Oyun Ön İncelemeleri

Overwatch’tan ilk detaylar

Her sene olduğu gibi bu sene de BlizzCon, Blizzard takipçilerini bir araya getirdi. Ancak bu sene etkinlik, 17 senenin ardından bir ilke sahne oldu. Blizzard, Starcraft, Diablo ve Warcraft evrenleri dışında yepyeni bir evrende geçen, hatta daha önce hiç yapmadığı bir türde, FPS türünde bir oyun yaptı: Overwatch.

Pixar animasyonlarını andıran bir sinematiğin ardından, ilginç bir oynanış videosuyla karşıladı bizi Overwatch. Çoğu kişi bu videoları izledikten sonra “Yeni bir Team Fortress 2 geliyor” yorumunda bulundu. Ancak biz yine de bu yorumlamayı, oyunun betasından sonrasına saklayalım ve sizlere oyunla ilgili ilk detayları anlatmaya başlayalım.

Overwatch, 60 yıl sonrasında Dünya’da geçiyor. Bu dünyada robotlar çok yaygınlaşmış ve bir süre sonra şehirlere saldırmaya başlamışlar. Sonucunda da ortaya çıkan savaşta robotlara karşı insanlığı savunanlar da Overwatch isimli güç olmuş. Savaştan 30 yıl sonra ise Overwatch dünya çapında bir kuruluş haline gelmiş ve insanlığa kahramanlıklarını hatırlatan bir anı olmaya yüz tutmuş. Son birkaç senede ise yokolmaya başlamıştır.

Kısaca hikayemiz şimdilik böyle. Gelelim oynanış detaylarına. Blizzard yıllardır PvP oyunları yapan bir firma. Overwatch da bunlardan biri olacak. İlk olarak oyunun bir Quake olmadığını söyleyelim. Yani önünüze geleni öldürüp, hemen bir başkasını kovalamakla uğraşmayacaksınız. Maç kazanmak için takım oyunu oynamanız gerekecek. Takımlar 6 kişiden oluşacak ve bir deathmatch modu bulunmayacak. Daha çok Payload ve Capture Point gibi modlarla oynanacak.

Overwatch’da asıl önemli olan, karakter sınıfları değil, karakterlerin kendileri. Her karakterin farklı bir hikayesi, farklı yetenekleri ve özellikleri var. Şu an BlizzCon 2014’e yerinde katılanlar, 12 karakterin tadını çıkarıyorlar. İlerde bu rakam katlanarak artacak.

Kahramanlarımız genel olarak (şimdilik) 4 farklı kategoride toplanıyor. Saldırı, savunma, tank ve destek.

Saldırı karakterleri yüksek hasar veriyor ve karşı takıma zor anlar yaşatmayı hedefliyorlar. Bunlar Pharah, Reaper, Tracer ve Hanzo.

Savunma karakterleri ise lokasyonları koruyor, rakip takımın ilerleyişini yavaşlatıyorlar. Widowmaker, Bastion ve Torbjorn şimdilik bildiklerimiz.

Tank’lar ise WoW oyuncularının alıştığı yüksek hasarı kendi üzerinde toplayarak takım üyelerinin bu hasardan etkilenmesini zorlaştırıyorlar. Reinhardt ve Winston şu anlık iki tankımız.

Destek karakterleri ise artık MOBA’lardan alıştığımız gibi bizi iyileştirebilen, ekstra güçler sağlayabilenler. Zenyatta, Mercy ve Symmetra, Overwatch’un support karakterleri.

Peki ya haritalar? Videolardan gördüğümüz kadarıyla Blizzard, her oyunundan küçük dokunuşlar eklemiş Overwatch’a. Pandaria’dan hatırlayacağımız Uzak Doğu tarzı bir harita, Londra şehrinden esinlenmiş “King’s Row”, Eski Mısır’a göndermeler içeren Temple of Anubis gibi farklı tarzlarda haritalar mevcut.

Şimdilik oyunun F2P mi yoksa belli bir ücretle mi satılacağı bilinmiyor. Ancak görünen o ki, Blizzard bu sefer de elini attığı online FPS alanında rakiplerine zor günler yaşatacağa benziyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu