Back to the Future: Episode 1 – It’s About Time
Alışveriş Merkezi Otoparkı
Başladığımız nokta ilk filmde olayların başlangıç noktası olan Twin Pines Alışveriş Merkezi’nin otoparkı. Eğer filmdeki sahneyi iyi hatırlıyorsanız repliklere kadar tamamen aynı olduğunu göreceksiniz –son kısmı hariç. DeLorean yok olduktan sonra doktor ile konuşun. Burada hangisini diyalog seçeneğini seçtiğiniz önemli değil. Konuşmadan sonra doktor sizden not defterini isteyecek. Ekranın soluna doğru ilerleyin ve doktorun alet çantasından not defterini alın. Dilerseniz öncesinde diğer nesnelere tıklayarak konuşmaları dinleyin. Not defterini doktora verdikten sonra diyaloglardan dilediğinizi seçin ve olacakları izleyin.
Doktorun Laboratuarı
Doktorun evine geldiğinizde eşyalarının garaj satışına koyulduğunu göreceksiniz. Bildiğiniz gibi doktorun bilime olan aşkı maddi sıkıntılar yaşamasına yol açmış ve bankadan kredi almak zorunda kalmıştı. Ancak üzerinden aylar geçmesine rağmen doktor krediyi ödeyememiş –çünkü kendisi gelecekte- ve banka da önce eşyalarını daha sonra da evini satmak üzere satış başlatmıştır.
Şimdi doktorun geride bıraktığı ve başka ellere geçmesi durumunda tehlike yaratacak eşyaları arayacağız. Babanız ile olan diyalogdan sonra etraftaki nesneleri inceleyip babanızla ve Biff ile bütün konuşmaları yapın –özellikle babanızla yaptığınız konuşmada “I can fight my own fights, Dad” seçeneğini unutmayın- ardından garajın arka bölümüne geçip Hill Valley’in modeline tıklayın. Marty Court House’un içerisinde doktorun not defterini –otoparkta verdiğiniz- bulacaksınız. Ancak Biff sizden önce davranacak ve Court House’u elinizden kapacak. Geri almaya çalışırken modelin çatısı açılacak ve Biff’de not defterini fark edecek. Ne derseniz deyin Biff size defteri vermeyecek.
Babanızın yanına döndüğünüzde içi ıvır zıvır dolu bir kutuyu ortaya çıkartacak. Buradan bizim ihtiyacımız olan tek şey gitarımız. Gitarı alın ve sağınızdaki amfiye yaklaşıp Amplifier Controls’e tıklayıp amfiyi açın. Envanterinize gelin ve gitarı seçerek Amfinin üzerine tıklayın. Tam çalacakken Biff gelecek ve bu sefer de gitarı elinizden kapacak. Biz de ona güzel bir müzik keyfi yaşatacağız. Not defterini ele geçirdiğimizde garaj yolunda bir gürültü duyacağız.
Doktorun garaj yolu
Dışarı çıktığımızda DeLorean’i buzla kaplanmış olarak göreceğiz. Aracın üzerine tıklayın. Marty kapıyı açınca yolcu koltuğunda Einstein’ı göreceğiz. Şimdiki amacımız doktorun hangi yılda olduğunu öğrenmek. Aracın içerisinden önce sağda yerde duran kadın ayakkabısını ardından da ses kayıt cihazını alın. Cihazı aldığınızda doktorun Marty için bıraktığı ses kaydını duyacağız. Olası bir hata durumunda DeLorean’i otomatik geri dönüşe programlamış ve bu şekilde zaman makinesi doktorun evine geri dönmüş ancak maalesef mesajda doktorun nerede daha doğrusu hangi zamanda olduğuna dair bir bilgi yok. Mesajda bize panelde son gidilen zamanın yazacağını ve oraya gitmemiz gerektiğini belirtiyor ancak maalesef panelde son gidilen zaman göstergesi bozuk. Kayıt cihazını ve ayakkabıyı aldıysanız arabadan çıkın. Ayakkabıyı Einstein’a koklatın.
Hill Valley Şehir Merkezi
Apartmanın önüne geldiğinizde otomata basın. Pencereden çıkan yaşlı kadınla tüm seçenekleri konuşun. “I’ve got something for you” seçeneğini seçtikten sonra envantere girip ayakkabıyı seçin ve Edna’ya gösterin. Sizi içeri davet edecek. Etraftaki bütün nesnelere tıklayıp –RADYATÖR HARİÇ- konuşmaları tamamlayın. Daha sonra Edna ile konuşun “When did you lose your shoe?” seçeneğini seçtiğinizde Edna ayakkabıyı gizli içki mahzeninin patladığı gün kaybettiğini söyleyecek. “Where was that speakeasy?” seçeneğini seçtiğinizde şimdiki videocunun olduğu yerde bulunduğunu söyleyecek.
Ardından Edna’nın önünde duran dürbüne tıklayın. Marty dürbün ile videocuya bakacak ve binanın yeniden Şubat 1932’de yapıldığını görecek. Şimdi ise bize gün lazım. Bunun için Edna’nın gazeteleri bize yardımcı olacak ancak Edna gazetelere dokunmamıza izin vermiyor. Radyatörün yanına gidin ve vanasını açın. Çıkan ses yüzünden Edna çayın demlendiğini sanıp mutfağa girecek. O içeri girdiğinde gazeteleri araştırın. Marty doktorun öldürüldüğü tarihi bulacak; 14 Haziran 1931.
Doktorun garaj yolu –ikinci kez-
Marty artık geçmişe dönmeye hazır. Babanızla konuştuktan sonra –diyalog seçeneğinde neyi seçtiğiniz önemli değil- Marty DeLorean’a binecek. Şimdi sırası ile akım kapasitörü çalıştırın ve keypad’a tıklayın. Marty, Edna’nın evinde öğrendiği tarihi girecek ve yolculuğumuz başlayacak.
Hill Valley Meydanı – 1931
Marty etrafta bakındıktan sonra genç Edna Stickland ona yaklaşacak ve geçen gün patlayan gizli içki satılan yer ve onu patlatan Carl Sagan –Doktor- hakkında neler düşündüğümüzü soracak. Diyaloglardan dilediğinizi seçebilirsiniz ancak Edna’nın suyuna gitmeniz sonrası iin işleri daha kolaylaştıracaktır. Edna Carl Sagan’ın yaptığı şeyi kahramanca buluyor ve içkiden nefret ediyor. Dolayısı ile “I’m a supporter” seçeneği Edna’yı mutlu edecek. “I’m against bomb” seçeneği ise o kadar etkili olmayacak. Edna ile konuşmayı bitirdikten sonra size isminizi sorduğunda istediğinizi seçebilirsiniz ancak Marty 1931 yılında herkes tarafından o isim ile anılacak.
Caddedeki dükkanların pek çoğuna girebiliyoruz ancak bizimi için önemli olan üç yer var. “Soup Kitchen”, karakolun yanındaki demir parmaklıklı pencereler ve Court House. Doğrudan pencerelerin oraya gidin ve doktor ile konuşun. “I guess I could break you out of jail…” seçeneğini seçtiğinizde doktorun aklına bu zamanda yaşayan genç versiyonunun roket yakıtı ile çalışan bir matkap yapmaya çalıştığını hatırlıyor ve hapisten kaçış için en iyi yöntemin bu olacağına karar veriyor ve onu bulmanız için size Brown malikanesinin telefon numarasını veriyor. Şimdi yapmamız gereken şey genç Emet Brown’ı bulmak ve onu yarım kalan roket yakıtı ile çalışan matkap prototipini tamamlamasını sağlamak.
Karakolun sağındaki Soup Kitchen’a gidin ve içeri girin. Siz içeriye bakınırken dükkana Kid Tanen –Biff’in büyük babası- girecek ve sizin büyük babanız Arthur McFly’ı azarlayıp şapkasını alacak. Arka tarafa geçin ve doktorun size verdiği kağıdı telefon üerinde kullanıp malikaneyi arayın. Telefona çıkan uşak size genç Emmet’ın adalet sarayında olduğunu söyleyecek. Dilerseniz diğer kişilerle de konuşup nesnelere tıklayabilirsiniz, ancak buraya daha sonradan da geleceğiz ve şu an için diğerlerinin pek bir olayı yok. Tekrardan hapishane penceresine gidin ve doktorla konuşun. Şimdi adliye sarayına gidin –parkın önündeki büyük bina-. Siz tam kapıyı açarken genç Emmet dışarı çıkacak. Onu yakalayıp tüm konuşmaları yapın. Emmet, roket matkabından bahsedince bir hayli endişelenecek ancak yine de söylediklerinizi kabul etmeyecek.
Şimdi onu bizim de bilim adamı olduğumuza ikna etmemiz lazım. Tekrar doktorun yanına pencerelere gidin ve onunla genç Emmet hakkında konuşun –“Well, I’ve met your younger self…”- ardından “Your younger self sure mutters a lot” ve “Why is expo…” ile başlayan seçenekleri seçtiğinizde doktor sizden genç Emmet’ın mırıldandığı şeyi öğrenmenizi ve ona söylemenizi isteyecek. Şimdi yapmamız gereken genç Emmet’ın mırıldandıklarını kayıt etmek. Onu yolda yakalayın ve envanterden kayıt cihazını seçip üzerine tıklayın. Tamamladıktan sonra tekrar doktorun yanına gidin ve ona dinletin. Doktor dinlediğinde bunun bir denklem olduğunu ve cevabın da Hamilton Operator olduğunu söyleyecek.
Genç Emmet ile tekrar konuştuğunuzda “H Equals the Hamiltonian Operator” seçeneğini seçin ve onu bilim adamı olduğunuza hatta patent ofisinden geldiğinize ve roket matkabın testini yapmak istediğinize ikna edin. Ancak dertlerimiz bitmiyor elbette. Emmet testi yapmak istiyor ancak ondan önce yapması gereken iki şey var; birincisi Arthur McFly’a mahkeme celbi vermek, ikincisi ise roket matkabın yakıtı için içki bulmak. Ancak sorun şu ki Arthur McFky’ın nerede olduğu bilinmiyor ve içkinin yasak olduğu bir dönemde içki bulmak bir hayli zor. Öncelikle Marty’nin büyükbabasını bulalım.
Berber dükkanından çıkıp ayakkabısını parlatan Kid Tannen’ın yanına gidin ve ayakkabısını boyamaya başlayın. Bu sırada yan koltukta büyük babanızın şapkasını göreceksiniz. Kid ile büyük babanız hakkında konuşun daha sonra “Is that Artie’s hat?” seçeneğini seçin ardından “Can I have some of those peanuts?” seçeneğini seçin. Kid size şapkayı uzattığında “What the hell is that!?” seçeneğini seçip şapkayı elinden kapın.
Tannen’dan kurtulduktan sonra parka gidin ve şapkayı Einstein’a koklatın ve Athur’u bulun.
Hill Valley Şehir Merkezi – 1931
Apartmanın önüne geldiğinizde otomata tıklayın. Arthur cama çıkacak ve ne istediğinizi soracak. Ona ne derseniz deyin Tannen’ın korkusundan aşağıya inmeyecek. Celbi fırlatmak istediğinizde de genç Emmet onu “elden” vermeniz gerektiğini söyleyecek.
Hill Valley Meydanı – tekrar
Meydana tekrar dönün ve lostranın orada duran Tanen’ın yanına gidin. Sizi görür görmez kovalamaya başlayacak ve Marty parkın ortasındaki gazebonun tepesine çıkacak. Tanen size hakaret edip aşağıya inmenizi söyleyecek. O sırada söylediklerini kaydedin ve daha sonra Einstein’a tıklayın. Einstein Tanen ve yardımcısını oyalarken Marty’de kaçma fırsatı bulacak.
Hill Valley Şehir Merkezi – 1931 – tekrar
Apartmanın önüne geldiğinizde tekrar otomata basın ve Arthur’un tekrar cama çıkmasını sağlayın. Kayıt cihazını onun üzerinde kullanınca aşağıdakinin Kid Tanen olduğunu zannedecek ve aşağıya inecek. Arthur’a mahkeme celbini verdiğinizde bu dertten kurtulmuş olacaksınız. Eğer onunla konuşursanız veya başka bir şey verirseniz tekrar yukarı çıkacak ve baştan başlamak zorunda kalacaksınız.
Hill Valley Şehir Merkezi – 1931
Şimdi sıra geldi yakıt için gerekli alkolü bulmaya. Parka gidin ve Edna ile konuşun. “What’s the scoop?” seçeneğini seçtiğinizde size karşıdaki çorbacıda gizli işler döndüğünden şüphelendiğini ve onu araştırdığını söyleyecek. Yeni çıkan diyalog seçeneklerini de seçince Edna’nın aynı zamanda yardım amaçlı muhtaçlara çorba dağıttığını öğreneceksiniz. İlk önce “What’s the Stay Sober Society?” seçeneğini seçin Edna içki karşıtı topluluğu anlatacak. Ancak maalesef Tanen çorbacıyı satın aldığından beri topluluğun orada buluşmasını yasaklamış dolayısı ile yeni bir yer lazım. Şimdi “I know where the Stay Sober Society can meet!” seçeneğini seçip “Brown Residence” seçeneğini tıklayın. Bu şekilde Edna bizim adımıza çorbayı –yani alkolü genç Emmet’ın evine taşıyacak. “I know a charity taht needs a soup delivery” seçeneğini seçerseniz Stay Sober Society seçeneği haricinde Edna hepsine çorba gönderimi yapacak.
Şimdi çorbacıya girin. Telefonun yanına gidin ve kapıya tıklayın. Ardından Emmet ile kapı hakkında konuşun. Şimdi tezgahın önüne geçip Cue Ball ile konuşun ve bir tas çorba için. Ardından çıkan diyalog da herhangi bir baharatı seçin ama “paprika”yı mutlaka deneyin. Cue Ball tavsiye ettiğiniz baharat çorbaya ekleyecek. O sırada genç Emmet’ın “Eureka” dediğini duyacaksınız. Artık kapımız açık durabiliyor. Tekrardan kapıyı kontrol edin. Halen Marty’nin sığması için çok dar ancak en azından masalar dik duruyor. Bir süre sonra Cue Ball ayağa kalkıp duvardaki kırmızı boruya vuracak ve fırıncı tepsisi üzerindeki fıçılarla beraber asansörle aşağıya inecek. Ardından Tannen’ın adamı yeni parti fıçıları getirip aynı yere koyacak.
Şimdi tekrar Cue Ball’a gidin ve onunla konuşup çorbaya biraz daha paprika eklemesini söyleyin. Ayağa kalkıp fırıncı tepsisini kenara çekecek ve baharatı alıp çorbanın yanına gidecek. O çorba ile uğraşırken siz de duvardaki kırmızı boruya tıklayın. Marty boruya vuracak ve asansör çalışınca tepsinin üstündeki variller yandaki masaya devrilecek. O sırada Edna içeri girecek ve Cue Ball’dan çorba isteyecek. O da için de “çorba” olan varillerden bir tanesini verecek. Şimdi dışarı çıkıp parka gidin ve Edna ile konuşun ve Stay Sober Society’nin çorbaya ihtiyacı olduğunu söyleyin. Edna ‘da topluluğa çorba götürmek için içinde içki olan varili Emmet’in evine götürürken Emmet bu duruma itiraz edecek. Ancak burada tek yapmanız gereken sırasıyla diyalog seçeneklerini seçmek ve en sonunda Emmet kabul edecek.
Emmet’ın Laboratuarı -1931
Burası belki de oyunda sizi zorlayabilecek tek yer. Amacımız roket için yakıt üretmek ve bunun için alkolün belli işlemlerden geçmesi gerekiyor. Ancak tam bu sırada Emmet’ın babası onu çağırıyor ve bu iş Amrty’e düşüyor. Emmet ona babası ile konuşurken cümle arasında ne yapması gerektiğini bazı kelimeler ile işaret edeceğiniz söylüyor. Eğer altyazılar açıksa Emmet’ın söylediği büyük harfle yazılmış kelimeler bizim ip ucumuz olacak. Açık değilse Emmet bu kelimeleri yüksek tonda söyleyecek. Alkolün geçeceği işlemler dört adet; Turn Electrical Crank, Release Gaseous Pressure, Sprinkel Bacteria Food ve Stoke Fire. Doğru yaptığınız zaman bir gösterge çıkacak yanlış yaptığınızda ise işlemlerden birisi başarısız olacak ve Emmet gelip dikkatli olmanızı söyleyecek ve babası ile konuşmaya devam edecek. Ara sıra Emmet gelecek ve yakıtın bir miktarını üreteceğiz. Ancak Emmet her geldiğinde olay biraz daha hızlanacak. Bu arada bir süre sonra babasının konuşmasında da bazı kelimeler büyük harfle çıkıyor ve bağırıyor. Ancak bize önmli olan kelimeler Emmet’ınkiler.Hangi kelimelerde hangilerini kullanacağınız ise şöyle;
Sprinkel Bacteria Food – Food, Eating, Bacteria, Fed, Scatter, Microoragnism, Feding, Shake,
Release Gaseous Pressure – Pressure, Release Valve, Vent, Bah of Gas, Bladder
Turn Electrical Crank – Shock, Lightning, Crank, Rotations, Spinning
Stoke Fire – Hot Air, Fire, Burning, Light a Fire, Hotter, Flame,
Her şeyi doğru yaparsanız Emmet geri dönecek ve tüm işlemi tamamlayacak. Ardından onunla konuşun ve doktorun yanına geri dönün.
Patlamadan sonra Edna size gelecek ve doktorun güvenlik için başka bir yere nakledildiğini söyleyecek. Matkabın kırılına parçalarından Jet Drill Remains’i alın ve Edna’nın bisikletine tıklayın. Marty matkabı Edna’nın bisikletine bağlayacak ve doktorun peşine düşeceğiz.
Doktoru Kurtarmak -1931
Polis arabasına geldiğinizde kilide tıklayın. Marty açamayacak. Arabanın sağına gidin ve ön taraftaki alet çantasından bijon anahtarını ve arabanın çatısından anteni alın. Arkadan dolanarak arabanın soluna gidin ve bijon anahtarını kullanarak yedek lastiği yerinden sökün. Ve sol taraftan ileriye gidin. Arabayı sürenin Tanen olduğunu göreceğiz. Antenle ön camdan anahtarlara uzanmayı deneyin ancak Tanen yüzünden yapamayacağız. Yandaki pencereden doktorla konuşun ve Tannen’ı oyalamasını isteyin. Doktor Tannen’ı oyalarken anteni kullanarak anahtarları alın. Arabanın arkasına gidin ve anahtarları kullanarak kilidi açın. Tannen size ateş etmeye başladığında elinizdeki jant kapanı kullanıp silahı düşürmesini sağlayın. Yere düşen silaha tıklayın ve silahı kullanarak doktorun zincirlerini kırın. Doktorla konuşun ve “HIT THE THROTTLE” seçeneğini seçerek kurtulun ve birinci bölümün ilginç sonunu izleyerek bölümü tamamlayın.
İkinci bölümde görüşmek üzere.