Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
Platform oyunları deyince şüphesiz akla ilk gelen isim Super Mario olacaktır.
İki musluk tesisatçısının prensesi kurtarmak için girdikleri macerada birçoğumuz
onlara yardımcı olmuşuzdur. Tabii platform oyunları sadece Mario ile sınırlı
değil. Sonic, Giana Sisters, Prince of Persia gibi isimler de unutulmazlar
arasında yer alıyor. Platform türünün 3B ile tanışmaya başladığı yıllarda Crash
gibi unutulmaz bir şaheser vardı. PS2, piyasaya ilk sürüldüğü zamanlarda Sony
bizleri adından söz ettirecek Ratchet & Clank ile tanıştırdı.
Ratchet bu sefer daha farklı
Ratchet ve Clank geçen zaman içinde bir çok versiyonu ile konsollarımızı
şenlendirmişti. Serinin sonuncusu Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
(Kısaca R&C) adıyla karşımıza çıkıyor. Yapım, bağımsız bir senaryoya sahip ve
yaklaşık 11 saat süren bir oynanış süresi var. Kahramanlarımız paralel evrenler
arasında kaderlerinde ne varsa, onu yaşıyorlar.
“Grafikler ve sesler oyunun iyi yönlerinden.”
Hikaye farklı gezegenlerde oynayabiliyor. Ratchet geçmişini aydınlatmak için
uğraşırken, Clank’de ilginç ve biraz da duygusal olan hayat hikayesi ile
gezegene sahip olmaya çalışan kötü güçlere karşı mücadele ediyor.
Racthet’ın gezegenindeyken klasik TPS olarak oynuyoruz. Clank’in gezegeni farklı
galaksilerde ve uzayın derinliklerinde geçiyor. Senaryoyu tekdüzelikten
kurtarmak için Clank’in gezegeninde istediğimiz galaksiye gidebiliyoruz. Böylece
farklı yollardan ilerleme şansımız oluyor. Toplanan nesneler ve öldürdüğümüz
yaratıklar, otomatik olarak ya da isteğe göre seviye atlamamızı sağlıyor. Seviye
atlama karakterimiz ve kullandığımız araçlar için geçerli. Zonie adlı
yaratıkların önemi işte bu nokta da ortaya çıkıyor ki, Ratchet’ın uzay gemisine
seviye atlatıyorlar ve gezegenler arası seyahat olanağı sağlıyorlar.
Silahlardaki çeşitlilik ve geliştirme özelliği bize kolaylık sağlıyor. Eski
versiyonlardan hatırladığınız silahların yanı sıra yeni dizayn edilmiş olanlar
da eklenmiş. Hatta bazı söylentilere göre bu silahların bir kısmı Rachet & Clank
fanları tarafından tasarlanmış.Bulmacalarla başım dertte
Ratchet & Clank’de sizi zorlayacak bir arena bölümü bulunuyor. Burayı oynamanızı
tavsiye edebilirim. Yukarıda da bahsettiğim gibi gezegenler arası geçişler
başladığında yapım daha bir zorlaşıyor. Arena bölümü bu zorluk seviyelerinde
size yardımcı oluyor. A Crack in Time’da karşımıza çıkan başka bir unsur ise
bulmacalar. Ratchet ile daha silaha dayalı olarak ilerlerken bir takım nesneleri
bulup, belirli yerlere götürmek gibi bulmacalarla uğraşıyoruz. Clank ile devam
ederken daha çok bulmaca odaklı ve zaman zaman heyecanlı mücadelelere giriyoruz.
Bulmacalar iyi düşünülmüş ve zekaya dayalı küçük oyunlar şeklinde tasarlanmış.
R&C’in serinin diğer oyunlarına göre başarılı olduğunu söylememiz mümkün. Bazı
yerlerde kamera hataları ile karşılaşıyoruz, ama bunun çok rahatsız edici
boyutlarda değil. Yapımda kullanılan grafik ve fizik motoru her yeni versiyonda
daha başarılı bir şekilde geliştirilmiş. Grafikler ve karakter çizimleri göze
hoş geliyor.
“Yapım bölüm tasarımları olarak başarılı.”
Şimdi hangi gezegene gitsem acaba?
Sesler gayet iyi. Önceki serilerden beri güzel olan seslendirmeler A Crack in
Time’da dikkatleri çekiyor. Diyaloglar konusunda aynı sözleri söyleyemesek de,
arka planda çalan müzik oyunda kendinizden geçmenizi sağlayacak düzeyde. Sonuç
olarak, eğer platform türünü seviyorsanız ve daha önce Ratchet & Clank’in diğer
serilerini oynamadıysanız, bu eğlenceli oyunla bir an önce tanışmanızı tavsiye
edebilirim.