Ghost Recon: Future Soldier
Ghost Recon genel olarak başarılı bir seri. Daha önce çıkan oyunları ile kalitesini de kanıtladı. Ancak seri uzun bir süre sessizliğe gömüldü, bu sessizliğini de Future Soldier ile bozdu. Kısa bir süre önce yapımın Baş Tasarımcısı Roman Campos Oriola ile röportaj gerçekleştirmiştik. Açıkçası Oriola’nın verdiği cevaplardan sonra oyunla ilgili heyecanım daha da arttı. Sonunda Future Soldier’ın multiplayer betasını PS3’te oynama fırsatı yakaladım. En iyisi lafı daha fazla uzatmadan maceramı sizlere aktarayım.
Geleceğin Askerleri mi? Evrenin Askerleri mi?
Multiplayer beta sürümünde iki farklı mod vardı. Bunlar; Conflict ve Saboteur. Kısaca modlardan bahsedelim. Conflict’te yer aldığımız ekibe görev veriliyor. Bu görevi tamamlamak zorundayız, tabii ki diğer takım da bize karşı. Rakip ekip görevini bitirmeden, bize verilen görevi bitirmeye çalışıyoruz. Saboteur’da ise bomba var. Bu bombayı düşmanın karargahına kurmamız gerekiyor. Doğal olarak diğer takım da bunu bize karşı yapmaya çalışıyor. Bodark ve Ghost adında iki takım yer alıyor. Sınıfları da unutmamak gerek.
Her birinin kendine göre özelliği ve kullandığı silahları var. Mesela Scout, Sniper kullanıyor ve optik kamuflaja sahip. Bu kamuflaj saydamlık veriyor. Hareket etmeyince devreye giriyor, bir dakikayı geçen bir süreye sahip. Açıkçası Predator’un görünmezliğini aklıma getirdi. Ancak tam olarak görünmez olacağınızı sanmayın. Engineer Shotgun kullanıyor, Rifleman ise sıcak çatışmaların sınıfı. Hangi silah ne kadar ateş edebiliyor bunu da ölçme imkanı var. 30, 60, 90 ve daha uzak mesafelerde hedeflerin yer aldığı bölümde, oyunda herhangi bir maça girmeden önce silahın menzilini deneme imkanı sunuluyor. Bu durum çok iyi olmuş.
Artık birçok oyunun multiplayer’ında olduğu gibi sınıfların da birer seviyesi var. Belirli seviyelerde Drone, sis bombası silahı vs… gibi kilitli teçhizatlar açılıyor. Bunlar açıkçası daha taktiksel ilerlemek ve rakiplere karşı galip gelmek için en iyi yardımcılar. Eski oyunlara göre bunlar üstünde yapılan değişiklikler belli oluyor. Mesela Drone daha kullanışlı hale getirilmiş. Oyunun multiplayer betasında kontrollerde de sorun olmadı. L1 nişan almaya, R1 ise ateş etmeye yarıyor. X hızlı koşma ve siper almak için, yuvarlak yere yatmak ve eğilmeyi gerçekleştiriyor. Üçgen silah değişimi.
Normal yönlendirme tuşları ile de el bombası ve açık olan diğer teçhizatlar arasında seçim yapılıyor. R2’ye basınca ise ekranda açılan menüden diğer oyuncuları veya görevi seçerek, nereye gidilmesi gerektiği ekranda çizgi çizilerek gösteriliyor. L2 de bomba atıyor. Bazı oyunlarda tam sürümlerinde bile tuşa basınca karakterin geç algılaması olur, ancak Future Soldier’ın betasında bile böyle bir soruna denk gelmedim.
Sonlara doğru
Oyunun oynanışı en baştan beri kendini gösteriyor. Siper alıp, diğer ekiptekilerle birlikte taktiksel ve planlı ilerlemek iyi yol. Bir iki kere Ramboculuk yapmak istedim ve sadece isteğimle kaldım. Özellikle diğer seviyelerde kilitli olan yeni teçhizatlar açılınca savaşlarda teknolojiyi kullanıp, daha iyi taktik yapılıyor. Haritalar da zaten taktiksel savaşlar için tasarlanmış. Grafikler açıkçası genel olarak istenileni yansıtıyor. Ancak bazı yerlerde kaplamalar ucuz duruyordu. Bu pek hoşuma gitmedi. Animasyonlar ise son derece yumuşak ve çok iyi. Zaten Motion Capture ile gerçek hareketler oyuna aktarılmış durumda. Bu belli oluyor.
Bunlara rağmen bazı başka hatalara da denk geldim. Mesela adamım ölünce kafası kaplamanın içinde kaldı ve vücudu titreyerek aşağı düştü. Bir keresinde de ölen karakterim ayağa kalktı. Spawn olurken, takım arkadaşlarımın karakterleri yapım aşamasındaki modellemeler gibi durup, ışınlanarak kare kare gidiyordu. Ancak bunları beta aşamasına bağlıyorum. Sonuçta hataların olması normal. Silahların tepkileri de iyiydi. Ateş ederken bana yapaylık hissi vermediler.
Açıkçası multiplayer beta hatalarına rağmen hoşuma gitti. Ancak oyunun diğer modlarını ve Campaign modunu da görmek gerekiyor. Artık bunların cevabını da yapım tam sürüm olarak piyasaya çıktığında göreceğiz. Ghost Recon: Future Soldier, PC’ye 16 Haziran’da, X360 ve PS3’e ise 24 Mayıs’ta çıkacak. Artık çıkışını bekliyorum.