Oyun Ön İncelemeleri

Ace Combat: Assault Horizon

Geçmişi köklü bir seri olan Ace Combat, son halkası Assault Horizon’ın videoları ve ekran görüntüleri ile bizleri heyecanlandırmayı başardı. Özellikle detaylı uçak modellemeleri dikkat çekiyordu. Bu kadar gösterinin ardından beklentiler daha da yükselmeye başladı. Sonunda bazı soruların cevaplarını bulabileceğimiz bir tane demo yayımlandı. Bu kadar beklentinin altından Assault Horizon uçakları kalkabiliyor mu? Buna hep birlikte bakalım.

İt dalaşı diye buna derim

Yayımlanan demo, E3 demosu ve bu yüzden bazı eksiklere sahip. Oyuna girdiğimizde iki görev başlığı dikkat çekiyor. Bunlar: Fighter Mission ve Attack Helicopter Mission. İlk olarak Fighter’a girdiğimizde, bir sinematik karşılıyor bizleri. Ancak sinematiğin çok geçmeden oyun içi motorla hazırlandığını görüyoruz ve kendimizi kokpitte buluyoruz. Eğer sağ analog çubuğuna bir kere basarsanız, kokpitten FPS açısına geçiyoruz. Bir kere daha basarsak TPS’ye dönüyor (Sağ analog kamera için ayarlanmış). Yapımın kontrollerini isterseniz ayarlardan orijinal hale çekebilirsiniz, şahsen ben öyle yaptım daha rahat oldu. İlk olarak dikkat çeken ve zaten ilk sahneden oyuncunun gözüne sokulan Dogfight modu (DFM) it dalaşı var.

Kilitlendiğimiz bir düşmana (Tabii ki aradaki mesafe de uzak olmayacak) büyük bir daire çıkıyor. Bu sırada LB ve RB’ye aynı anda bastığımızda DFM’ye geçiyoruz. Yakın mesafe bu kapışmalar eğlenceli oluyor, sağ tetiğe basarak daha hızlanıp hedefi kaçırmamak da gerek. Klasik olarak hedef imleci kırmızı olduğunda füze atarak düşmanın işini bitiriyoruz. Ancak tek füze ile patlamıyorlar, iki üç tane de gerekebilir (Sonuçta kaçırabiliyoruz). Makinelimizle de hasar verebiliriz. Bu gibi durumlarda kamera yakın çekime geçip, patlayan uçağı, denize çakılmasını, binaya çarpmasını, kaçırdığımız roketin başka bir yerde patlamasını gösteriyor. Bunun gibi sinematiksel açılara demoda denk geliyoruz ki, oyun için en baştan beridir sinematiksel bir tarzın olacağı vurgulanmıştı. Normal füzeler dışında özel (Special) silahımız var, aslında gene bir füze, ancak aynı anda dört tane birden atabiliyoruz.

Birden fazla düşmana kilitlenerek özel füzeleri üstlerine salabiliyoruz. Yine bu gibi durumlarda kamera uçağın altına geçip, füzelerin bulunduğu kısmı gösterip, stilistik bir görünüş sunuyor. Normal düşmanları kolaylıkla vurabilirken, Lead olarak geçenlerle it dalaşına girmemiz lazım. Bizlere başka düşmanlar kilitlenebiliyor, bu gibi durumlarda kaçış manevraları yapmamız gerekiyor. Y tuşuna basarak hedefimizin nerede olduğunu görebiliyoruz (PS3 Gamepad’in de üçgen). Birinci görev sonunda uçağımız vuruluyor ve Quick Time Event özelliği ile gene Y’ye basarak karakterimiz acil fırlatmayı kullanıyor. Paraşütle havada kalırken başka bir jet üstümüze geliyor ve ilk görev burada bitiyor.

Hızlıdan yavaşa doğru

Helikopter kullanma görevinde ise kontroller biraz daha farklı. LB ve sol tetik Zoom yapmaya yararken, RB ve sağ tetik ise makineli ve füzeleri ateşliyor. Bu bölümde ise amacımız yerdeki hedefleri imha etmek. Yerden bize RPG gönderebiliyorlar, bu gibi durumlarda RB ve LB’ye aynı anda basarak helikopterimiz havada 360 derece dönerek kaçabiliyor. Açıkçası ilk bölümün hızından ve uçak kullandıktan sonra ikinci görev bana yavan geldi. Yapım oynanış olarak Arcade. Uçak veya helikopter hasar alsa da, kendi kendilerine yenileniyorlar. İlk bölümde birçok defa yere çakılayım diye deneme yaptım, ancak uçak yerden sek sek yapar gibi zıplayarak havalandı. Ardı ardına üçüncü seferde patladı. Nereye kadar gökyüzünde çıkarım diye deneme yaptım, belli bir sınırdan sonra uçak bir yerde görünmez engele takılıp, geri döndü.

E3 demosu olduğundan grafikler özellikle yer kaplamaları kötüydü. Hatta bazı kısımlarda bu kadarda olmaz dediğim kaplamalar yer alıyordu. Bunlar haricinde özellikle patlama efektleri hoşuma gitti. Müzikler ise özellikle ilk bölümdeki epik şarkı atmosfere harika gitmiş. Oldukça beğendim. E3 zamanından kalma demo başta belirttiğim gibi eksiklere sahip, Assault Horizon o zamandan bugüne kadar daha çok cilalanmış ve düzeltilmiştir. Bunların üstüne çoklu oyuncu modunu da eklemek gerekiyor. Oyun ünlü yazar Jim DeFelice’in kaleminden çıkan senaryo dramatik bir yapıya sahip olacak ve tüm ayrıntıları tam sürümde göreceğiz. Yapım 14 Ekim’de Avrupa’da X360 ve PS3 için çıkacak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu