Dishonored
Arkane Studios, 1999’da Lyon’da Fransa’da kuruldu ve ilk oyunları olan Arx Fatalis’i de 2002’de yayımladılar. 2006’da Source grafik motoruyla geliştirdikleri, Dark Messiah of Might and Magic’i çıkardılar ve ilginç bir yapı üstüne kurulu olan The Crossing de duyurmuşlardı. Yapım aynı anda Campaign’i ve online modu oynamaya imkan sağlayacaktı. Fakat Mayıs 2009’da, Arkane finansal problemlerden dolayı, projeyi dondurma kararı aldıklarını açıkladı. Daha sonrasında da BioShock 2’de tasarım, animasyon ve Art konusunda yardım ettiler. Son olarak da Dishonored ile yeniden gündemdeler.
Farklı bir çehre
Firma genel olarak başarılı. Dishonored’ın kadrosunda da; Deus Ex ve Thief: Deadly Shadows’tan Harvey Smith, Arx Fatalis ve Dark Messiah of Might and Magic’in baş tasarımcısı Rafael Colantonio yer alıyor. Ayrıca Half-Life 2 ve Half-Life 2: Lost Coast’tan bildiğimiz, 15 yıldır piyasada yer alan emektar Viktor Antonov da, Dishonored’ın görsel tasarım direktörü. Yapımın geçtiği dünyayı, mekanları ve tasvirleriyle inşa ediyor. Dishonored’ta eskiden imparatoriçenin korumalığını yapmış, Corvo adında bir karakteri canlandıracağız. Ancak Corvo, Lord Regent tarafından imparatoriçenin suikastıyla suçlanıyor ve hapse atılıyor. Hapisten kaçan Corvo, intikam almak ve dönen dolapları ortaya çıkarmak için yola koyuluyor. Klasik gibi gözükse de, oyunun ayrıntılı ve bilinmezlerle dolu bir senaryo taşıyacağı vurgulanıyor.
Dishonored, “Open World” olarak bildiğimiz açık bir dünya formatına sahip olacak. Oyunda yer alacak The Isles’a gidebilecek, Pandyssian Continent’te dolaşabileceğiz. Ama birincil asıl yer Steampunk şehri olan Dunwall olacak. Yapım FPS kamera açısına sahip ve gizlilik ön planda yer alacak. Düşmanlarımıza sessiz ve gizlice yaklaşmamız gerekecek. Arkane Studios, oynanışta farklılık olması için bizlere değişik yollar kullanma imkanı tanıyor.
Böylece hedeflerimize farklı taktiklerle ve farklı yollarla saldırabileceğiz. Normal silahlar dışında, kullanabileceğimiz ilginç Gadget’larımız olacak. Corvo sadece iyi bir kılıç ustası, yakın dövüşçü ve tilki gibi aralara sızmasıyla sınırlı değil. Doğaüstü güçlere sahip bir suikastçı. İşin içine bu girdiğinde, renkler değişiyor. İlerledikçe kazandığımız güçlerle mesela başkasının içine girip, onu kontrol edebileceğiz.
Londra’dan Dunwall’a yolculuk
Dishonored’ın dünyası enfekte olmuş, ancak bu zombiler ve vampirlerle değil, vebadan dolayı. Aynı 1666’nın Londra’sı gibi. Etrafta pis canlılar var. Mesela sıçanlar Dishonored’ta yer alacak. Yapay zekaları da ilginç. Tek bir sıçan olursa bize saldırmayacak, ancak birden fazla yani sürü halinde olduklarında saldırganlaşıp, bizi öldürebilecekler. Ölülerin etrafında toplanan sıçanlara bu yüzden dikkat etmemiz gerekecek. Öldürdüğümüz bir kişinin cesedi bize böyle bir durumda pahalıya mal olabilir. Ancak canlıların içine girme yeteneğini kazandığımız zaman, düşmanımız olan sıçanlar dostumuz ve iş birlikçimiz olabilecek. Bir sıçanı kontrol ederek, borulardan girilmesi zor bir eve girebileceğiz. Oyunda doğal bir düzen var olacak. Eğer öldürdüğümüz kişilerin cesetlerini saklamazsak, gören insanlar tepki gösterecek ve başımız belaya girecek. Bundan dolayı doğal akışı bozup, kaos yaratmamamız en önemli kuralımız olacak.
Dishonored, farklı bir proje olacak gibi duruyor. Yapımcı kadrosu ve bazı özellikleriyle ilgi uyandırıyor. Steampunk dünyası, Corvo’nun doğaüstü güçleri merak uyandırıyor. Fakat çıkmasına biraz daha zaman var. Zira oyun 2012’nin ikinci çeyreğinde PC, X360 ve PS3 platformlarında bizlerle buluşacak.