Oyun Ön İncelemeleri

Depth

Jaws gösterime girdiği zaman gerçekten de zamanı için etkileyici ve korkutucu bir filmdi. İzleyenleri germeyi başarmıştı. Kocaman bir köpekbalığının saldırısı karşısında film karakterleri türlü türlü taktikler denemişlerdi. Devam filmleri de geldi gelmesine, ama benim için birinci Jaws her zaman en iyisi oldu. Bu kült filmden bu kadar bahsetmemin nedeni ise Jaws’ın değil, ancak köpek balıklarının yerine geçebilecek olmamız. Depth bize bu şansı verecek.

Derinliklerde hazine avı

Oyunla aynı isimli olan geliştirici takım tarafından hazırlanan Depth, aslında bağımsız bir oyun. Hazine avcısı dalgıçlarla, köpek balıkları arasındaki mücadeleye dahil olacağız. Senaryo modlu bir oyun olarak düşünmeyin, çoklu oyuncu üstüne odaklı ve bize sualtında ilginç bir deneyim sunacak gibi duruyor. Yapımda seçebileceğimiz üç sınıftan oluşan iki takım olacak; bunlar hırsız grubundan oluşan dalgıçlar, diğerleri ise köpek balıkları. Dalgıçlar, köpek balıklarına yakalanmadan, sessiz bir şekilde buldukları hazineyi kendi merkezlerine götürmeye çalışacaklar ki, merkez dediğim de sualtında güvenli dalgıç kafesleri. Köpek balıklarının amacı ise, dalgıçları engelleyip, onları bir güzel mideye indirmek.

Sınıflardan kısaca bahsedelim. Dalgıçlarda; Hunter, Seeker ve Watcher sınıfları bulunacak. Hunter yavaş yüzecek, ancak zıpkına sahip olacak. Seeker hızlı yüzecek, ancak dayanıklılığı daha az olacak ve yanında ses dalgası vericisi bulunacak. Watcher ise dengedeki sınıf. Ne hızlı, ne de yavaş ve bir radara sahip. Köpek balıklarında da durum farklı değil; Mako, hızlı balığımız. Great White ise, büyük beyaz ve en güçlüsü.

Ancak manevra açısından geniş bir dönüş çapına sahip. Tiger ise, yine dengedeki sınıf ve ses dalgası algılayıcıları da gelişmiş durumda.

Depth’te köpek balıklarının görüşü bizler gibi olmayacak. Sudaki titreşimler sayesinde uzaklardan rakiplerini hissedebilecekler. Yani titreşimlere karşı hassasiyetleri olacak. Mesela su içinde bir kayaya sıkışmış dalgıç var diyelim, bu dalgıç eğer hareket etmezse ve titreşim yaymazsa köpek balıkları onu göremeyecek. Titreşimler haricinde tabii ki kan kokusunu da eklemek lazım. Yaralı bir dalgıç, köpek balıkları için açık hedef olacak. Oynanışta gizlilik, taktik ve takım oyunu ön planda tutuluyor. Bu durum, özellikle takım olarak hareket etmek için de en önemlisi.

Kan kokusu

Proje, Epic’in daha önce yayınladığı UDK setiyle hazırlanıyor. Tüm bölümlerin sualtında geçeceği oyunun grafikleri de bağımsız bir yapım için fena gözükmüyor. Karakterlerin vücutları hasar alacak. Köpek balıkları, dalgıçların uzuvlarını koparabilecek. Yapımcı ekipte artı olarak daha önce orijinal Killing Floor mod takımında çalışmış olan bazı kişiler de var. Killing Floor’u hatırlarsanız, Unreal Tournament 2004’ün modu olarak hazırlanmış, ancak sonrasında tek başına bir oyun olarak satışa çıkmıştı. Left 4 Dead benzeri bir oynanışı vardı.

Depth bizlere değişik bir deneyim sunabilir, özellikle köpekbalığı olma fikri kulağa ilginç geliyor. Eğer sınıfları ve takımları da dengeli tutarlarsa, işte o zaman tadından yenmez. PC için hazırlanan Depth’in kasımda çıkması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu