Blizzcon 2011 – World of Warcraft Röportajı
Merlin’in Kazanı olarak Blizzcon 2011’de yer alan tek Türk oyun sitesiydik. Organizasyon boyunca size birçok içerik sunduk, duyulmamış bilgilerden bahsettik. Şimdi de yaptığımız önemli röportajları sunuyoruz.
Merlin’in Kazanı (MK): Kendinizi tanıtabilir misiniz?
Ray Cobo (RC): World of WarCraft Baş Yapımcısıyım. Genellikle oyun tasarımcılarıyla çalışıyorum. Sanat, mühendislik ve ses yapımcılarıyla birlikte çalışıyoruz ve çalışmalarımızdan ortak bir ürün çıkması için koordinasyonla uğraşıyoruz. Yamalar ve eklentilerle uğraşıyoruz. Bu da baya bir koordinasyon ve planlama gerektiriyor.
MK: Panda fikri nereden geldi?
RC: Pandalar WarCraft evreninin bir parçasıydı. WarCraft 3’te ortaya çıkmışlardı. World of WarCraft’ta da görüldüler. Hep yapmak istediğimiz bir şeydi ve hayranlarımız da bunun olmasını istiyordu.
MK: Bu Asyalı oyuncuların kalbini kazanmak için bir hamle mi?
RC: Bunun özellikle Asya’yı hedeflediğini sanmıyorum. Bu kültürün ve bakış açısını World of WarCraft evreninin içinde seven herkese hitap ettiğini düşünüyorum. Ancak tabi ki içerisinde bir çok Asya etkisi ve kültürü de var. Bunun nedeni de tabi ki Pandaların olması.
MK: Bu ek paket diğer ek paketlerden daha canayakın duruyor. Mists of Pandaria ile farklı bir oyuncu tipini mi hedefliyorsunuz?
RC: Şimdiye kadar çoğu eklenti
hep savaş savaş savaş diyordu. Bu adamla dövüşün. Bu adam dünyayı yok
edecek diyordu. Ancak düşüncemizi dünyayı yok edecek bir kötü adamdan,
farklı bir bakış açısına çevirdik. Alliance ve Horde arasında yükselen
savaşa dışardan bakma şansını oyunculara sunacağız. Bir nevi savaşmaya
ara verip keşif ve farklı bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyoruz.
MK: Lich King ya da Deathwing gibi bir baş-kötü olacak mı?
RC: Bir baş-kötü düşünmüyoruz. Yeni eklentinin büyük düşmanının Alliance ve Horde arasındaki savaş olduğunu göreceksiniz.
MK: Görünüşe göre oyunun hayranlarına kulak vermişsiniz ve onları geri dönüşleriyle oyunda büyük değişiklikler yapıyorsunuz. Bu gerçek WoW ruhunun geri dönüşü mü?
RC: Bu biraz insanları keşfetmeye yönelik bir hareket. Ayrıca oyunculara Alliance ve Horde arasındaki anlaşmazlıklara odaklamak diyebiliriz. Bu anlaşmazlığa tekrar yöneldiğimizi söyleyebilirim.
MK: Pet Battle System çok güzel görünüyor. Pokémon’dan mı esinlendiniz?
RC: Bu esinlenmelerimizden biri. Ancak asıl esinlendiğimiz nokta şuydu. İnsanların bu petleri topladığını ve bu petlerin sadece peşinizden geldiğini ve öylece durduklarını görüyorsunuz. Biz de petlere bir oyun mekaniği katmayı düşündük. Bence bu da Pet Battle’ın arkasındaki motivasyon.
MK: World of WarCraft’ta yeni tatil aktiviteleri görecek miyiz? Halihazırdaki tatiller için güncellemeler yapacak mısınız?
RC: Çıkacak olan 4.3 yamasıyla birlikte tamamen yenilenmiş bir Darkmoon Faire geliyor. Oyuncuların merkezi şehirlere gelen karavanlar yerine, tamamen yeni bir ada üzerinde bu aktiviteye katılmaları sağlanıyor. Bu büyük bir karnaval olarak tasarlanıyor. Hala Darkmoon Faire kartlarınızı kullanabiliyor olacaksınız. Diğer tatil aktiviteleri de oldukları gibi sürecek. Ancak şu an yeni bir tatil ekleme planımız yok.
MK: World of WarCraft’ta büyük
bir grafiksel devrim olacak mı? Yoksa küçük güncellemeler yayımlamaya mı
devam edeceksiniz? Bunun için WoW 2’yi beklememiz mi gerekiyor?
RC:
Bence grafikleri uzun süredir değiştirdiğimizi söyleyebilirim.
Cataclysm’le orijinal WoW’u karşılaştırırsanız bu farkı görürsünüz.
Grafikleri güncelledik. Cataclysm’e bakarsanız oyundaki su efekti
inanılmaz. İlk oyundakiyle karşılaştırılamaz bile. Bu güncellemelere
Mists of Pandaria’da da devam edeceğimizi söyleyebilirim.
MK: World of WarCraft filmiyle ilgili bir gelişme var mı? Sam Raimi hala yönetmen koltuğunda mı?
RC: Bildiğim
kadarıyla halen yapım devam ediyor ancak konuyla pek içiçe olmadığım
için fazla bir bilgim yok. Ancak son duyduklarıma göre Sam Raimi bu
proje için çok heyecanlı. Skripti tamamlayıp yapıma geçmeyi bekliyorlar.
MK:
Blizzard’ın daha önce farklı türlerde oyunlar yaptı. Bir FPS ya da
yarış younu görebilir miyiz? Özellikle WarCraft evrenine dayanan.
RC:
Şu an sadece elimizde olan üçüncü kişi bakış açısındaki oyunumuza
odaklanmış durumdayız. Herhangi başka bir proje yapmayı düşünmüyoruz.
Ancak gelecek için bütün ihtimalleri açık bırakabiliriz. Sonuçta 10 sene
sonra ne yapacağımızı kimse bilemez.
MK: Peki ya “Titan”? Bununla ilgili ne zaman bir şeyler göreceğiz?
RC: Bu Titan takımındakilere sormanız gereken bir soru, eminim onlar bu soruyu cevaplandırabileceklerdir.