kısım) gerçek hayattaki güçlerini tam olarak oyuna yansıtabilecek
şekilde düzenlenmiş. (Oyunu bilenler için not: artık el bombası adamları yere
düşürmek için değil, doğrudan öldürmek için kullanabileceğiniz oldukça etkili
bir silah haline gelmiş). Oyunda gerçek hayatla bağdaşmayan silah
modifikasyonları kaldırılmış. Mesela (rod & spring) bir alüminyum sopa ve yay
kullanarak mekanikten anlayan bir asker, silahının geribesleme aksamını
destekleyip daha seri ateş eden bir silah elde edebiliyordu. Ancak mekanikleri
zaten olabildiğine kompakt hazırlanmış bir silahın içerisine yeni bir parça
takmak pek de gerçekçi görünmüyordu cidden.
Konuya gelirsek o da şöyle düzenlenmiş: Arulco dünya uyuşturucu trafiğinde
oldukça tehlikeli bir geçit haline gelmiştir. Uyuşturucu trafiğini engellemek
isteyen ülkelerin diplomatik çalışmaları hiçbir işe yaramayınca, sözkonusu
ülkeler bu 3. dünya ülkesinin liderini devirip yerine başka bir ismi oturtmak
isterler. Bunun üzerine kiralık askerlerden gizlice oluşturulan bir takım bu
ülkeye gönderilir. Bizim görevimiz, tabii kabul edersek, bu grubu yönetip, yerel
direnişe destek sağlayıp, halkı diktatöre karşı örgütleyip, sonunda ülkeyi ele
geçirmek. Başarılı olursak kahraman ilan edilecek, kaybedersek sözkonusu ülkeler
tarafından tanınmayacağız. Ayrıca orijinal oyunda, sadece diktatörün askerlerini
eğlendirmek için kurulmuş küçük çaplı bir mafyanın lideri olan Kingpin, bu sefer
daha fazla nüfuz sahibi ve tehlikeli bir düşman olarak karşımızda. Onunla olan
işlerimizde dikkatli olmamız gerekiyor.
Yan görevler artık çok daha önemli
Oyunun yan görevleri de halkın güvenini kazanmak ve oyunu bitirebilmek
açısından önemli bir hale getirilmiş. Birbirine zincirleme bağlı senaryolar
üretilmiş, bu nedenle en ufak görev bile es geçilemez hale getirilmiş. Konusu ve
silah sistemi (yeni silahlar, menzil, hasar, silah çizim ve sesleri) dışında
değişen bir şey yok. Zaten yapımcılar sadece zayıf gördükleri konuları elden
geçirerek JA2’yi mükemmeleştirmeye çalışmışlar. Ancak görsel açıdan bir yenilik
‘yapamadıkları’ için oyun yeni oyunculara pek çekici gelmeyecektir. Günümüzün 3D
bağımlısı oyuncuları, JA rüzgarına ancak Jagged Alliance 3 ile kapılacaklar gibi
görünüyor. Bakalım, JA3 nasıl olacak?