Garou: Mark of the Wolves
Suç şebekesi lideri Geese Howard’ın ölümünden 10 yıl sonra Southtown’da barış hakimdir ancak Kain adlı bir adam fakirlik içinde geçen çocukluğunun intikamını Geese’ten almak ve Southtown’ın yeni efendisi olmak ister. Bu amaçla Terry Bogard’ın büyüttüğü Geese Howard’ın oğlu olan Rock Howard’a ulaşıp kendi safına çekmek için daha önce Geese Howard’ın düzenlediği dövüş turnuvasını King of Fighters: Maximum Mayhem adı ile tekrar düzenler. Rock Howard’ın turnuvaya katılma amacı ise annesi hakkında daha çok bilgiye ulaşmaktır.
SNK’nın 1999 yılında çıkardığı ve şimdi çıkışının 25. yılını dolduran Fatal Fury isimli dövüş oyunu serisinin son oyununun hikayesi bu şekilde başlıyor. Terry Bogard dışında tamamiyle yeni bir karakter listesine sahip olan Garou çıkışı ile birlikte dövüş oyunu severler tarafından çok beğenilen bir oyun oldu. Daha önce de birçok konsolda oyun severlele buluşan oyun en son PS4 ve PS Vita için çıktı.
King Of Fighters serisindeki gibi dört tür vuruş şekline (güçsüz/güçlü yumruk ve güçsüz/güçlü tekme) sahip olan Garou çok derin bir oynanış içeriğine sahip. Oyundaki en büyük yeniliklerden biri raunda başlamadan önce enerji barımızın başına, ortasına ya da sonuna konumlandırarak kullanabildiğimiz T.O.P (Tactical Offense Position) sistemi, bu özellik ile karakterimiz normalde kullanamadığı yeni bir özel harekete kavuşuyor, vuruşları daha çok hasar alıyor ve yavaşça enerji kazanıyor. Bir bakıma Street Fighter 5’in V-Trigger sistemine ilham vermiş bir özellik olabilir. Street Fighter 3 serisinden bilinen parry, (normal korunduğumuzda çabuk saldırı yapma fırsatı bulamayacağımız durumlarda saldırıyı son anda ileri yaparak savuşturup daha çabuk cevap verme fırsatı sağlar ve bu şekilde korunurken süper ve özel hareketler enerjimizi götürmez ayrıca havada korunma fırsatı sağlar) hareketi de just defend olarak oyunda yerin alıyor. Just defend, SF 3’ün aksine rakipten gelen vuruşu son anda ileri yaparak değil, geri yaparak savuşturmaya yarıyor ve Garou’da bunu yaparak az miktarda enerji de kazanabiliyorsunuz. İleri ya da aşağı yaparak aynı anda güçlü ve güçsüz yumruğa bastığımızda karakterimiz bir hareketini yapıyormuş gibi yapıyor bu sayede rakibi kandırabilir ya da normal vuruşun hemen ardından yapıp fazladan vuruş imkanı kazanabiliriz ki yapması oldukça pratik gerektiriyor. Karakterlerin hareket listesi 2 boyutlu dövüş oyunu için oldukça tatminkar, kombo olanağını daha da artırmak için karakterler güçsüz yumruk ve tekmeye aynı anda basarak yarıda kesip başka bir hareketle devam edebildikleri özel harekete de sahip. Oyunda KOF serisindeki gibi kısa atlama, normal atlama ve bazı karakterlerde yüksek atlama mevcut, oyunda hem koşma hem de dash denilen ileri doğru hızlı ve kısa atılma hareketi mevcut bazı karakterler koşarken bazıları da dash yapabliyor. Oyun toplamda 14 karaktere sahip, bu görece düşük bir sayı olsa da her karakter çok iyi tasarlandığı için sayıdan çok kalite söz konusu.
SNK’nın klasik Neo Geo sistemi için geliştirilen Garou eski bir oyun olmasına karşın hala etkileyici bir görselliğe sahip. Garou’nun çok etkileyici karakter animasyonuna günümüz 3 boyutlu dövüş oyunlarında bile rastlamak zor. Karakterlerin hareketleri, saç ve kıyafet animasyonları çok ayrıntılı bu da oyundaki vuruş hissine çok önemli bir artı sağladığı gibi karakter kişiliklerini de çok iyi yansıtıyor. Her karakterin kendi kişiliğine uygun bir arka planı var, kimi zaman çok canlı mekanlar kimi zaman daha sakin mekanlar bulunuyor ve bazı mekanlar raundlardan sonra değişimlere de uğruyor. Raun başındaki sinematik kısa geçişler de oyuna iyi bir atmosfer katıyor. Oyunun müzikleri ve ses efektleri de bir o kadar etkileyici.
Oyunun PS4 versiyonu Neo Geo Aes orjinalinin bir emulasyonu. PS2 versiyonunda orjinalinde bulunan bazı özel hareket ve süper hareketlerde yavaşlama bulunmuyordu ama PS4 versiyonu orjinal halinde sunulduğu için bu yavaşlamalar da mevcut, ancak bu yavaşlama oynanışa olumsuz bir etki yaratmıyor. PS4 versiyonunda daha çekici görünen yeni bir menü eklenmiş. Oyunun menüsü, hikaye (arcade), survival ve karşılıklı dövüşü içeren Normal Mode, karşılaşma oluşturmaya, aramaya, antrenman modunda ve hikaye modunda rakip beklemeye yarayan Multiplayer , antrenman yapabileceğimiz Practice , çeşitli ayarlarımızı yapacağımız Options, oynadıkça resim galerisindeki resimleri açabildiğimiz Gallery, oyunda hangi bölümde kim kaç puan yapmış görmemizi sağlayan Ranking ve kupa ilerlememizi gösteren Trophies kısımlarından oluşuyor. Oyunun en büyük eksiği çoklu oyun oynarken rakip bulma zorluğu yaşanması, çok popüler bir oyun olmaması yüzünden bu kısım pek tatminkar olmayacaktır. Oyunda bazı görsel geliştirmeler de mevcut %50 ve %100 scanlines (tarama çizgisi) seçeneği ile atari salonunda göründüğü gibi görünmesini sağlayabilir ya da yumuşatma filtresi ile günümüz tvlerinde daha hoş görünmesini sağlayabilirsiniz. Ben yumuşatma filtresini başarılı buldum.
Garou: Mark Of The Wolves zamanında oynamış olan SNK hayranları tarafından kütüphaneye eklenmeyi hak eden bir oyun ayrıca daha önce oynamayanlar için de bu harika dövüş oyununu oynamak için iyi bir fırsat. Oyunu satın aldığınızda hem PS4 hem de PS Vita’da oynayabiliyorsunuz ayrıca bir adet tema da oyunla birlikte geliyor. SNK, KOF 14 ile eski günlerine dönmeyi amaçlıyor Garou: Mark Of The Wolves’ın satışları oyunun ikincisinin yapılması için de bir destek olacaktır.
Artılar: Derin oynanış sistemi, mükemmel hareket animasyonları, etkileyici müzikler.
Eksiler: Çoklu oyun bölümünün beklenileni karşılayamayacak olması.
Puan: 90