Tam Çözüm

Return to Mysterious Island

Oyun Hakkında sitedeki yazılarda yeterince iltifat var, bu yüzden edebi
girişler için incelemelere bakmanızı öneririm. Hatun kişi ayılıyor, açlık
sıkıntısı var doğal olarak ve oyuna başlıyoruz.

Klasik Adventure kontrolleri ile karşılaşıyoruz.Sol tıklama ile ilerliyor,
nesneleri kullanıyor ve maus’un sağ tuşuna tıklayınca eşyalarınızın olduğu yere
ulaşabiliyoruz . Bunu yapıp telefonunuzu kullanmayı deneyince pilin boşalmış
olduğunu görüyorsunuz. Geriye dönüp yukarıya bakınca birisini göreceksiniz.
Hemen yerde bir rusty key bulacaksınız. Sağdaki kuş yuvasından bir yumurta alın.
Üstteki yuvaya ulaşmak için henüz elinizde bir şey yok. Sola doğru
ilerlediğinizde yer sarsıntısını duyacaksınız. Sol tarafınızda sönmüş bir ateş
kalıntısı var, oradan flint ve sandstone alacaksınız. Kıyıya dönüp kuma gömülü
sandal kalıntısının yanına gidin. Wet seaveed hemen yerde. Sandstone ile kayığın
kaburga (woodhull) çıkıntısına vurup rusty metal ve driftwood’u alın Küçük su
birikintisinin olduğu yerde dolanıp duran bir balık ve duvarda alabileceğiniz 3
adet oyster bulunuyor. Balığı gerekli eşyaları topladıktan sonra avlayacağız
sabırlı olun. Sağa doğru bakınca ileride eşinen deniz kaplumbağası göreceksiniz.
Bir sekme ilerleyin. Sağınızda kayalıklardan lichten alın, deniz tarafına dönüp
kumdaki kabartıyı eşelediğinizde 2 turtle egg ve rusty key yardımıyla açtığınız
sandıktan damaged telescope ve silver coins bulma heyecanını yaşayın. Uzaktan
gördüğünüz kaplumbağanın olduğu yere ilerleyince bıraktığı 2 turtle egg sizi
bekliyor. Palmiyelerin altına ilerlediğinizde iki yengeçin bir kirpi leşini
didiklediğini göreceksiniz. Kolay olduğu için önce palm tree ve green coconut
alın Yengeçleri (crabs ) arkaları dönük iken alın, sonra da kirpiyi (porcupine).
Geri döndüğünüzde bir şeyin düştüğünü duyacaksınız. Artık ağaç ile ilişkisine
son veren Hindistan cevizlerini toplayın, dried brown coconut ve green coconut.

Hani şu önceden ulaşamadığımız kayalıkların oradaki kuş yuvasına gidebilir ve
driftwood yardımıyla yuvadan aşağıya düşen tüyleri alabiliriz (düşmesini
beklemeniz gerekiyor). Şimdi ise sarsıntıyı ilk duyduğunuz yere adanın içine
ilerleyen geçide gidin. Yerde bir metal plaque ve pink worms bulacaksınız.
Envanterinizi açıp rusty metal (yada metal plaque) ve sandstone birleştirilince
bir bıçağımız oluyor (knife). Anlaşılacağı üzere oyunda bazı malzemeleri
yapmakiçin birden fazla seçenek de bulunuyor. Knife ile sağınızdaki dikenli
dallardan acacia thorns ve bıçak ile sopayı birleştirip sol üstteki dallardan
curved thorns alın. Dar yoldan ilerleyince geçiş yolunun kapalı olduğunu
göreceksiniz.. Kütükleri kaldırmayı deneyince yeterince güçlü olmadığınız için
başarısız olacaksınız. Yaptığınız mızrak ile sağınızdan sarmaşık ipini (thin
vine) kesin. Solunuzdan ise ateş yakmada kullanacağınız amadou ve altta yaslı
duran çatal sopayı (forked branch) alın.
Sabredin karnımızı doyurmaya az kaldı. forked branch + curved Acacia thorns yada
curved thorns + thin vine + worms = fishing rod yani basit oltamızı elde ettik.
Midyeleri aldığımız su birikintisinde sıkışıp kalmış bir balık vardı artık onu
tutabilirsiniz.

Sıra geldi nihayet beslenmeye (dayanamayıp daha önce başlayanlar olmuş olabilir,
onlar beklemedikleri için ayrı bir köşede yesinler): Ancak öncelikle ateş
yakmalıyız. flint + knife = lighter sonra da lighter +Amadou + driftwood =
ready-made fire, ateş elde ediyoruz. Broken telescope’un üzerinde bıçak ve ya
çivi kullanıp lens’i çıkartabiliriz. Lens + Amadou + palm trees = ready made
fire olarak da çözüm bulunuyor. Bir çok farklı kombinasyonu yazının sonunda
belirteceğimden bundan sonraki anlatımlarda not aldığım ilk yöntemi yazacağım.

Hindistan cevizlerini bıçak ile soyup sonra için, yengeç midye, yumurtalar ve
balığı ateşte pişirip yediğinizde yeterince güç toplamış olacaksınız. Daha önce
kaldıramadığınız kütükleri kaldırıp adanın tepelerine doğru süzülün.

Tepelere çıkış:

Yukarıya çıkar çıkmaz yine yer sarsıntısı olacak, yerde young palm teree
bulacaksınız. Bir kademe ilerleyip sola döndüğünüzde gördüğünüz duman sizi mutlu
edecek, nihayet birilerini bulma umudu yeşerecek. Solunuzda white flowered plant
göreceksiniz, bıçağınızı kullanıp hibiscus fiber alın. Dumanın olduğu yöndeki
patikaya girin, ne yazık ki sadece sıcak su kaynağı göreceksiniz. Arakanıza
döndüğünüzde ağaçtaki örümceğin hizasındaki çentiğe bıçak ile müdahale etmeye
kalktığınızda bir yılanın bu görüşünüze katılmadığını göreceksiniz. Hatta
yılanın sağında da sizi ilgilendiren bir şeyler var ancak ona da
ulaşamıyorsunuz. Çatal uçlu sopanız ile yılanı etkisiz hale getirip rubber ve
medicinal plant alın. Soldaki yoldan ilerleyin yıkık bir asma köprü
göreceksiniz, hemen solunda yerde bulunan narcotic plant bıçak yardımıyla
alınabiliyor. Geriye dönüp iki adım attığınızda soldaki patikaya girin. Burada
taş örme duvarlı bir bahçe girişindesiniz. Maymun çığlıkları duyuluyor. Bahçeden
içeriye girince bir korkuluk göreceksiniz. Üzerinden kirli elbiseleri (dirty
cloth) alın, yerden 2 limon ve 2 portakal ve wheat grains bulacaksınız. Girişe
göre sağınıza döndüğünüzde yabancılara karşı güç birliği yapmış maymunları
göreceksiniz. Forked branch ile rubber yardımıyla sapan oluşturun ve üstteki
yeşil bar boşalıncaya kadar maymunlara atış yapın. Hemen maymunların boşalttığı
alana gitmeyelim, ters yönde gidip bıçağımız yardımıyla bamboo, small shoots, 2
wickers, straw ve willow bark, 2 bamboo, large pieces bamboo, medium piece ve
vahşi hayvan izinin bulunduğu yerden clay alın. Geri dönün ancak maymunları
kovduğunuz alan için acele etmeyin ki git gel sayısı azalsın. Bahçeden çıkın
sola dönün ilerleyince yerde üç kozalak (pine kernels) bulacaksınız, yıkılmış
merdiven üzerinde ise bir kalıp (brick mould) var bunları kaptığınız gibi
maymunları kovduğunuz alana yönelebilirsiniz. Bu bölgeye gelince yıkılmış bir
ocak ve parçalanmış bir körük bulacaksınız. Yerden odunları (logs) alın Yıkık
bina içine girince bir ahşap kalıp daha ve tırsmış yaralı bir maymun
göreceksiniz. Hatta hemen ona bir isim takıp (Jep) sahipleneceksiniz.

Şimdi öncelikli işimiz bu zavallı yavrucuğun yaralarını sarıp karnını doyurmak
olacak. Elinize bıçağı alıp hemen öldürmeye kalkmayın, bu bir fps oyunu değil.
İlerleyen anlarda aksiyon göreceğiz. Dışarıya çıkıp, değirmenin olduğu yere
gidin. Solunuzdaki örtüyü alınca bir kasa yere düşecek. metal fork, strong
cloth, and copper coins wooden fork, grapes ve ayağınızın dibindeki kazmayı
(pickaxe) alın. Sandığın içindeki yazıyı okuduktan sonra isterseniz, size yüz
vermeyen maymunun tuttuğu değirmene girin. Eğer kazmayı almadıysanız çıkışta
küçük bir kaza geçireceksiniz.

Şimdi kil (clay) aldığınız yere gidin envanterinizi açıp brick mould ile clay
birleşimi ile unfired bricks elde edin. Tekrar kil alıp işlemi tekrarlayın.
Tekrar kil alıp, sahildeki ateşin yanına gidip tuğlaları pişirin. Bu arada
sahilde uçuşup duran kuşlar dikkatinizi çekecektir. Oraya gidip seal alın.
Bıçağınızı seal üzerinde kullandığınızda post (sealskin), tendons ve yağ
(Sealfat) elde edeceksiniz.

Jep’in yanına dönün. Tuğla ile ocağı fok balığı derisiyle körüğü onarın.
Lichter, lichen ve logs ile ready made fire elde edip ocağı yakın. İçerideki
çarkın üzerine kili koyup döndürün yaptığınız çanakları pişirin. Şimdi ise
değirmenin yanına gidip sağdaki merdivenleri tuğla ile onarıp aşağıya inin. İki
adım sonra sağınıza dönüp ağacın üzerinden çizik atıp maple syrup çıkartıp
kaplardan birine doldurun. Su kenarına gidip su için yıkanın dirty cloths
yıkaması ve kaba su doldurmadan medical plant ile suyu birleştirip bir tas daha
su alın willow bark ile birleştirip yine su alın. Sıcak su kaynağına gidip
hazırladığınız ilaçları (2 adet remedy) kaynattıktan sonra Jep’in yanına dönün.

Straw ve thin vine ile yatak yapıp maymununuzu rahat ettirin. 2 Remedy içirip su
verin temizlediğiniz bez ile yaralarını sarın. İki portakal ve üzümü yedirince
Jep kendine gelip sizinle dost olacak. Uyuduğunuzda Kaptan Nemo vucudunu
bulmanızı isteyecek.

Şimdi yaptığımız yardımlar sonucu Jep emrimize âmade. Değirmene gidip Jep’e bir
kozalak verip yukarıdaki maymunun dostluğunu kazanın. Değirmene girip Jepin
eline yağ verin ve yukarıdaki çarkın dönmesini sağlayın. Buğday başaklarını
değirmene koyup un elde edin. Dışarıya çıkıp sağdaki merdivenlerden aşağıya
inin. Jep’in eline bıçağı verip sağınızdaki sarmaşığa tırmanıp kesmesini
sağlayın. Artık ipten bir mediveniniz var. Daha önce gördüğümüz yıkık köprüye
gidip Jep ile merdiveni birleştirip köprüden karşıya gönderin. Hadi buyrun yine
bir maymun hem de eli sopalı. Sağdan broken cage ve soldan sülfürü alıp wicker
ile kırık kafesi onarın. Large bamboo ile kaynar su temas edince patlama olacak
ve maymun kaçacak (bir çok farklı yöntem de olabilir, kafes içine koyduğunuz
yılan ile korkutmak, alkollü içecek ve ya pasta yapıp vermek v.s.) iron sulfate,
potash, coal alın.

Şimdi sahile tekrar dönün, kayalıklarda ilk başta hayal mi gerçek mi olduğunu
anlayamadığımız kişiyi gördüğümüz yere Jep’i verdiğimiz diğer ip merdiven ile
çıkartın. Nemo’nun vücudunu bulduk. Arkanıza dönüp bird’s egg; diving suit,
musical score ve mysterious key’i alın. Sağa dönüp içerideki raftan planks, 2
parça iron fillings, screwdriver, hammer, nails ve roll of wire alın. Arkanıza
dönüp sandıktan 2 cotton shirts alın. Duvarlardaki yazı ve haritaları incelemeyi
unutmayın bu bölgede. Bir top göreceksiniz, güllelerden (cannonball) bir adet
alın, yandaki fıçıyı (hardened powder) unutmayın. Rods and tubes, photos alın,
Taş plakanın altındaki yanmış notları okuyun. Yandaki bölüme geçin ne bulursanız
toplayın. Bu alanda yapabileceğiniz kimyasal karışımları, silahları ve aşağıda
sıralıyorum.

DAMITMA SİSTEMİ: boiler , Amadou, tank ve coil further down the room.
Tank, boiler ve coil ile Damıtma sistemini yapın.. Bunu ocağın üzerine
yerleştirin. Lighter veya lens, Amadou, coal yada log ile ready made fire elde
edeceksiniz.
SULFURİC ACİD: iron sulfate’ ocağın üzerine yerleştirip elde ediyorsunuz
NİTRİC ACİD: Sulfuric acid ve saltpeter birleşimi damıtma cihazına
konulduğunda 3 adet nitric acid elde edeceksiniz.
ALKOL: Maple syrup kaynar suda seyreltildikten sonra damıtma tankına
konulursa elde edebilirsiniz.
Becquerel battery: nitric acid + potash + clay + rods and tubes = Becquerel
battery elde edilir.
VOLTA BATTERY: clean cloth + lemon + bamboo+ medium piece + silver coins
+ copper coins = Volta battery oluyor.
GUNPOWDER: Charcoal + sulfur + saltpeter = (gun)powder yaptınız.
Pyroxylin:  Clean cloth veya elderberry pith + nitric acid +
sulfuric acid = pyroxylin oluşur.
Cake: Flour + water + bird’s egg) + maple syrup + lemon = ready to bake
cake oluştu. Ready to bake cake ocağa yerleştirin = cake hazır.

Yağ ve ipi birleştirip bir mum yapın girişteki mumun olduğu yere bırakın.
Ortalık aydınlandı, Bir merdivenin olduğu çukur görecek ve korkutucu sesler
duyacaksınız. Narchotic plant ile kirpi ölüsünü birleştirin. Burası projektör
alanı ve şunları topluyorsunuz: lantern – not working, small amount of sulfuric
acid, sulfur ve broken projector. İhtiyacınız varsa su alın, duvardaki yazıyı
okuyun.
Projector Hazırladığınız fener, dialar ve teleskoptan çıkardığınız mercek ile
çalıştırın.. Aşağıya inip yüzünüz duvara dönükken oradan saltpeter alın (daha
defalarca almanız gerekecektir). Burada neler var: air tank, helmet ve
saltpeter.

Hammer, nails ve planks ile coffin oluşturup Kaptan Nemo’nun meftasını tabutun
içine koyun. İple aşağıya indirin. Nemo’nun hayaleti size istiridye topladığınız
su birikintisindeki kütüğün üzerine bir inci bırakacak, alınız. Mağaraya geri
dönmeye kalktığınızda vahşi maymun ile karşılaşırsanız, Adanın arka tarafındaki
girişi kullanın, diğer maymunu kaçırmak için de, kek, yılan veya alkol sunup
yolu açın. Mağarayı aydınlatmak için yaptığınız mumlardan kullanın. Asıl
Hikayemizin devamına geldik. Kendinize dalgıç kıyafeti hazırlayıp giyinin.

Diving suit – Diving suit + air tank + helmet + lantern (charged) = diving
suitt.

Yer altı gölünden Nemo’nun gemisine gidince uçan robotlar çıkacak, hemen
kaçın. Mağaradaki topu doldurup ilk robotu vurun. Aşağıya inip ışıklı alt
parçasını ve anahtarı alın. Hazine sandığını bulduğunuz yerde bir tane daha var.
Adanın üst kısmına giden yol üzerindeki arıza yapmış.

