NeverDead
Highlander yani İskoçyalı filmlerinin başkahramanı Connor MacLeod kıskandıracak yeni bir ölümsüz geliyor Bryce Boltzmann! Rebellion Developments, Bryce’ın macerası ile bizlere ilginç bir deneyim sunacağına benziyor, gerçekten de NeverDead ilgi ve alakayı üstüne çekecek bir proje.
Bundan 500 yıl önce şeytan avcısı Bryce, iblis kral tarafından ölümsüzlük ile lanetleniyor. Günümüzde ise Bryce yanında ortağı Arcadia ile birlikte şeytanları para ve intikam için avlamaya devam ediyor. Tüm şehri yok edecek büyük bir şeytani saldırı oluyor ve bunu durdurmak da Bryce’a yani bize düşüyor.
Kol, bacak koparma!
TPS kamera açısını kullanan yapımda karşımıza bolca yaratık ve boss gelecek. Onlarla sürekli olarak çatışma içine gireceğiz. Buraya kadar her şey normal duruyor, ancak devreye kahramanımızın ölümsüzlüğü giriyor. Vücudumuz parçalara ayrılacak ve halen ölmeden oynamaya devam edeceğiz. Zaten oynanış mekaniği de temel olarak bu nokta üstüne kurulu. Üstümüze atlayan düşmanlar kolumuzu veya bacağımızı kopartabilecek. Çevredeki etmenler yüzüne parçalanacağız, ancak yaşamaya devam edeceğiz. Hatta kendi kendimize uzuvlarımızı kopararak, rakipler için tuzak kurabileceğiz. Bu konuya biraz daha detaylı olarak inelim.
Mesela karşımıza köpeğe benzer iblisler çıktı. Bu sırada karakterimizle kolumuzu kopartıp, uzağa fırlattığımızda canavarlar da kolumuzun arkasından koşturup, uzaklaşacaklar. Burada bize düşen ise rakiplerimizi silahla avlamak veya bomba atıp, patlamak olacak. Yine aynı şekilde bazı bulmaca ve engelleri de bu şekilde geçiyoruz. Açılmayan bir kapıya denk geldik diyelim, kafamızı koparıp kapının diğer tarafına atıyoruz. Burada vücudumuz yeniden oluşuyor ve kapıyı diğer taraftan açıp, partnerimizin içeri girmesini sağlayacağız.
Toplanılacak olan bazı nesneler olacak, bunlar tavanda veya yüksek yerlerde olabilecek. Bunlara ulaşmak için de kafamızı koparıp, nesnelerin olduğu yere fırlatmamız gerekecek. Açılmayan yerleri açmak, bir şeyleri toplamak, bulmacalar ve yeniden tek parça oluşabilmek için kellemizi kullanacağız. Ölümsüzlüğümüzün anahtarı da zaten kellemizden geçiyor. Eğer kellemiz canavarlar tarafından yenir veya yok olursa işte o zaman ölmüş olacağız. Ayrıca kellemiz vücuda bağlı kalmadığında, vücudumuz hareketsiz ölü şekilde yerde yatıyor olacak. Yani işin aslı değerli olan kellemiz.
Vücudumuzun kendi kendine yeniden oluşacağından bahsettim. Ekranda sağ tarafta şeytani bir göz belirecek, gözün rengi sarı olduğu zaman kopan uzuvlarımız kendi kendine tekrardan oluşacak. Artı kafamızla ortalıkta bulunan vücut parçalarımızı toplayıp, yeniden tek parça ayağa kalkabileceğiz. Hatta canavarlar peşimizde kafamızla onlardan kaçıyoruz, yerde kollarımıza ulaştık diyelim. Kollar boynumuza bağlanacak. Yerde bir kafa altına bağlı iki kolla çevreye rast gele ateş edebileceğiz. NeverDead’te Xp puanları kazanacağız ve bunları yeni yeteneklerimiz için kullanacağız.
Fatality değil Bryce’ın ölümsüzlüğü
Rakiplerle dövüşürken çevre elementleri de bize yardımcı ve engel teşkil edebilecek. Sütunların dibine ateş ederek, sütunun devrilip, yaratıkların üstüne devrilmesini sağlayacağız. Aynı şekilde bizim de üstümüze devrilebilecek, duvar veya taş bloklar da olabilir. O zaman parçalara ayrılacağız. Yine ölümsüzlüğün verdiği kuvvetle alevden veya elektrikten güç alıp, elektrikli mermi kullanabileceğiz. Mesela yakın bir yerde yangın var, buranın içine girdiğimizde karakterimiz yanmaya başlayacak, ancak bu bizi etkilemeyecek.
Tam tersi bir taraftan yanarken, diğer yandan da alevli mermileri düşmanlarımıza sallayabileceğiz. Bryce iki silahını aynı anda kullanabilecek, buna ek olarak bir de kılıcımız olacak, çünkü bazı rakiplerimize normal mermi etki etmeyecek. Bu durumlarda kılıcımıza sarılıp, hamle yapacağız.
NeverDead’te, Arcadia’ın da önemli bir rolü var. Kendisinin belirli disiplin güçleri olacak ve bunları kullanacak. Ayrıca bazı eylemleri gerçekleştirmemiz için bize yardım edecek, ancak şunu da unutmamak lazım, ölümsüz değil ve yaratıklar için diğer bir hedef. Bu yüzden Arcadia’yı korumamız gerekecek. Oyunda ilerledikçe Arcadia ve Bryce arasındaki ilişki daha derinleşecek.
Yapımcı Rebellion Developments, inişli çıkışlı bir firma. Daha önce Sniper Elite, Rogue Trooper, Shellshock 2: Blood Trails, Rogue Warrior ve Aliens vs Predator gibi oyunları hazırlamışlardı. Yaptıkları oyunlar iyi de olabiliyor, bazıları da hayal kırıklığı yaşatıyor. Yine de NeverDead’ten ümitliyim. Bundaki en etkili sebeplerden biride oyunun direktörünün Shinta Nojiri olması. Nojiri daha önce Metal Gear serilerinde görev almış biri. Diğer yandan oyunun ana müziğini ünlü Thrash Metal grubu Megadeth’a ait. Hatta E3’teki videoda şarkının bir kısmını da duyabilirsiniz. Şu zamana kadar yayınlanan videolarda da hep hareketli atmosfere giden şarkılar çalıyordu. Her şeyle dalga geçen ölümsüz Bryce Boltzmann’ın macerasını erteleme yaşamazsa bu kış X360 ve PS3’te oynayabileceğiz umarım…