Snow
Mafyanın kol gezdiği yıllardı. Karanlık adamlar, daha çok para için daha çok
bölgeye hakim olmak için hiç düşünmeden insanları öldürüyor, şehre büyük
zararlar veriyorlardı. Ancak ne kadar çok paraya da sahip olsalar, ne kadar çok
bölgeyi de ele geçirseler, açlıkları son bulmuyordu. Onların istediği yegane şey
şöhret kazanmaktı! İsimleri duyulsun, duyuldukça insanlar korksun istiyorlardı.
Bunu sağlamak için türlü kirli işlere girip, kan akıtıyorlardı…
Uyuşturucu sektörü karaklık adamlar için son derece kârlı bir sahaydı. Önce ufak
işlerle başlanıp, yeteri kâr sağlanınca kolaylıkla işleri büyütüyorlardı. Böyle
bir iş için şüphesiz Güney Amerika’dan başka bir yer düşünülemezdi. Öyle ki
Meksika ve Kolombiya, uyuşturucu krallarının yatağı olarak anılır olmuştu. Tüm
büyük mafya liderleri, bu bölgede barınıyor ve aynı sofranın yiyeceklerini
tüketiyorlardı. Artık o sofraya yeni birilerinin de oturma zamanı gelmişti…
İmparatorluklar yıkılır ve mutlaka yerlerine yenileri gelir
Frog City Software’in şu sıralar üzerinde çalıştığı Snow, bize hayatın karanlık
yüzünü, sokak aralarını, yer altını göstermeyi amaçlıyor. Öyle ki oyunda
yöneteceğimiz karakter, ufak bir çetenin liderliğinden, uyuşturucu ticareti
imparatorluğuna uzanan kanlı yolda, kendini var etmek istiyor. Bunu da 1975
yılının Güney Amerika bölgesinde, Meksika ve Kolombiya’da gerçekleştiriyor.
Uyuşturucunun günlük hayatla beraber anılır olduğu, sokak aralarında kanlı
çatışmalara sahne olan bir kaos ortamında, Snow ile kendi imparatorluğumuzu
kurmaya çalışacağız
Başlangıçta bize ait küçük bir bölge bulunacak. Burada ufak işlerle karanlık
hayatımıza ilk adımı atacağız. Çevredeki ufak işletmeler ilk durağımız olacak.
Yaptığımız uyuşturucu satışlarının ücretlerini de biz ayarlayacağız. Böylelikle
diğer çetelerle ticari açıdan sıkı bir rekabete gireceğiz. Bu rekabeti
sonuçlandırmak için ticari kabiliyetimiz yeterli olmayacak, zira kanlı
çatışmalar da sıklıkla sonucu belirleyen öğeler olacak.Karakter merkezli yapımda, çeşitli meydan okumalarla karşılaşacağız. Örneğin ‘x
‘ kişisin tavrı üzerine, ufak operasyonlar düzenleyeceğiz. Bunlar kimi zaman
düşmanımızın ticari şebekesini çökertme yoluyla olacak kimi zaman ise kan
dökülecek. Ancak oyunun bir de kendini yenileme özelliği var. Bir rakibi yok
ettiğimizde, kısa zamanda daha tehlikeli ve daha güçlü yeni düşmanlar karşımıza
çıkacak. Bunlarla beraber yeni araç gereç ve silahlarımız da, biz oyunda
ilerledikçe sunulacak olan materyaller arasında.
Yapım, çizgisel bir oynanışa sahip olmayacak. İlerledikçe, görevler geçildikçe
dallanıp budaklanacak. Öyle ki yaptığımız bir hamle, yeni karakterlerin
dikkatini bize yöneltecek. Kimileri bize kin duyacak, kimileri ise bize
desteklerini dile getirecek.
Penguenler vadisi
Oyunun grafikleri çizgi roman tarzında hazırlanıyor. Öyle ki bunun için özel bir
grafik sistemi geliştirilmiş. Gölgeler, ışıklar vb… tüm ayrıntılar çizgi roman
havası verecek. Ayrıca hikaye anlatımları da grafikleri destekleyecek şekilde.
Yani tüm kurgu, mafya konulu bir çizgi roman izliyormuşsunuz şeklinde
hazırlanıyor.
Genel olarak bakıldığında Snow, bir aksiyon oyunundan çok ticari strateji oyunu.
Ancak her türlü yasa dışı eyleme açık bir oyun bu. İçerisinde bulunduğumuz
ortam, çok esnek kuralları olan, karanlık ve son derece acımasız. Biz de burada
ün kazanmak için varolma savaşı vereceğiz. Yani salt bir aksiyondan ötede, daha
çok strateji öğeleri içeren bir yapım Snow. 1 Mayıs 2006’da Güney Amerika’nın
uyuşturucu vikontlarıyla, yeraltı dünyasının liderinin belirleneceği bir
randevumuz var. Sadece Xbox ve PC’lere çıkacak yapım için bize düşen beklemek.
Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın…