Oyun Ön İncelemeleri

Advent Rising

Bilim kurgu öğeleri, filmlere olduğu gibi oyunlara da fantastik öğeler katarlar. Genelde bu temanın işlendiği yapımlar, gelecekte geçer ve sibernetik yaratıkları içerirler. Bunlar ilgi çekici bulunur ve cazip gelir. Advent Rising de, bilim kurgu öğelerini sonuna kadar kullanan bir aksiyon olarak karşımıza çıkacak. İlk olarak E3 2003’de, beğenilere sunulmuş, dikkat çeken oyunlar arasında yer almıştı. Şimdi yapım aşamasında oldukça ilerlenmiş durumda, o zamandan bu zamana birçok yenilik eklendi. Yeniliklere göz atmak da bize düşüyor haliyle.

Hikaye şu şekilde gelişiyor; ileri seviyede zekaya sahip olduğunu keşfeden insan ırkı, aslında bunun geçmişten gelmekte olan bir güç olduğunu düşünür. Bu gazla, uzaydaki belli başlı galaksileri keşfetmek ister. Tabii bunu yaparken hiçbir zaman yalnız olmayacaktır. Onları durdurmak isteyen başka canlılar da vardır, üstelik bu canlılar yaratıklardan oluşuyor. Anlaşılmaz bir kine sahip olan yaratıklar, kendilerine The Seekers adını vermişlerdir. Kafalarında tek birşey vardır; insan ırkını sonsuza dek yok etmek.

3. şahıs görünümlü aksiyon oyununda, yaratıkları durdurma görevini Gideon Wyeth isimli eleman üstleniyor. Takdir edersiniz ki, biz de onu yönetiyoruz. Birbirinden farklı ve tehlikeli yaratık çeşitlerine karşı mücadele etmemiz gerekiyor. Maceramız 6 chapter’da, toplam 27 level boyunca devam edecek. Kullanabileceğimiz 15 silah bulunuyor ki, hepsinin alternatif ateş modları da olacak. İlerledikçe değişik tarzda özel güçler kazanabilecek, yaratıklar ve kendi üzerimizde uygulayabileceğiz.

Advent Rising’de, alışılagelmiş aksiyonlara göre değişik bir saldırı sistemi kullanılacağı belirtiliyor. Şöyle ki, düşmanlara doğrultup ateş edeceğimiz bir crosshair olmayacak. Gideon, düşmanlara otomatik olarak kilitlenecek ve bize sadece ateş etmek düşecek. Yanlız, yaratıkların kalabalık olduğu bölgelerde, bu sistemin nasıl işleyeceği ise merak konusu. 15 silah ve her birinin alternatif ateş modu olacağını belirtmiştik. Bunların hepsini bir arada taşıyabilmemiz mümkün olmayacak. Yanımızda sadece 3 adet taşıyabileceğiz, ama iki elde iki silahımız olacak. Yani, sol elimizde makinalı tüfeğimizi kullanırken, sağ elimizde daha güçlü bir silah bulundurabileceğiz. Advent Rising’de, alışılagelmiş silahların yanında, bilim kurgu öğesi olduğunu belli eden, değişik seçimlere de rastlamak mümkün olacak. Elimizin boş kalması gibi bir derdimiz yok, düşmanların üzerindeki cephaneyi de alabileceğiz. Oldu da mermisiz kaldık, o zaman elimizdekini düşmana fırlatıp suratını dağıtabiliriz. Yakın dövüş tekniklerini de kullanabileceğiz, üstelik geliştikçe daha değişik hareketler öğrenip uygulayabiliyoruz.

Advent Rising, bir yandan bizlere bol aksiyon sunarken, bir yandan karakterimizi geliştirmemize de olanak tanıyacak. İlerledikçe değişik güçler ve yetenekler kazanacağız. Zor durumlarda bullet-time uygulayarak mekanı yavaşlatabilecek, ya da kullanabileceğimiz Speed Power ile hareketlerimizi hızlandıracağız. Akrobasi konusunda da kendimizi geliştirebilecek, böylece daha kıvrak hareket edebileceğiz. Özel güçlerden bir diğeri de Telekinesis. Bu güç ile, çevredeki herhangi bir objeyi yerinden oynatıp ya da söküp, düşmanların üzerine atmak mümkün olacak. Bunlar gibi daha birçok yetenek öğrenip, uygulayabileceğiz. Advent Rising’de, kullanabileceğimiz 18 araç bulunacak.

En dikkat çekici özelliklerden birisi, hikayenin ilerleyişi ve bizim oyundaki kararlarımıza göre şekil kazanması. Bazı durumlarda, uygulamak üzere birden fazla seçenek sunulacak. İstediğimizi seçebileceğiz, bu da hikayenin ileriki bölümlerine etki edecek. Hikayenin değişebilmesi, sırf kararlara değil, oyun sırasında maruz kalacağımız ani aksiyonlara da bağlı olacak. Bunlarda başarı sağlayıp sağlamadığımıza göre, hikaye şekil kazanacak. Böylece, farklı sonların olduğunu anlayabiliyoruz. Verdiğimiz kararlar oyunun sonunu, hatta ve hatta bir sonraki Advent Rising’in başını bile etkileyebilecek. Bu denli esnek bir hikaye ile karşı karşıyayız. İlkini bitirdikten sonra, ya save gane’imizi saklayarak, ya da ikincisi içerisinde uygulanacak olan bir kod sayesinde, devam oyununun bize özgü hikayesi ortaya çıkacak. Bu konuda, yapımcıların çalışmaları halen devam etmekte. Şunu da belirtelim, Advent Rising’de geliştirdiğimiz karakterimizi, özellikleri ile birlikte aynen devamında kullanabileceğiz. Bu olay gerçekten oldukça dikkat çekici.

En iddialı kısımlardan birisi de, grafikler. Grafik motoru olarak Unreal 3 kullanılacak dediğimiz anda, zaten herkes dikkat kesilecektir. Sağlam ışıklandırma efektleri kullanılacak, detay seviyesi yüksek olacak. Çevre deformasyona uğrayacak, duvarlarda delik açılabilecek ya da sütunlar ateş ederek veya Telekinesis özelliği ile, sökülerek düşmanların üzerlerine atılabilecek. Motorun kalitesi sayesinde, gerçekçi su efektlerine rastlayacağız. Fizik modellemelerinin gerçekçi olması, oyunu daha da kaliteli kılacak.

Advent Rising, bilim kurgu temaları içinde bir aksiyon olarak karşımıza çıkacak. Özellikle, Unreal 3 motorunu kullanması, “acaba nasıl bir görsel şölen yaşayacağız?” sorusunu akıllara getiriyor. Hikayenin esnekliği, hatta devam oyununa da etkiyeceği, bir başka dikkat çekici durum. PC’nin yanında Xbox için de hazırlanan Advent Rising, Eylül ayında piyasalarda olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu