Resident Evil 5
Oyun dünyasının içinde olup da Resident Evil (RE) adını duymamış fazla kişi
yoktur tahminimce. 1996 yılında ilk oyunu piyasaya çıktıktan sonra günümüze dek
geçen 12 yıllık sürede birçok platforma oyunu çıkmış; ilk oyunları korku,
gerilim ile özdeşleşmiş, ama yaratıcısı Shinji Mikami’nin ayrılmasıyla onun
yerini alan öğrencisi Takeuchi ile beraber RE kabuk değişimine geçmişti.
Dördüncü oyunu ile beraber özdeşleştiği korku, gerilimden ayrılıp iyice aksiyona
yönelmiş bir seridir RE. Her ne kadar değişime yöneldikten sonra özünü taşıyan
olguların çoğunu kaybetse ya da azaltsa da dünya üzerinde en çok fan ve sever
kitlesi oyunların başında gelir.
RE’yi RE yapan bir çok olgu vardır. Mekanları, karakterleri, düşman
karakterleri, zombileri, virüsü, müzikleri, grafikleri, senaryosu, korku ve
gerilimi vermedeki ustalığı, yapımcısı vs… belki de ismi. Bunun gibi birçok
özelliği onu muhteşem yapmış ve oyun dünyasının en sevilenlerinden birisi haline
getirmiştir. Saydığımız bu özelliklerden birçoğu serinin 4. ana oyunu olan
Resident Evil 4 ile beraber azalmıştır ya da tamamen yok olmuştur. Resident Evil
4 ile beraber ilk ana seri oyunlarından farklı bir kabuk değişime giren Resident
Evil; ilk oyunlardaki korku ve gerilim yerini bolca aksiyona, zombiler yerlerini
akıllı düşmanlara, zor bulmacalar yerini sayısı 3-5’i geçmeyen kolay
bulmacalara, zorluğu arttıran kamera sistemi yerini karakteri omuz hizasından
takip eden kamera sistemine bıraktı.
Bunun gibi birçok değişim daha yaşanmıştır. Bu değişimlere bağlı olarak Resident
Evil severler arasında 2 ayrı sever kitlesi oluşmuştur. Bir taraf seriyi ilk
oyunlarda verdiği korku ve gerilimi, zor bulmacaları, zombileri, Raccoon City’i,
korkuyu çok daha artıran kamera sistemi ile özdeşleştirirken; diğer taraf ise
Resident Evil 4 ile beraber gelen köklü değişimle artan aksiyonu, kamera
sistemi, akıllı düşmanları ile özdeşleştiriyordu. Bu iki sever kitlesi arasında
hararetli tartışmalar olsa da eninde sonunda Resident Evil’ın büyüsünde
birleşiyorlardı. Yani her ne olursa olsun adı “Resident Evil” olan her şey
severlerinde ortak duygular uyandırıyordu. Kısacası yazımıza konu olacak
Resident Evil 5’ten önce durum böyledi.
Ayrılıklar
Resident Evil’ın yaratıcısı Shinji Mikami’nin ayrılmasından sonra onun yerine
öğrencilerinden Jun Takeuchi oturdu. Yine Takeuchi’nin yanında Mikami’nin
öğrencilerinden Kawata’da yer alıyordu. Bu ikili Mikami’nin yokluğunda Resident
Evil 5’in yapımcılık koltuğunda başarılı olmakta kararlıydılar. Resident Evil
4’ün piyasaya sürülmesinden kısa süre sonra 2005 yılında Resident Evil 5’in
hazırlıklarına başlandı. Oyunun tamamlanması için önlerinde onları uzun yıllar
bekliyordu. Her şeyden önemlisi Resident Evil 5 yeni nesil olarak kabul edilen
PS3-Xbox 360 konsolları için hazırlanacaktı. Bu nesil değişiminde elbette
zorluklar olacaktı, ama Takeuchi ve ekibi en iyisini yapmaya kararlıydı. Oyunun
yapımında ellerindeki en büyük örnek Resident Evil 4 olacaktı.Resident Evil 4 ile beraber gelen köklü değişim çok eleştirilse de, oyun büyük
bir başarı yakalamış, hayatında hiç Resident Evil oynamayan oyuncuları bile bu
serinin fanı haline getirmişti. Hal böyleyken başarılı olan bir örnekten
yararlanılmalıydı. Takeuchi ve ekibi başarılı olan bu örnekle yola koyuldular.
Takeuchi bunu birçok söyleminde açıkça dile getiriyordu, “Elimizde başarılı bir
örnek varken, ondan yararlanmamak saçmalık olur.” diye açıklıyordu. İşte bu
düşüncelerle Resident Evil 5’in yapım aşaması başlıyordu.
Başrolde tanıdık bir kahraman Chris Redfield
Resident Evil serilerinin bu denli sevilmesinin en büyük sebeplerinden birisi
şüphesiz karakterleriydi. Çoğu zaman bu karakterlerin isimleri oyunun bile önüne
geçiyordu. Sanal bir karakter için azımsanmayacak bir fan kitlesi de vardır her
birisinin. Bu etmenler göz önüne alındığında oyunun karakteri titizlikle
seçilmeliydi. Takeuchi ve ekibi bunun farkındaydı zaten. Ellerinde onlarca
karakter vardı. Chris Redfield, Leon Scott Kennedy, Claire Redfield, Jill
Valentine, Ada Wong, Rebecca Chambers, Albert Wesker en öne çıkan isimlerdi. Bu
isimler arasında daha da öne çıkanlar Chris Redfield, Jill Valentine, Claire
Redfield’dı. Çünkü Resident Evil serisinin ana oyunlarında bir önceki oyunda
olan başkarakter bir sonraki oyunda görünmüyordu. Örneğin; Resident Evil 1’de
yer alan Jill’in 3. oyunda yer alması gibi ya da 2. oyunda yer alan Leon’un 4.
oyunda olması gibi. Bu durumda bakıldığında; en son 3. oyunda görünen Jill, Code
Veronica’da görünen Redfield kardeşler ön plana çıkıyordu. Takeuchi ve ekibi
yine aynı düşünceyle hareket ediyordu ve başkarakter sürpriz olmayacak bir
isimle açıklanıyordu “Chris Redfield”. Code Veronica’dan sonra haber alınamayan
Chris yeniden seriye dönüş yapıyordu. Daha önceden Raccoon Polis Departmanına
bağlı S.T.A.R.S ekibinde yer alan Chris, Raccoon şehrinin nükleer füze ile yok
edilmesinden sonra yok olan bu ekipten ayrılıyordu. Eski S.T.A.R.S üyesi Chris
karşımıza 5. oyunda terörizme karşı etkili bir birleşim olan B.S.A.A (Bioterrorism
Security Assessment Alliance) ajanı olarak çıkıyor.
Elveda S.T.A.R.S, merhaba B.S.A.A.
Seriye B.S.A.A ajanı olarak dönüyordu Chris. Peki neyin nesiydi bu B.S.A.A?
Açılımından da anlaşılacağı gibi terörizm karşıtı bir örgütlenmeydi B.S.A.A.,
Code Veronica oyununun sonlarında Wesker ile müthiş bir kavgaya girişen Chris,
çatıda patlamanın etkisiyle Wesker’den kurtulmuştu. Orada bir gün yine
karşılaşacaklarını söyleyen ikilinin yolları ayrılmıştı. Daha sonrasında kardeşi
Claire ile beraber oradan kurtulan Chris’ten haber alınamamıştı. Oyunda Chris’in
ortadan kaybolduğu sürede neler yaptığı, B.S.A.A ya nasıl katıldığı başta olmak
üzere, onunla ilgili merak edilen her şey açıkça cevabını bulacak diyor Takeuchi.
Kısacası Chris’in hayatında gizli kalmış her nokta 5. oyunda tamamen açığa
çıkarılacak.B.S.A.A dediğimiz gibi terörizme karşı uluslararası çapta bir örgütlenmeydi.
Chris bu ekibin Kuzey Amerika bölümüne bağlı bir ajan. Oyunun geçeceği Afrika’ya
ise söylenenlere göre bazı terör olaylarını araştırmak için gönderiliyor. Orada
olmasının sebebini oyunu oynadığımızda çok daha iyi anlayacağız şüphesiz. Chris
videolardan da görüldüğü gibi karşımıza önceki serilere göre çok daha güçlü
(Özellikle kaslar dikkat çekici), kendinden emin, olgun, kararlı bir şekilde
çıkıyor. Chris’in bu denli güçlü kaslara sahip olmasından yola çıkarak, bizleri
yine ne kadar zorlu bir oyunun beklediğini söyleyebiliriz.
Chris’in yeni yol arkadaşı Sheva Alomar
Oyunun başkarakteri Chris elbette yalnız olmayacak. Daha önceki serilerde Jill
Valentine ile duygusal yönden yakınlaşması olan Chris’i burada yine bir melek
bekliyor. Chris’e oyun boyunca rehberlik edecek, bulundukları yerin
özelliklerini çok iyi bilen B.S.A.A Batı Afrika bölümünün ajanı Sheva Alomar
yardım edecek. 2008 yılı içerisinde yayınlanan bir videoda ilk kez görünen güzel
karakter Sheva ile Chris’in daha ilk konuşmları yeterince dikkat çekiciydi.
Sheva bayan olmasından dolayı şaşıracağını düşünen Chris’e “Senin kadar güçlü
olmayabilirim, ama kendi silahımı tutabilirim.” derken, Chris ona çok daha
şaşıracağı bir yanıt veriyor, “Hiçbir endişem yok, çünkü bir önceki ortağımda
bayandı.” diyor. Burada Chris eski partneri Jill Valentine’ı anıyor.
Sheva hakkında elimizde olan kısıtlı bilgiyi aktarmaya çalışırsak; Sheva
Afrika’da doğup büyümüş, B.S.A.A Batı Afrika bölümüne bağlı bir gizli ajan. Ufak
yaşlardan itibaren terörden nefret ettirilerek büyütülmüş. Oyunun başyapımcısı
Jun Takeuchi, Sheva hakkında üstü kapalı da olsa bazı bilgiler veriyor. Oyunun
ilk kez Afrika’da geçeceği için Chris’in buraya oldukça yabancı olduğunu ve ona
partnerlik edecek karakterin orası hakkında bilgi sahibi olması gerektiği için
Sheva’yı oyuna dahil ettiklerini söylüyor. Yani Chris’in çevreye olan
yabancılığını, orası hakkında çok daha fazla bilgisi olan ve ortamı tanıyan yeni
bayan karakter Sheva bir nebze de olsa çözecek. Sheva’nın bir diğer önemli
ayrıntısı ise sol kolundaki ilgi çekici dövmesi. Afrika’ya özgü simgelerin
bulunduğu dövmenin ortasında “Shujaa” yazısı dikkat çekiyor. Resimlerden ve
videolardan yola çıkarak fark ettiğimiz bir diğer ayrıntı ise Sheva’nın solak
olması. Sheva hakkında şu ana kadar elimizde olan bilgiler kısaca bunlar ve onun
hayat hikayesini de oyunu oynarken çok daha iyi öğreneceğiz.
Albert Wesker efsanesi geri dönüyor
Resident Evil serisinin şüphesiz en çok sevilen ve düşmanlığı dolayısıyla da en
çok çekinilen karakteri Albert Wesker. Wesker, Resident Evil serisiyle adeta
özdeşleşmiş bir karakter. Resident Evil Zero, Resident Evil 1 (Remake), Resident
Evil: Code Veronica, Resident Evil 4 ve Resident Evil: Umbrella Chronicles
oyunlarında hep karşımızda düşman safında yer aldı.Düşman olup bu kadar çok sevilen bir karaktere rastlamakta pek mümkün değildir. Ama Wesker düşman bir
karakter olsa da; karizması, gücü, yaptıkları ya da yapamadıkları ile Resident
Evil serisinin her zaman en çok ilgi duyulan karakteri olmuştur.
Chris ile Wesker uzun senelerdir birbirlerini tanıyorlar. Wesker, Resident Evil
1’de Chris ve Jill ile sıcak çatışmalar yaşamaya başlamıştı. Oradan kurtulan
Wesker, Chris ve Jill’in peşini bırakmayı hiç düşünmedi. Özellikle planlarını
gerçekleştirme konusunda en büyük engel olarak gördüğü Chris’i ortadan
kaldırmaya kararlıydı. Resident Evil: Code Veronica’da yine Chris’in
karşısındaydı, bu kez elinde büyük bir koz olarak Chris’in kardeşi Claire’da
vardı. Oyun boyunca birçok defa karşılaşan ikili oyunun sonlarında müthiş bir
kavga ile yine ayrılmışlardı. Ölümüne bir kavgaya girişen ikilinin yolları
patlamaların etkisiyle ayrılmıştı. Ama yollara ayrılsa da her ikisi birbirine;
“Daha sonra görüşeceğiz.” demişlerdi. İşte bu sözler hala hafızalarımızda yerini
korurken beklenen açıklama ile Wesker’in oyunda olacağı açıklandı.
Chris’in başrol olduğu oyunda Wesker’in olmaması anormal bir durum olurdu.
Beklenildiği gibi Wesker Afrika’da yine Chris’in peşini bırakmıyor. Code
Veronica’daki son kavgaları ve sözlerini de hatırladığımızda müthiş bir kapışma
yine bizleri bekliyor. Belki de oyunun sonunda ikisinden birisine ebediyen veda
edeceğiz. Hiç kimse Chris ya da Wesker’den birisine veda etme durumunu düşünmek
istemese de, böyle bir ihtimalin olduğunu söyleyebiliriz. Videolardan gördüğümüz
kadarı ile Wesker umulandan çok daha güçlü olacak. Videoda özellikle Sheva ve
Chris’e karşı yaptığı hareketler gücünü açıkça belli ediyor. Chris ve Sheva,
Wesker’i nasıl durduracak ancak oyunda göreceğiz. Daha fazla sözü uzatmamıza
gerek yok sanırım, Chris ile Wesker arasındaki müthiş kapışma RE5’i
beklemeliyiz.
Wesker’in yeni ortağı Excella Gionne
Yeni videolarla beraber oyunda olması kesinleşen bir başka karakter Excella
Gionne. Albert Wesker’in yeni ortağı rolünde oyuna dahil olan Excella, gizemli
bir görüntü uyandırıyor. Şu ana kadar elde edilen bilgilere göre; Excella
varlıklı bir ailenin kızı ve Tricel isimli bir ecza şirketinin Afrika bölüm
başkanlığını yapıyor. Özellikle Wesker ile virüs konusunda ortak çıkarları
olacak gibi görünüyor. Videolarda Wesker ile samimi görüntüler sergilemesi ise
kafa karıştıran bir başka konuydu. Excella’yı daha iyi tanımak için oyunu
beklemekten başka yapabileceğimiz bir şey yok gibi görünüyor.
Eski karakterler; Jill Valentine, Ozwell Spencer, Sherry Birkin ve diğerleri
Chris’in başkarakter olarak açıklanmasıyla beraber en çok merak edilen konu
bayan karakterdi. Bu soruda Sheva Alomar ile yanıtını buldu. Chris’in en büyük
düşmanı Wesker’in oyunda olacağı da belli olunca Resident Evil severler başka
hangi karakterlerin olacağı konusunda fikir yürütmeye devam ediyorlar.Sheva ismi belli olsa da, Resident Evil severlerin en çok beklediği isim Jill
Valentine. Nemesis’ten sonra sesi çıkmayan Jill’in oyunda kesinlikle olması
bekleniyor. Özellikle ikili arasındaki duygusal yakınlaşma Jill’in bu oyunda
olması durumunda, Sheva faktörünü de eklediğimizde ilginç bir hal alacak. TGS
08’de gösterilen videolardan birisinin sonundaki 3-4 saniyelik görüntü büyük
soru işaretleri yarattı ve Jill’in oyunda olmasını kesinleştirdi gibi. Çünkü
görüntüde Jill Valentine’ın ismini taşıyan bir mezar görünüyor. B.S.A.A’nın
taşında yazılı olduğu mezarın gizemi merakla bekleniyor. Gerçekten Jill öldü mü?
Yoksa bu bir kandırmaca mı? Ancak oyunda anlayabileceğiz gibi görünüyor. Jill’in
ölmesini Resident Evil severler aklından bile geçirmek istemese de, nasıl bir
sürprizle karşılaşılacağını kimse bilemiyor. Bu gizemli soru, cevabını oyunda
bulacak.
Yine Chris’in kardeşi Claire’da oyunda olması beklenenlerden. Code Veronica
oyunundan sonra ortadan kaybolan Claire’nın abisine destek olabilir. Yine RE
4’te paraziti alıp kaçan Ada Wong’un oyunda olabilme ihtimali var. Zira parazit
bu oyunda önemli yer tutacak.
Chris ile şu ana kadar hiçbir karede beraber görünmeyen Leon Scott Kennedy’nin
ismi de son videolarda anıldı. Chris, “Bu düşmanlar, Kennedy’nin raporlarındaki
Ganadolar’a benziyor.” diyerek Leon’u anıyor. Leon’un oyunda olması çok uzak bir
ihtimal olsa da, Resident Evil her zaman sürprizlere açıktır.
Muhtemel isimleri bir tarafa bırakıp, olması kesinleşen yeni karakterlere göz
atalım.
İkinci videonun sonunda görünen ve Jill Valentine’a benzetilen cam fanusun
içindeki bayan karakter hala gizemini korumakta. Düşman mı? Dost mu? Bunun
cevabını ancak oyunda anlayabileceğiz. Son videolarda göze çarpan ve en fazla
18-22 yaşları arasında gösteren sarışın bir bayan yine oyunda yer alacak. Bu
bayanın Resident Evil 2’de henüz 12 yaşında olan William Birkin’in kızı Sherry
Birkin olduğu düşünülüyor. Ama bu karakter de gizemini koruyor.
Yine son videolarda ortaya çıkan, önce arabada görünen daha sonrasında birkaç
sahnede daha yer alan siyah örtülü, maskeli bayan bir karakter oyunda olacak.
Görünüşüyle gizli bir ajanı andıran bayanın kim olduğu belli değil. Özellikle
TGS 08 videolarında çok gizemli görüntüleriyle karşılaştığımız bu karakter
oyunda çok önemli yer tutacakmış gibi görünüyor. Bazı düşüncelere göre Jill’in
mezarı bir kandırmaca ve bu karakter Jill Valentine. Tabii ki de bu üretilen
teorilerden sadece birisi, kesin olarak kim olduğu henüz bilinmiyor.TGS 08 videolarında görünen yaşlı ve kimliği belirsiz yeni bir karakter daha
oyunda yer alacak. Bu karakterin şu ana kadar oyunda hiç görünmeyen,
Umbrella’nın kurucularından birisi olan Ozwell Spencer olabileceği söyleniyor.
Ama kesinlik kazanması için yine oyunu beklemek zorundayız. Bir resimde görünen,
adının Josh olduğu söylenen erkek karakter ve arabanın üzerinde birkaç sahnede
görünen başka erkek bir karakterde oyunda yer alacak. Bu karakterlerin kim
olduklarını ancak RE5’te anlayabileceğiz.
Hikaye nedir?
Oyunun hikayesi şu an tam olarak belli olmasa da, Takeuchi açıklamalarında ne
olacağı hakkında net fikirler veriyor. Oyunun senaryosundaki ilk ve en büyük
amacın başkarakter Chris Redfield’ın hayatındaki tüm sırları ortaya çıkarmak
olduğunu belirten Takeuchi; geçmişteki oyunlardan bu yana Chris ile ilgili soru
işareti bırakan her türlü detayın açıklığa kavuşacağını belirtiyor. S.T.A.R.S
ekibinin nasıl dağıldığından, Chris’in B.S.A.A’ya nasıl geçtiğine kadar her
türlü detay oyunda işlenecek. Oyundaki senaryoda ilk amaç bu olsa da, diğer bir
amaç şu ana kadar görünen virüslerin kaynaklarını açıkça anlatmak. Özellikle bu
virüslerin başında Ata virüsü geliyor. Ata virüsünün nereden geldiği, nasıl
geliştiği ve bugün gördüğümüz virüse ulaşırken hangi yollardan geçtiğinin
hikayesini oyunda anlatmak istediklerini belirtiyor Takeuchi. Yani kısacası;
RE5’in senaryosundaki ilk amaç Chris’in hayatındaki her şeyi açıkça anlatmak
olsa da, senaryo başta Ata virüsü olmak üzere diğer virüslerin de kaynağına
inecek. Takeuchi, bunlara paralel olarak oyunda Flashback ile geriye dönüşlerin
olabileceğini belirtiyor. Hikaye ve senaryonun ne olduğunu da net olarak oyunda
anlayacağız.
Co-op modunda Resident Evil 5
Yapımın daha ilk videoları yayınlandığında bile, RE5’in online özelliklerinin
olabileceği söyleniyordu. Başlarda bu konuda açıklama gelmese de resmi açıklama
E3 2008 fuarında yapıldı. Fuarda Co-op modda en fazla iki kişilik olarak
oynanabileceği açıklandı. Bir karakterin boşta kalması durumunda, otomatik
kontrol devreye girecek. Yani boşta kalan karakter aynen Outbreak serisindeki
gibi otomatik kontrol edilecek. Yine Outbreak serisindeki gibi ikili aralarında
eşya alışverişi olacak. Karanlık bir mağara benzeri yere girdiklerinde, Chris
elinde silahla düşman avındayken, Sheva el feneriyle aydınlatma yapacak. Yine
yüksek bir yere çıkılması gerektiğinde, Chris, Sheva’ya yardım edecek. Bunun
gibi birçok değişik sistemde birbirlerine yardım edecekler. Kısacası değişik
tecrübeler edinip, yine çok eğleneceğiz.Genel olarak diğer önemli noktalar
RE ilk defa Afrika’da geçiyor. Afrika’nın sıcakları da oyunda önemli yer
oynayacak. Uzun süre açık havada güneş altında kalınca karakterimiz yorulacak,
terleyecek ve bunalacak. Bu yüzden bazen görememe durumu bile olacak, bu durumda
sağa- sola dikkat diyoruz. Zira her an düşmanlar tetikte olacak. Yine karanlık
bir yerden aydınlık bir yere çıktığında karakterin gözleri kamaşacak. Kısacası
oyunda ışık ve karanlık önemli rol oynayacak.
Şöyle bir düşmanlara göz attığımız zaman, RE4 ile fazla fark göremiyoruz. RE4’te
yer alan akıllı düşmanlardan da akıllı bir düşman kitlesi var önümüzde.
Düşmanların hareketleri, ölüşleri, tepkileri tamamen Resident Evil 4 üzerinden
tasarlanmış. Ama dediğimiz gibi Resident Evil 4’ten çok daha zeki bir düşman
topluluğu yer alacak. Videolarda gördüğümüz kadarı ile motorlu düşmanlarımız
bile olacak. Saklanmak çare olmayacak, çünkü çok kısa sürede bulunduğumuz yeri
bulabilecekler. Ellerindeki cephaneleri ise gerçekten ürkütücü. Her türlü silaha
sahipler desek yanlış olmaz, bizim sahip olmadığımız birçok cephaneye de
sahipler. Büyük boss’lardan fazla bir ayrıntı verilmeyen videolarda, sadece
birkaç büyük düşman göze çarptı. Resident Evil serisinin değişilmezi
Cerberus’lar (Zombi köpekler) videolarda yine görünüyorlar.
Takeuchi oyunun Resident Evil 4 üzerinden tasarlandığını açıklamıştı. Mekanlarda
da Resident Evil 4 izleri açıkça belli oluyor. Özellikle gösterilen yerlerde
Resident Evil 4’teki köy bölümü akla geliyor. Yine de oyunun hemen başları
olduğu belirtilen bu yerlerin ileride çok daha değişeceği söylenenlerden. Chris
kendisini yeri geldiğinde tekme, yeri geldiğinde yumruk ile koruyabilecek.
Özellikle o müthiş kasları ile videoda yer alan bir görüntüde bir vuruşta 5-10
düşmanı uçurabiliyor. Tabii ki o kaslarla o kadar olacak. Resident Evil 4’te yer
alan ve ara videolarda aniden bazı tuş kombinasyonları isteyen sistem, bu oyunda
sayısı daha da artarak yer alacak. Yani oyundaki süreklilik arttırılacak.
Envanter menüsünde ise müthiş bir değişim söz konusu. Resident Evil: Outbreak
harici RE serisinde bir silah değiştirirken oyun duraksıyordu. Yani düşmanlar o
anda size saldıramıyorlardı. Ama RE5’te aynen Outbreak’teki gibi silah
değiştirirken oyun duraksamayacak ve düşmanlar o esnada bize saldırabilecek.
Envanter ekranı şeffaf bir şekilde gelecek ve hemen değişimlerimizi uygulamamız
gerekecek.
Yine sprey kullanımında da büyük bir değişim söz konusu. Sprey kullanırken çok
daha gerçekçi şekilde karakter spreyi üzerine sıkacak. Böylece burada da
gerçekçilik yansıtılmaya çalışılacak. Ayrıca yerden bir kurşun, sprey alırken
önceki oyunlardaki gibi oyun duraksamayacak. Karakter yere eğilerek eşyaları
alabilecek. Bu ve bunun gibi oyun esnasında sürekliliği sağlayıcı, gerçekçiliği
arttırıcı etmenler yapımda yer alacak.Satıcılar
RE4’te yer alan sprey, silah satan tüccarlar, görünen o ki yine olacak. Zira
videolarda gördüğümüz kadarı ile ölen düşmanlardan çıkan ganimetler; geliştirme
sisteminin, alışverişin ve tüccarın habercisi. Bakalım yine tüccar mı olacak?
Yoksa geliştirme değişik bir yolla mı yapılacak?
Karakteri omuz hizasından takip eden kamera sistemi olacak. Resident Evil 5’te
zaman 1996’da çıkan ilk oyundan tam 10 sene sonrasını konu alacak. Grafik olarak
mükemmel dedirten Resident Evil 5, bu konuda oldukça iddialı. Özellikle RE4’ün
GC-PS2’deki çok beğenilen grafiklerinden sonra, 5. oyunda PS3-X360 konsollarında
bu özelliğiyle çok konuşulacak. Yine Resident Evil’da en önemli ayrıntılardan
olan müziklerde olağanüstü bir titizlik içerisinde hazırlanıyor. Oyun sırasında
gerilim, aksiyon ve diğer durumlara göre müzikler çeşitlilik gösterecek.
Oldukça fazla değişimin yaşandığı seride, artık RE4’te yok olan kayıt
odalarından sonra daktilolarda tarih olacak. Daktilo ile kayıt işlemini çok
beğendiğini, onun Resident Evil’ın has özelliklerinden birisi olduğunu söyleyen
oyunun yapımcısı Jun Takeuchi, 5. oyunda bu sistemin artık kullanılmayacağını
belirtti. Daktilo ile kayıt işleminin olmayacağı oyunda; bölüm içinde
Checkpoint’e gelince ve bölüm sonunda olacak şekilde kayıt yapılacak.
Yapımcılardan ilginç söylemler
Oyunun uzun süren yapım aşamasında en çok yorulanlar şüphesiz yapımcılar.
Başyapımcı Takeuchi ve yine yapım ekibinden Kawata aralıklarla söylemlerde
bulunuyorlar. Bu söylemlerinde ilginç noktalara da değiniyorlar. Öncelikle
oyunun Afrika’da geçmesinden dolayı çıkartılan ırkçılık söylentilerine çok
şaşıran Takeuchi; RE5’i geliştirirken tek düşüncelerinin insanları eğlendirmek
olduğunu belirterek, asla ırkçı bir düşünce ya da siyasal bir olayı senaryoya
taşımadıklarını söylüyor. Takeuchi, E3 2007’deki düşmanları gösteren ilk
videonun yanlış anlaşılıp, alakasız yerlere çekildiğini belirtiyor. Takeuchi, bu
söylemlerin kesinlikle alakasız olduğunu belirtiyor, bu söylemlerden dolayı
senaryoda hiç bir değişikliğe gitmediklerini ve başta planladıkları şekilde
işlerine devam ettiklerini söylüyor.
Takeuchi, oyunun neden Afrika’da geçtiği sorusunun cevabını, senaryonun Ata
virüsünün kaynağına gideceğini hatırlatarak, buranında ana virüsün kaynağı
olduğunu söyleyerek veriyor. Yani senaryo bu olayların anlatılması düşünüldüğü
için mecburen oyunda Afrika’da geçecek. Ayrıca Takeuchi; RE5’in geçeceği
yerlerin özelliklerini daha iyi etüt edebilmek için Capcom’dan bu yerlere bir
araştırma ekibi gönderdiklerini de sözlerine ekliyor. Bu şekilde, oyunun
senaryosunun geçeceği yerlerin özelliklerini çok daha iyi yansıtma çabası
içerisinde olduklarını anlıyoruz. Resident Evil 5, yeni gelecek bir oyunun devamı olacak mı? şeklindeki soruları
ise Takeuchi fazla ayrıntı vermeden cevaplıyor. Takeuchi, projenin Resident Evil
4’den sonra geçeceğini planlandığını, ama sadece bunla yetinilmeyeceğini
Umbrella hakkında bilgilerde verileceğini açıklıyor. Kısacası oyun hem Resident
Evil 4’den sonrasını hem de eski seriye dönüşlerle öncesini konu edinecek.
Resident Evil 5’i oynayıp bitirdiğimizde, senaryonun gelmesi muhtemel yeni bir
oyunda nereye doğru gideceğini de rahatlıkla anlayabilecekmişiz. Yani bu
söylemleriyle Takeuchi serinin Resident Evil 6 ile devam edeceğinin de müjdesini
veriyor. Oyunun Resident Evil 4 üzerinden geliştirildiğini açıkça belirten
Takeuchi, ama 5. oyun çok daha korkutacak diyor.
Oyunun yapımcılarından Kawata da çok iddialı açıklamalar yapıyor. “Oyunu
oynarken hissedeceğiniz korkudan dolayı felç geçirebilirsiniz” sözleri ile
gerçekten ne kadar iddialı olduklarını belli ediyor. Yine Kawata oyunda yeri
gelecek korkacaksınız, yeri gelecek gerileceksiniz, yeri gelecek
duygulanacaksınız, hatta yeri gelecek güleceksiniz diyor. Yani tam bir duygu
karmaşası yaşanacağını belirtiyor. Oyunun Afrika dışına çıkmayacağını, ancak
Flashback sistemiyle farklı bir gidişin olabileceğini belirtiyor. Videolarda
gösterilen yerlerin henüz oyunun başları olduğunu ve kimseyi yanıltmamasını
söylüyor. Çünkü oyunun ilerledikçe korkunun artacağını ve özellikle sonlarında
korkunun iyice tavan yapacağını açıklıyor.
Son sözler
Evet uzun bir yazının yavaş yavaş sonlarına doğru geliyoruz. Elimizdeki
bilgileri tamamen aktarmaya çalıştık. Oyunun çıkışına uzun bir süre varken hem
geçmişe gidip hafızalarımızı tazelemeye çalıştık, hem elimizde birikmiş
bilgileri paylaşmaya çalıştık, hem de bazı olasılıklarla senaryo, karakterler
hakkında çeşitli teoriler üretmeye çalıştık. RE5’in şu anda büyük bir kısmı
tamamlanmış durumda, 12 Mart 2009’da Japonya, 13 Mart 2009’da ise tüm dünyada
satışa sunulmuş olacak. Şu an için sadece PS3 ve X360 konsolları için hazırlansa
da 1-2 sene sonrasında başta PC olmak üzere değişik platformlara çıkması ihtimal
dahilinde görünüyor.