NAUTILUS size ipucu oluşturuyor., press 1 = N, 2 = A, 3 ve 7 = U, 4 = T, 5 = I,
6 = L ve 7 = S. Örneğin U V I N kodu gelmişse 3 0 5 1 gibi. Şifresini çözüp yola
devam edin.
Eğer yolunuz kesilmişse metal fork ile zinciri birleştirip lazer engelini geçin.
Onardığınız yıkık köprünün oradakini halledip tuğla merdiven yaptığınız
yerdekini yel değirmeninin oradan yok edin. Son olarak da mağaranın arka
girişindekini halledin. Tüm bunları tüfek ile yapmanız gerekiyor. Robotlardan
aldığınız tüm anahtarların pimlerini tornavida ile çıkartıp ilk bulduğunuz
anahtara takıp Nemo’nun gemisine gidin, iki robotu da temizleyin.anahtarı
kullanın.

Buradaki bilmece 1860 tarihine göre belirlenmiş. Örneğin çıkan rakam 1015 olsun,
bunu 9’lu sıfırlama mantığına göre karşılığı 2875 olacaktır. Yani rakamları alt
alta koyup topluyoruz ancak 9’dan sonra birden başlayıp sayıları ekliyoruz.
Kafanız karışmasın, biraz uğraşınca bulursunuz. Çözünce gemiye girin. Jeep’e
robotların altlıklarından birini verip kafesi açtırın. İki adet robot altlığını
çökmüş zeminde kullanın, metal rampayı üzerine çekip karşıya geçin. İçeriye
giriş için iki yol var birisi kaydırmalı bulmaca burada “N” harfi
oluşturacaksınız, diğeri harf ve tarih şifreleri bunda da 1860 NAUTILUS
harflerinden herhangi birini kullanmanız yeterli . İkisinden birini veya ikisini
çözüp içeriye girin.

İçeriye girince bir robot daha var, ancak size saldırmıyor. Nemo’nun
odasındayız, kasaya yüznüz dönük iken sağınızda kalan bölgeye gidin ve robotun
yönüne döndüğünüzde sergi alanındaki boş plaket alanına inciyi koyun. Kasa
bulmacasını “N” harfi gerçekleşecek şekilde çözün.

Burada iki çözüm şekli var. Birisi robotun soruları, diğeri Piyano bulmacası ki,
ben bununla uğraşmama rağmen mantığı konusunda zorlandığım için, Robotun
bilmeceleri üzerine odaklandım. Onlarda da Save yapıp deneme yanılma yöntemiyle
sonuca gittim. Aşağıda soru başlığı ve cevap girişi cümlelerinden bir kaçı var.

Floating in it shell… Captain your
twin…

Argonaut or nautilus

All its twinkling sisters shine…

starfish at display case close to door

What correspondence from so far away…

18th century metal case in the
safe

Cedar, laurel, ulmus, beech…

aborigine club on left wall

Gracing the oceans, its beauty undenied…

coral at display case close to door

Its silvery surface which weighs the
invisible…

mercury barometer

Captain, show me this strange creature…

sponge at display case close to door

Of all the creatures adorning the wall…

swordfish on left wall

Ivory daggers…

shark teeth by pearl display case

When its contents turn misty…

storm glass on the wall right of door

Underneath the ocean, its racing across the
land…

seahorse

A life saving animal…

dolphin on left wall

Found again after five hundred years…

Chinese porcelain by left wall

Rising from the water with her large
eyes…

dragonfly

This miraculous device. A precious ally…

sextant on the wall right of door

On a win-red case, it lies supreme…

giant black pearl you placed on display
case

Treasured possession worth more than…

picture of Captain Nemo and family on the
door of the safe.

When time and distance are measured…

chronometer

The respected master of the greatest conqueror… Aristotle’s  The Poetic, 9th C Arabic Translation,
rightmost top shelf at safe.

It has 5 teeth…

sea urchin

This came from the sea, though not the
prettiest…

white janthine-mollusk third from right on
display case close to safe.

Bu ve benzeri cevaplar içeren sınav sonucunda oyun bitiyor. Bu soru cevap
kısmını ve oyundaki genel malzeme isimlerini alıntı yaptım biline.
351 puanla bitirebildim. Takıntı yapanlar için daha yüksek puanlar da var, bu da
biline.

Oyunu bitirdikten birkaç ay sonra yazdığım için, bazı eksik bilgilendirmelerim
de olmuş olabilir. Forum köşesinde paylaşım sağlanabileceğinden, fazla kasmadım,
içiniz rahat olsun.
Benbey oynadı ve yazdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu