Miasmata
Indie oyunlar sevdirmeye ve sevindirmeye devam ediyor. Son günlerde pek çok farklı şirketin elinden çıkan harika bağımsızlar ile günümüzü gün ederken, Miasmata ile hayatı daha çok sevmeyi öğrendik.
Miasmata FPS kamerasını kullanan, içinde savaşın olmadığı bir hayatta kalma oyunu. Joe ve Bob Johnson kardeşlerin elinden çıkma, bol yeşillikli, sulak iklimli ve bir o kadar ilgi çekici bir yapım.
Oyuna hastalıklı bir kazazede olarak başlıyoruz ve kim olduğumuzla ilgili en ufak bir fikrimiz yok, tek bildiğimiz hastayız, ölmek üzereyiz ve bize hemen bir ilaç lazım.
Evet, oldukça basit görünüyor, Miasmata’da amacımız kendimizi iyileştirecek ilacı adanın zengin bitki örtüsünü kullanarak oluşturmak. Ölen cesetlerin üzerinden bulduğumuz notlar ve araştırma kağıtlarıyla kendimizi iyileştirmeye çalışırken, bir yandan ormanın tehlikelerinden kendimizi sakınmaya çalışıyoruz.
Oyunun amacı kendimizi kurtarmak, bunu yapmak için de adanın çeşitli tehlikelerine karşı göğüs germek zorundayız. Ateşimiz hep olduğu için ateş düşürücüler en büyük dostumuz, bunu bile sentezlemek durumundayız, yanımızda taşıdığımız ilaçların ise bir limiti var. Yeni ve daha güvenli bir yer bulana kadar geçirdiğimiz zaman ve gerginlik ise her şeye değiyor.
Tabii Miasmata’nın geçtiği ada, pek çok tehlikesinin yanında, en büyük tehlike olan karanlığa da sahip. Gece geldiği zaman gözlerinize iyice güvenmeniz gerekiyor, yanınızda ışık kaynağı olsa bile çevrenize bakıp sürekli olarak nerede olduğunuzu ve nereye gittiğinizi görmeli, tehlikelere kulak kesilmelisiniz.
Bunun yanında, gece gündüz döngüsü içerisinde, koca ada kaybolmak için oldukça ideal, Miasmata sürekli olarak adanın haritasını çıkartmanız gerektiği bir oyun. Bunu tamamen elle yapıyorsunuz yani siz gezdikçe açılan bir harita yok, gittiğiniz yerler, gördüğünüz şekiller, hepsini not almanız lazım ki bir daha geldiğiniz yerleri kaybetmeyin, benim başıma bir kere geldi, oldukça tat kaçıran bir durum.
Miasmata, iki kardeşin kendi motoru ile oluşturduğu bir oyun, o sebeple oynarken bunu akıldan çıkartmamak gerekiyor, grafikler bazı konularda iyi olmayabilir veya kimi zaman fizik sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz ama siz unutmayın, bu kadar zengin, detaylı ve atmosferli bir oyunun sadece iki tarafından yapılmış olması gerçekten muazzam bir başarı.
Miasmata, gerçekten Far Cry 3’te yaşamak istediğimiz hayatta kalma mücadelesinin hem mekanik hem de atmosfer olarak uygulanmış hali, evet belki çok ciddi bir prodüksiyon bütçesine sahip değil fakat kesinlikle oynanması ve tecrübe edilmesi gereken bir yapım olduğunu düşünüyorum. Eğer oynayacak bir indie oyun arıyorsanız ve atmosfer ihtiyacınız varsa, Miasmata size tam zamanında oldukça gerilimli anlar yaşatacak yegane tecrübe.