Midye Dolması
Oyun firmaları, geliştirdikleri her yeni projesi hakkında birçok bilgi
paylaşır. Böylece oyun çıkana kadar, bekleyen kitlenin heyecanını üst seviyede
tutmayı ve bu sırada da kitleye yeni oyuncular katmayı amaçlar. Daha önce
denenmemiş fikirler, yapımcıların en güvendiği noktaların başında gelir. Fakat
her zaman bir risk vardır, eğer söylenenler yerine getirilmediyse başarısızlık
da kaçınılmaz olur. Tabii ki oyuncunun sarsılan güveni de cabası…
Yeni başladığımız yazı dizisinde, oyunlar için söz verilen ama yapım içinde yer
almayan, geliştiriciler tarafından övülen fakat başarılı olamayan özelliklerden,
yapay zekadan ve daha birçok yönden eksik olan kısımları ele alacağız.
Jeep sipariş ettim, ama gelmedi
Medal of Honor’un son oyunu olan Airborne, birçok yönden seriye yenilik katması
planlanan bir yapımdı. EA Los Angeles tarafından geliştirilen oyun, aslında
Renderware isimli grafik motoruyla hazırlanıyordu. Sonradan alınan bir karar
neticesinde Airborne, Unreal Engine 3 ile tekrardan geliştirilmeye başlandı, ama
bu pek de iyi olmadı, çünkü zaman daralmıştı. Asıl konu ise, Jeep markası ve
oyundaki işlevi. EA, Jeep markasıyla anlaştıklarını ve oyunda Jeep kullanarak
her yere gidebileceğimizi ve bu sayede seri hareket edebileceğimizi söylemişti.
Fakat bu özellik oyuna eklenmedi.
Left 4 Dead daha bitmemişti demiştin
Valve, Orange Box’tan sonra ne yapacak, merakla bekleniyordu. Derken, Source
motoruyla tasarlanmış karanlık bir şehir, dört karakter ve kana susamış zombiler
göründü. “Co-op Zombi Shooter” olarak lanse edilen ve büyük başarı yakalayan
Left 4 Dead için yetkililer, yeni eklenti paketleriyle oyunu güncel ve uzun
soluklu tutacaklarını söylemişti. Herkes E3 fuarında Half-Life 2: Episode 3’ün
duyurusunu beklerken Valve, Left 4 Dead 2’yi (L4D2) duyurdu ve şok yaşattı.
Çünkü ilk oyuna gelmesi beklenen haritalar henüz gelmemişti, üstelik L4D2’nin de
gelebileceğine dair hiçbir belirti yoktu. Bu açıklama oyuncuları küplere
bindirdi ve otuz bini aşkın Steam üyesi, yapımı protesto etme amaçlı bir grup
oluşturdu. Valve, sonraki açıklamalarında ilk Left 4 Dead için çalışmalarımız
sürüyor dese de, firmanın bir güvensizliğe yol açtığı kesin.
Önümüze sınırları çektiler
Remedy tarafından geliştirilmekte olan “Daha doğrusu çalışılan” oyun Alan Wake,
gün geçtikçe bizi üzmeye devam ediyor. Yapımda bir yazarı yönetecek ve kaybolan
nişanlısını bulmaya çalışacağız. İlginç olan ise, Alan’ın yazdığı hikâyeler,
gerçek yaşantısında karşısına çıkmaya başlar ve bunun sonucu olarak sevdiği
kadını kaybeder. Alan Wake, ilk olarak 2005 yılında duyurulmuş ve dört
çekirdekli PC sistemlerinde tanıtımı yapılmıştı. Grafikleri ve devasa
haritasıyla dikkat çekiyordu. Yetkililer, derin bir senaryo modu hazırlarken,
ayrıca oyunculara keşfedilebilir devasa bir kasaba sunacaklarını
belirtiyorlardı, fakat öyle olmadı. Bir süre önce peş peşe yapılan
açıklamalarda, oyunun X360 için geliştirilmesine devam edileceği ve yapımda yer
alan “Açık dünya” özelliğinin kaldırıldığı belirtildi. Tüm bunlara dört yıllık
bir bekleyiş süresini eklediğimizde, sanırız ki kızmakta sonuna kadar haklıyız.
Midye Dolması’nın onur konuğu: “Duke Nukem: Forever”.
Onun için ne desek azdır…