Vanquish
İnsanlar, savaşlarıyla dünyayı değil, artık kâinatı bile tehdit etmeye
başladı. Çatışmalar, artık gezegenimizin dışına taştı ve burada devam ediyor.
Üstelik artık bu çatışanlara insan demek bile çok zor, herkes makineleşmiş,
teknolojinin gücüyle başka bir varlığa dönüşmüştür. Değişmeyen tek şey, yok etme
isteği ve savaşın ta kendisidir aslında.
Her yerde savaş
Vanquish’in yapım ekibinin başında çok önemli bir isim var; Resident Evil
serilerinin de yaratıcısı olan Shinji Mikami. Bilim kurgu öğeleri içeren bir
Shooter olan Vanquish, grafiksel ve oynanış anlamında tatminkâr özellikler
vadeden bir yapım olarak geliştiriliyor. Mikami, olayın sadece Shooter’dan
ibaret olmadığını, sağlam aksiyon sahneleriyle birlikte kendimizi maceranın tam
ortasında bulabileceğimizi de belirtiyor. Kamera açısı olarak 3. şahıs görünümü
kullanılacak.
Genel hikâyeye göz atacak olursak; dünya etrafında bulunan bir uyduda geçiyor.
Başrolde, çoğu yapımda olduğu gibi yine Amerika ve Rusya var. Bu sefer kainât
için kapışmaktadırlar. Rusya, teknolojinin nimetlerinden faydalanarak, robot
güçlerini devreye sokmuş ve ortalık cehenneme dönmüştür. Yönetmekte olduğumuz
ana karakterimiz, Sam Gideon. Kendisi aslen bir araştırmacı ve kendi geliştirmiş
olduğu zırhı içerisinde, özelliklerini de kullanarak hayatta kalmaya çalışıyor.
Ön plana çıkan en önemli özelliğimiz, kullanmakta olduğumuz zırhımız. Normalde
böyle zırhlar, hareket kabiliyetini düşürür, ancak biz tam tersi, zırhımız
sayesinde daha çevik davranacak ve avantajlarını değerlendirmeye çalışacağız.
Hatta sürekli aksiyon halinde olacağımızdan dolayı, son derece hareketli olmamız
gerekiyor. Yapımcılar, aksiyon dozunu hep yüksek tutmak istediklerini
belirtiyor. Kullanabileceğimiz çok çeşitli özelliklerimiz olacak ve bunlar
zamanla geliştirilebilecek.Zırhımızın iki ana özelliği var; ilki, Jet Pack’imiz. Bunun birlikte yükseklere
ulaşıp daha tehlikeli olabilecek ve onun bize sağladığı hızı kullanarak
düşmanları kısa yoldan alt edebileceğiz. Diğer ana özellik ise, zamanı
yavaşlatabilmek. Bunu yaptığımızda, hem bize yapılan saldırılardan daha rahat
kurtulma imkânımız olacak, hem de düşmanlara nişan almada artı bir kolaylığımız
olacak.
Kullanabileceğimiz çok çeşitli silahlarımız bulunuyor. Ağır silahlardan,
otomatik tüfeklere kadar geniş bir yelpazemiz var. Vanquish, burada da bir
özelliğini devreye sokuyor. Kullandığımız savaş tekniğine ve saldırı şeklimize
göre, elimizdeki silahın fonksiyonları değişiyor ve buna göre daha ölümcül
olabiliyoruz. Uzun namlulu bir silah, duruma göre bir pompalı tüfeğe
dönüşebilecek ve daha etkili olabileceğiz. Silahlarımızı ve özelliklerimizi
zamanla geliştirebiliyor olmamız da güzel bir ayrıntı.
“Vurdum mu, deviririm!”
Bir kış aksiyonu
Yaklaşık 4 senedir üzerinde çalışılan Vanquish’te tek başımıza değiliz.
Yanımızda bize savaşta yardımcı olacak adamlarımız da bulunacak. Bunun dışında
Sam Gideon, düşmanların bazı özelliklerini de kendi lehine kullanabilme
özelliğine sahip. Ele geçirdiği bir düşman aracını kullanarak, onları kendi
silahlarıyla vurabilecek. Vanquish’in dağıtımı SEGA tarafından üstlenilecek ve
yapım, bu senenin kış aylarında, PS3 ve X360 için raflarda yerini alacak.