Röportaj

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı

You can find the original version of the interview on the next page

Ubisoft’un son yıllarda bizlere sunduğu aksiyon oyunları ciddi anlamda ivmeler yaratarak ilerliyor. Zaman zaman tasarım, zaman zaman yeni teknoloji ya da fakrlı unsurlarla son dönemlerin Ghost Recon, Splinter Cell veya Assassin’s Creed gibi markaları oyuncu kitlesinin geneli tarafından oldukça seviliyor.

Ubisoft Montreal’in yeni oyunu Watch Dogs ise buütün bu ilerlemenin ve yenilikçiliğin gerçek adresi gibi sunuldu bizlere. Biz de bu oyunu oldukça merak edip oyunun yapımcı ekibine Watch Dogs hakkındaki sorularımızı sunduk.

İşte cevaplar.

Röportajın orijinal versiyonunu ikinci sayfada bulabilirsiniz.

Videolarından gördüğümüz kadarı ile çok güzel bir oyununuz var, lakin bu oyununun aynı zamanda GTA V, Saints Row 4 ve hatta AC4: Black Flag gibi güçlü de rakipleri var. Siz daha öncesinden bunların çok farklı oyunlar olduklarını söylemiştiniz. Peki yenilikçilik anlamında Watch Dogs’u bu diğer üç oyundan farklı kılan temel şey nedir?

Yanıtlayan: Jonathan Morin, Kreatif Direktör

Şunu söyleyebilirim ki Watch Dogs tamamen yeni, taze ve bugünün oyuncuları için tanındık bir şey yapmayı arzulayan yetenkli bir ekip tarafından oluşturuldu. Koca bir şehri kontrol etmek ve onun nüfusunu istila etmek etrafınızda olan bitenle girdiğiniz etkileşimi tamamen değiştirirken emsali olmayan dinamikler sunuyor.

Bizim için olay, başarılması imkansız gözüken doğrultuda derinlemesine ve tamamen doğal hissettiren eşsiz bir tecrübe yaratmaktı. Watch Dogs ile kendi yolumuzda oyunculuğu daha da ilerletmek niyetindeyiz.  Bizler de açık dünya oyunları oynuyoruz ve bunlardan elbette etkileniyoruz. Lakin bir tecrübe yaratmak asla etrafınızdaki komşularınızın sahip olduğu elementleri oyununuza dahil etmeniz değildir. Bütün olay o aradığınız fantaziyi ve tecrübeyi sunabilmektir.

AC serisinde bizlere dünya hakimiyeti ve onun kurtarılma hikayesini anlatıyorsunuz. Watch Dogs’da ise teknoloji kullanımındaki artışı eleştiriyorsunuz. Watch Dogs’da bizlere anlatmak istediğiniz ana konu nedir?

Yanıtlayan: Kevin Shortt, Hikaye Tasarımcısı

Watch Dogs’un anlatmak istediği şey birbirine teknolojik olarak aşırı derecede bağlanmış bir ağa sahip şehirde yaşamanın nasıl bir şey olduğu. Bizim ilgimizi çeken şey bu durumun ortaya çıkarttığı sorular. Bu kadar birbirine bağlılık, mahremiyet ve güvenlik için ne anlama geliyor? Bu tür bir sistemden ne gibi fayda çıkabilir?

Teknolojiye inanıyoruz. Teknoloji, daha önce aklımıza gelmeyecek bir hızla biribirimizden bilgi almamızı sağlayacak bir şekilde dünyamızı birbirine bağlıyor ve bu hafife alınacak bir şey değil, bu cidden etkileyici bir durum. Lakin bu bağlantı dünyasına daha da daldıkça bir durup işin kötü tarafını da düşünmek gerekir. Benim bilgilerim gittikçe daha az özel olmaya başlarsa bunun neresi “kişisel” olarak kalır ki?”

