DogTag
En gerçekçilik isteyen türlerin başında gelen, takım bazlı aksiyon oyunları
camiasına katılacak yeni yapımımız DogTag. Kendisine Doğu Afrika’yı mesken
tutmuş olan oyunumuzda, hikaye de şu şekilde gelişiyor; asiler bu bölgeyi
birbirine katmışlardır. Ayaklanmaya son vermek ve bölgeye biraz olsun nefes
aldırmak adına, özel US timleri olaya el koymak üzere bölgeye gönderilirler.
Yalnız, bu gönderilmeden itibaren aksilikler timin peşini bırakmaz ve başımız da
iyice derde girer. Bize düşen de, özel timimizle birlikte 15 görev boyunca
mücadele edip operasyonu başarılı biçimde tamamlamak.
Ateş altında bir tim
Üçüncü şahıs görünümünden oynanacak DogTag’de, aynı anda kontrol edebileceğimiz
4 askerimiz olacak. Hepsinin özellikleri birbirinden farklı ve oynamaya devam
ettikçe onların ne gibi yeteneklere sahip olduklarını sıcağı sıcağına
keşfedebilme imkanına sahip olacağız. Hedef noktasını istediğimiz askerimizin
üzerine getirip tıklayarak onun kontrolünü ele alacağız. Askerlerimizi kontrol
ederken oldukça dikkatli olmamız gerekecek, çünkü kaybettiğimiz bir askeri
tekrar diriltemeyeceğimiz gibi, timin ana lideri hayatını kaybettiği zaman,
mevcut olan görev de başarısızlıkla sonuçlanmış olacak.
Askerlerimizin kontrolünden sorumlu olmak zor bir görev ve genel anlamda
oynarken konsantre isteyen bir iş haline de gelebiliyor. O anki duruma göre ne
şekilde davranmamız gerektiği ve askerlerimize nasıl komut vermemiz gerektiğini
düşünmemiz gerekebiliyor. DogTag’de de tabii ki bu durumlar söz konusu ancak
yapımcılar aksiyon seviyesinin hiç düşmeyeceğini ve zaman zaman çatışma
şiddetinin artacağını da belirtiyorlar. Buralarda, vermemiz gereken komutlar ve
uygulamamız gereken stratejilerin önemi daha da artıyor, ancak edindiğimiz
bilgiye göre komut sistemi oldukça sade olacakmış. Basit komut sistemleriyle
adamlarımızı yerleştirecek ve uygun aksiyonlarda bulunmalarını sağlayabileceğiz.
Fizik ve çevre modellemelerinin, DogTag’da oldukça ön plana çıkacağını rahatça
söyleyebiliriz. Oyunda, Novodex fizik motoru kullanılacak ve bu motorun
barındırdığı fizik işlem birimi sayesinde, çevrede bulunan her öğe kendi
gerçekçi fiziksel kurallarına göre hareket edecekler. Öncelikle şunu belirtelim,
çevredeki her türlü öğeyi siper olarak kullanabilmek mümkün, hatta belki de
yapmamız gereken en önemli şeylerden birisi de bu. Ancak, Novodex sayesinde, bu
siper öğelerinin her birinin fiziksel özelliği farklı olacak. Kimisi bizi
gerçekten sıkı koruyabilecekken, bazıları parçalanabilecek ya da deformasyona
uğrayabilecek. Böylece, düşman bizi görebilecek ve buna uygun hareket ederek
ateş açmaya devam edecek. Hem fizik motoru, hem de yapay zekanın uyumu da bu
şekilde ortaya çıkacak.
Stratejik düşün, hayat kurtar
Bunun dışında, patlama efektleri sayesinde çevre hasar verilebilir olacak. Çevre
ve karakter animasyonları üzerinde de uğraşılıyor ve ortaya kaliteli bir sonuç
çıkması da yüksek ihtimal. Yalnız oyunda araçlar bulunacak olmasına rağmen
onları kullanamayacağız. Etrafta bulunan sabit silahlardan faydalanabilecek,
ölen düşmanların üzerinden, adamlarımıza cephane sağlayabileceğiz.
DogTag’in multiplayer mod’una da önem veriliyor. En önemlisi, PC ve Xbox
versiyonlarında multiplayer olarak co-op özelliği olacak. Buna göre, oyun
içerisinde bulunan görevleri diğer insanlarla ortaklaşa olarak oynayabileceğiz.
Tabi, co-op’un yanında, klasikleşmiş deathmatch ve capture the flag gibi
alışılagelmiş multiplayer mod’larını da oynama şansımız olacak.
Daha çok var
Oyunun bir kısmı gösterime de sunuldu ancak gösterilen kısmın sadece %20 olduğu
belirtildi. DogTag’in 2006’da piyasalarda olacağını düşünürsek, daha çok uzun
bir yapım süreci var ancak grafiksel olarak sağlam bir yapım ile karşı karşıya
kalacağımızı tahmin edebiliriz. Fiziksel bir işlem biriminin bulunacağı bir
motordan bahsettik, bu motor oyunda etkili biçimde kullanıldığı taktirde, görsel
şölen yaşayabileceğimiz de muhtemel. DogTag, 2006 içerisinde PC ve Xbox için
piyasalarda olacak, bundan kısa bir süre sonra ise Xbox360 için de piyasalardaki
yerini alacak.