Ama yanlış anlaşılmasın, Watch Dogs tutup bir ders vermeye çalışmıyor. Her şeyden önce ilk olarak oyunun kişileri eğlendirmesini amaçlıyoruz. Diğer taraftan da oyuncuların bu bahsettiklerimizi, daha sonrasında arkadaşları ile tartışabilecekleri bir tecrübe olarak yaşamalarını umuyoruz. Eğer Watch Dogs’u tecrübe etmenin sonucu bu şekilde olursa o zaman amacımızı başarmışız demektir.

Çoğu oyuncu Watch Dogs’un Person of Interest dizisinden esinlendiğini hissediyor. Bunun bir gerçek payı var mı? Dizi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yanıtlayan: Dominic Guay, Kıdemli Yapımcı

Aslına bakarsanız biz bu diziyi ilk duyduğumuz zamanda Watch Dogs üzerinde bir kaç yıldır çalışıyorduk. Watc Dogs gibi bir IP yapmak çok uzun bir süreç ve biz bu oyuna 2009’un başlarında başladık. Dizi çıktığı sırada biz oyunda o yönde epey ilerlemiştik. Dolayısı ile aradaki benzerlikler tamamen rastlantısal ve muhtemelen iki ekip de gerçek hayat tecrübelerinden ilhamlar almış.

Gerçekten de mevcut zamanımızda üst düzey şekilde birbirine bağlantılı doğamız ve bunun yaşantımızı nasıl etkileyeceği gibi konular bizim de ilham kaynağımızın özüydü. Sanırım gerçek dünya sorunlarının yansıması olan problemle alaklı konu seçtiğinizde faklı yapımlarla benzerlikler ortaya çıkabiliyor. Dürüst olmak gerekirse henüz diziyi adam akıllı izleme imkanı buşamadım, şu sıralar oyunla oldukça meşgülüm ancak gönderimleri yaptıktan sonra izlemeyi umut ediyorum.

Watch Dogs filmi hakkında dedikodular dolaşıyor. Bunun için gelecekte planlarınız var mı?

Yanıtlayan: Thomas Geffroyd, Marka İçerik Yöneticisi

Ubisoft ve Ubisoft Motion Pictures bildiğiniz gibi aşırı derecede aktifler. Assassin’s Creed, Ghost Recon ve Splinter Cell hali hazırda film formatında ilerleyen yapımlar. Doğal olarak Watch Dogs ile ortaya çıkan büyük bir heyecan sayesinde oyunun filmiyle alakalı söylentiler daha şimdiden etrafta dolaşmaya başladı. Nitekim bizim şu anda tek odağımız oyunun kendisi. Amacımız bu sonbaharda olabilecek en iyi tecrübeyi sunabilmek. Bunun haricindeki her şey yan hedef konumunda. Lakin zmaanı geldiğinde bunları daha detyalı konuşuruz.

Bu AC4 ile birlikte sizin hem mevcut hem de yeni nesil konsollar için ikinci oyununuz olacak. İKi nesil arasındaki aşikar farkı göz önüne alınca iki farklı platforma aynı oyunu yapmak nasıl bir duygu yaşattı?

Yanıtlayan: Dominic Guay, Kıdemli Yapımcı

Sağlam bir mücadele olduğu kesindi! İlk sorun içeriğin kendisi ile başladı. Watch Dogs tekniksel anlamda yenilikçi olmaya çalışan bir oyun ancak bu mantık tasarım için de geçerli. Bizim için … (buna grafik de dahil) oyunumuz için önemli de olsa bunun yeterli olduğunu düşünmüyoruz. Açık dünya oyununda dinamizmi ilerletme çabası, tüm oyuncuları yeni bir yöntemle birbirine bağlama çabası, temel olarak oynanış tecrübesi yeniliklerine yönelmeyi teşvik ediyor. Elbette bu aynı zamanda oyunu tam destekleyecek şekilde yeni nesil donanıma göre hazırlama bağlılığı anlamına da geliyor. PS4 veya diğer yeni nesil platformların modern teknolojiyi kullandıkları bir gerçek. Aynı şekilde belli aralıktaki PC donanımları da aynı işi yapabilir. Ancak nihai olarak Dısrupt motorumuz farklı platformlara ölçeklendirme yapmak için tasarlandı. Dolayısı ile mevcut nesil platformları desteklerken Watch Dogs’un oynanış tecrübesini bütün platformlarda aynı şekilde yaşayabileceğinizi söyleyebiliriz.

Jonathan Morin zamanında Watch Dogs için “günümüz açık dünya oyunlarında sınırların ötesine gidecek” demişti. Disrupt adlı yeni bir motoru özellikle bu oyun için geliştirdiniz, hacking işlemlerinin daha gerçekçi olması için Kaspersky ile çalıştınız ve “Watch Dogs açık dünya oyunlarındaki sınırların ötesine geçecek” dediniz. Bu son kısım yeni nesil konsollar ve PC’ler için uygun ancak mecut nesilde bunu başarabileceğinizi düşünüyor musunuz?

Yanıtlayan: Jonathan Morin, Creative Director

“Sınırların ötesine geçmek” sadece oyunun teknik özellikleri ile sınırlı bir durum değil; bunun yaratıcı kısma da uygulayabilirsiniz. Bizler Watch Dogs’a ciddi bir ton vermek istiyoruz; bizler için insan hayalleri önemli şeyler. Video oyunlarının bu tarz konular üzerine çok hafifi yaklaşımlarda bulunmak gibi bir alışkanlıkları var, dolayısı ile biz derine inmeye çalışıyoruz.

Dolayısı ile trafik ışığından kaynaklanan bir kazaya sebep olduğunuzda sizden kendinize “O direksiyon başındaki adama ne oldu acaba” diye sormanızı istiyoruz. Biz bu tarz bir seviyey ulaşmak istiyoruz. Yeni nesil sayesinde sınırları zorlayabiliriz; oyuncuların cidden bir şeyler yaptıklarına inanmalarını sağlayabiliriz. Sebepler ve sonuçları vardır. Sanırım ilk defa oyuncular sadece şehrin içinde olmakla kalmayacak ancak içinde gerçekten insanların yaşadıklarını hissedecekler. Sonuçta her şehir içinde yaşayan insanlarla şekillenir.

Yeni teknolojinin bize verdiklerinden bir tanesi de bu: daha da ileriye gidebilme yeteneği. İlk defa etrafınızdaki NPC’ler kaldırımlarda yürüyen robotlar olmaaycak. Kendi hayatları olan insanlar olacaklar. Ve Disrupt üzerinde çalışan tüm insanların yetenekleri sayesinde Watch Dogs’u farklı platformlarda ölçeklendirebileceğiz. Siz de her sistemde oyunumuzun sınırların ötesine geçtiğini hissedebileceksiniz.
 
 

You have a beautiful game as we seen from videos but it also has strong rivals like GTA V, Saints Row 4 and even AC4: Black Flag. You’ve said those are different games. So what precisely makes Watch_Dogs different than these three regarding innovation?

Answered by: Jonathan Morin, Creative Director

I would simply say that WATCH_DOGS is created by a very talented group of people who desire nothing more than to create something new, fresh and relevant for today’s players. Controlling an entire city and invading its population provides a completely different way of interacting with your surroundings and offers unprecedented dynamism. For us, it’s about creating a unique experience that feels so natural and immersive it’ll seem impossible to achieve. With WATCH_DOGS, we want to push gaming forward in our own way. We do play open world games and it surely influenced us in some way. But creating an experience is never about adding elements your neighbors have. It is all about delivering the fantasy and experience you are seeking.

In AC franchise, you’re telling us a story about world domination and saving it from this.  In Watch_Dogs you criticize the increasing use of technology. What is the main story in Watch_Dogs that you want to tell us?  

Answered by: Kevin Shortt, Story Designer

WATCH_DOGS is meant to examine what it is to live in a city with a vastly interconnected network. We’re interested in the questions it raises. What does this mean for privacy and security? What benefits arise from such a system? We believe in technology. It connects our world in amazing ways that allow us to learn from each other far faster than we ever could at any other time of our existence. And that’s not something to be taken lightly – that’s pretty impressive stuff! But as we immerse ourselves in this new world of connectivity, it’s worth pausing to consider the flip side. As my information becomes less and less private, what does that mean to me personally?

WATCH_DOGS is not out to deliver a lesson. We hope the game entertains first and foremost. And we hope players can come away with an experience that reflects on them and raises lively discussions with their friends. If that’s the end result of the WATCH_DOGS experience, then we’ve succeeded.

Most gamers feels like Watch_Dogs is inspired from Person of Interest. Is there any truth in it? How do you like the show?

Answered by: Dominic Guay, Senior Producer

Actually we were many years into development when we heard of that show for the first time. Making a new IP like WATCH_DOGS is a long process and we started to craft our vision in early 2009. The game was already pretty much set in its direction at that time so similitudes were random or most probably based on having similar real-world inspirations. Indeed, our current times, its hyper connected nature and how it affects our way of life, are the core of our inspiration. I think that when you choose a relevant subject matter that is echoing real world events you can expect to see similarities with others. To be honest I have not had a chance to really get into that show yet, I’m just too busy with the game. After we ship hopefully!


There’s a rumor about Watch_Dogs movie. Do you have any future plans for that?

Answered by: Thomas Geffroyd, Brand Content Director

Ubisoft and Ubisoft Motion Pictures have been extremely active as you know. Assassin’s Creed, Ghost Recon and Splinter Cell are already moving forward in the movie format. Obviously, given the broad appeal and excitement generated by the WATCH_DOGS themes, some very early discussions have started internally regarding a movie. However, our focus is on the game right now, releasing the best possible experience next autumn. Anything beyond this goal is secondary, and we will have more discussions about a movie when the time is right.

This will be your second game for both current and next-gen consoles with AC4. With the obvious differences between generations, how does it feel to develop the same game for two different consoles?

Answered by: Dominic Guay, Senior Producer

It is obviously a challenge! First, it starts with the content itself. WATCH_DOGS strives to innovate technically but also on the front of design. While we think pushing immersion (which includes graphics) is important for our title, we do not think it is enough. We believe that our efforts to push dynamism in an open world, that our efforts to connect all players together in new ways are fundamentally geared toward fostering game experience innovation. Of course it also refers to our commitment to developing the game with a mind-set on fully supporting “next gen hardware”. This is true of the PS4 or other next-gen platforms using modern technology, as well as a certain range of PC hardware which offers similar capabilities. But ultimately, our engine DISRUPT has been designed to scale to different platforms. So as it supports also current gen platforms, you can expect the same game experience we want to offer with WATCH_DOGS, whatever platform you will be playing on.


Jonathan Morin said for Watch_Dogs “go beyond the limits of today’s open world games”.  You’ve build a new engine called Disrupt specifically for Watch_Dogs, worked with Kaspersky to make hackings more realistic and stating that “Watch Dogs is going to go beyond the limits of today’s open world games”. The last part is suitable for next gen and PCs, but do you think current consoles will help you to achieve that?

Answered by: Jonathan Morin, Creative Director

“Going beyond the limits” is not something limited to the technical aspects of a game; it can also be applied to its creative part. We really want to give WATCH_DOGS a serious tone; human dramas are a big deal for us. Video games tend to go very light on that type of subject, so we want to go deep.

So if you cause a traffic light accident, we want to ask ourselves what is going to happen to the guy behind the driving wheel. We want to reach that level of detail. Thanks to the next gen, we can push the limits; we can make the player believe that when he does something, there are causes and consequences.

I think that for the first time, players will not only be in a city, they will feel that people live in there. After all, every city is defined by its inhabitants. This is one of the things that new technology gives us: the ability to go even further. For the very first time, NPCs around you are no longer robots that follow a sidewalk. They are real human beings with their own lives. And thanks to the talent of all the people who worked on DISRUPT to make the WATCH_DOGS experience scalable to different platforms, you will be able to feel that our game goes beyond the limits on each support.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu