Rehber

Guild Wars Ansiklopedisi

BAŞLARKEN
    – İLK ADIM
    – QUEST YAPISI, TECRÜBE KAZANMAK VE SEVİYE ATLAMAK
    – MISSION SİSTEMİ
    – NPC’LER
İLERLEDİKÇE
    – INTERRUPTING
    – YETENEK SINIFLARI
    – KARAKTER SINIFLARI
        – WARRIOR
        – RANGER
        – MONK
        – NECROMANCER
        – MESMER
        – ELEMENTALIST
        – ASSASSIN
        – RITUALIST
SENARYOLAR
    – PROPHECIES
    – FACTIONS
GUILD WARS’UN ÖMRÜ

BAŞLARKEN

2005 Nisan ayında piyasaya çıkan ilk oyun (Prophecies) ile birlikte World of Warcraft’a iyi bir rakip geldiği düşünülmüştü; fakat Guild Wars, kendi içindeki gelişmeleri ile birlikte günümüzde PVP (player-vs-player) (oyuncu oyuncuya karşı) adına bulunabilecek en iyi MMO olmayı başardı. İlk oyunda PVP’nin yanı sıra PVE’ye (player-vs-environment) (oyuncu çevreye karşı) de ağırlık vererek bildik bir MMORPG görünümünde olacağının sinyallerini veren seri, özellikle Factions’ın piyasaya çıkmasıyla iyiden iyiye en iyi bildiği şey olan PVP’ye odaklandığını göstermiş oldu. Mevcut düzen içerisinde her biri farklı alanlarda uzmanlaşmış karakter sınıfları ve hepsine de inanılmaz derinlikte taktikler oluşturmasına imkan sağlayan yetenekler Guild Wars’un asıl önem kazandığı nokta. Diğer pek çok MMO oyundaki seviyeye göre güçlü karakter özelliği burada pek bir şey ifade etmiyor; Guild Wars’da sahip olduğunuz yetenekler ve onları ne kadar randımanlı kullandığınız önemli. Bu nedenle oyundaki maksimum seviye miktarı 20 ile sınırlandırılmış durumda. Factions ile buna bir ek yapılmadı ve ne Nightfall’da, ne de serinin dördüncü oyununda böyle bir özellik bulunacak.

Guild Wars dünyasını şimdiye kadar iki oyunla tanımaya başladık. Önümüzdeki Ekim ayı sonlarında piyasaya çıkacak olan Nightfall ile hikayeye devam edeceğiz ve muhtemelen günümüzden bir sene kadar sonra da şu an için ismi belli olmayan bir dördüncü oyunu karşılamış olacağız. Yeni oyunlarla seriye yeni özellikler ve yepyeni denge unsurları katılıyor. Guild Wars’a şöyle bir toptan bakacak olursak tek kişinin değil, takım oyunun daha ön planda olduğunu görmek çok zor olmayacaktır. İşte, GW’nin alanında özelleşmiş en büyük özelliğini de bu oluşturuyor. Buna göre, hangi karaktere sahip olursanız olun amacınız tam randımanlı bir şekilde görevinizi yerine getirmek olmalı. Bu da canlandırdığınız karakterin kabiliyetlerini tam anlamıyla bilmenizi gerektiren bir özellik ortaya çıkarıyor. GW’nin içerisinde PVE ve PVP’de yapılabilecek taktiklerin sınırı yok. Detaylarda ise her türden oyuncuya aynı imkanları vererek, oyuncunun kullandığı karakteri ve oyun bilgisini ne kadar randımanlı ortaya koyduğunu ölçen bir yapıya sahip. Diğer pek çok MMO oyunun bundan farklı bir şey sunmadığı aşikar; fakat GW’deki taktik ve PVP anlayışı akranlarından çok daha ötede, ayrıca şans faktörünün elde edeceğiniz başarıda herhangi bir payı asla yok. İsterseniz Guild Wars dünyasından bahsetmeye başlayalım; anlatacak epey şey var.
İlk Adım

Guild Wars’a ilk kez başladığınızda ekranda olarak dört veya altı (her iki Guild Wars oyununa sahip olmanız durumunda) boş karakter slotunuz yer alıyor. Bunların birine çift tıklamanız ile karakter yaratmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle PVE veya PVP karakter yaratmak üzere seçiminizi yapıyorsunuz, fakat başlangıç olarak bir PVE karakter yaratıp oyunun yapısına, karakter sınıflarına ve skill’lerin (yetenek) kullanımına alışmanız önerilir. Daha sonrasında da hangi senaryoya dahil karakter yaratmak istediğinizi belirliyorsunuz (eğer Prophecies veya Factions’dan yalnızca herhangi birine sahipseniz, böyle bir ekran ile karşılaşmıyorsunuz). Bu seçim aynı zamanda karakterinizin görünüşünü de etkiliyor. PVP karakter yaratırken bu özellik sadece karakterin dış görünüşünü istediğiniz gibi ayarlamanıza olanak sağlıyorken, PVE karakter yaratılması sırasında hangi senaryo ilerleyişini seçerseniz ancak o senaryoya ait karakter görünümünüzü ayarlayabiliyorsunuz. Bu işlemi de tamamladıktan sonra karakterinize bir isim vermelisiniz. Karakter isminiz maksimum 19 harf ve en az iki kelimeden oluşmak zorunda. Her şeyi tamamladıktan sonra ise oyunun senaryo kısmına nihayet başlayabiliyoruz.

Prophecies ya da Factions’un herhangi birine başladığınızda ekrandaki arabirimde herhangi bir değişiklik meydana gelmiyor. Bütün arabirim ayarlamaları ilk halindeyken ekranın alt kısmında sekiz boş kareden oluşan yetenek çubuğu, hemen üzerinde de sağlık ve enerji çubuklarınız bulunuyor. Sağ üst köşede büyükçe bir daire görünümünde radar, hemen altında da grubunuzdaki oyuncuların listelendiği bir kutucuk yer alıyor. Ekran üzerindeki bu dağılımın diğer oyunlardan çok daha basit bir görünüm arz ettiğini söylemek mümkün. Karakterinizi yönlendirme kısmı ise çok basit; WASD, ok tuşları ya da fareyi karakterinizin gitmesini istediğiniz yere tıklamanız ile yönlendirme imkanına sahipsiniz. Kendinizi seçmek istediğinizde “F” tuşuna, en yakınınızdaki düşmanı seçmek istediğinizde “C” tuşuna ve sıradaki düşmanı seçmek istediğinizde de “Tab” tuşuna basmanız yeterli. Bunlar her ne kadar küçük yönlendirme bilgileri olsa da aksiyonun iyice had safhaya ulaştığı zamanlarda kolaylık olması açısından istediğiniz hedefe çabucak ulaşmak için oldukça kullanışlı. Bunlar hem yetenek kullanımınızda istediğiniz hedefi anında seçmenize olanak sağlıyor, hem de fare kullanımı için fırsat yaratmış oluyor.

“M” tuşuna bastığınızda haritanızı görüntüleyebiliyorsunuz. Oyun dünyasını keşfettikçe gittiğiniz mekanlar buralarda görünür oluyor ve istediğiniz zaman buraya tekrar gidebiliyorsunuz. Zamanla harita üzerindeki bu şekillerin çeşitlendiğini fark edeceksiniz. Aynı oyun içerisindeki şekiller birbirini tekrar eden yapıda olduğu için hangisinin ne olduğunu anlamanız bir süre sonra sorun olmuyor. Genel olarak şehirler, bölgeler ve görevler olarak oyun içerisinde değişen mekanlar var. Bu şekillerin hepsi Factions ve Prophecies oyunlarında birbirinden farklı. Az önce de dediğim gibi bunlara alışmanız fazla zaman almıyor. “I” tuşuyla görüntüleyebileceğiniz envanteriniz üzerinde karakterinizi, sahip olduğunuz silahı ve karakterinizin üzerindeki zırhı görme imkanınız var. Envanter ekranının alt tarafında ise 20 kareden oluşan, etrafta bulduğunuz ve satın aldığınız cisimlerin eklendiği kutucuklar yer alıyor. Merchant’lardan (tüccar) alabileceğiniz çantaları bu kutucukların üzerindeki bölümlere ekleyerek kendinize yeni envanter parçaları oluşturabilirsiniz.Quest Yapısı, Tecrübe Kazanmak ve Seviye Atlamak

Şehirlerde üzerinde yeşil ünlem işareti olan NPC’lerden (bilgisayar kontrollü oyuncu) quest’ler (görev) alıyorsunuz ve bunları tamamlamanız durumunda belli bir miktar tecrübe puanının yanı sıra çeşitli ödüller kazanıyorsunuz. Kazandığınız tecrübe puanının miktarı ise genel olarak Prophecies ve Factions oyunlarında farklılık gösteriyor. Factions’da tamamladığınız bir quest’ten kazanacağınız tecrübe puanı, Prophecies’deki quest’lere oranla birkaç kat daha yüksek. Bu da Factions’daki PVE karakterlerinin çok çabuk seviye atlayarak üst limit olan 20. seviyeye gelmesini sağlıyor. Bunun en temel nedeni Factions’un senaryo akışı içerisinde de sahip olduğu PVP yapısı. Görevlerin ise belli adlandırmaları var. Buna göre Birincil Görevler (Primary Quest) ya etrafta yapmanız gereken bir bölüm (mission) olmadığında senaryo ilerleyişinin sağlanmasına yarıyor, ya da sizi bir bölüme ulaştırmak için aracı vazifesi görüyor. Onun dışındaki pek çok görev ise görevi aldığınız şehrin adıyla adlandırılıyor ve senaryo ilerleyişine herhangi bir katkısı bulunmuyor.

Yapmanız gereken görevlerin harita üzerinde nerede olduğun normalde ekranınızın sağ üst köşesinde yer alan radardaki yeşil nokta ile görmeniz mümkün. Eğer aldığınız göreve göre gitmeniz gereken yer radarın sınırları üzerinde belli bir şekilde gösterilemiyorsa, bu kez görünmesi gereken yeşil nokta radarın kenarında gitmeniz gereken yönü gösterecek şekilde yeşil bir ok halini alıyor. Görevlerin içeriğine göre ya belli bir bölgedeki düşmanları öldürmeniz ya da bir cismi geri getirmeniz gerekiyor. Gitmeniz gereken yeri en iyi şekilde haritanıza bakarak da görebilirsiniz. Buna göre eğer gideceğiniz yere daha yakın başka bir şehir veya konaklama mekanı varsa, onlar aracılığıyla daha çabuk bir ulaşım sağlayabilirsiniz; böylelikle zamandan da tasarruf etmiş olursunuz.

Görevler yalnızca size tecrübe puanı sağlamıyor, aynı zamanda başarıyla tamamladığınız görevlerin çoğunda altın, silah veya çeşitli işlerde kullanabileceğiniz hammaddeler elde edebiliyorsunuz. Prophecies’de görevlerin tamamlanmasıyla elde edilen tecrübe dışındaki kazançlar genel olarak size silah kazandırıyor. Factions’da ise altın ve büyük şehirlerde yer alan özel NPC’lerde takas amacıyla kullanabileceğiniz cisimler elde ediyorsunuz. Normal görevlerin sağladığı imkanlar bunlarla sınırlı kalırken, “+15 attribute quest” adı altındaki özel görevler ile karakterinizin özelliklerine eklemelerde bulunabileceğiniz ekstra 15 puan kazanıyorsunuz. 20. seviyeye gelme başarısı gösteren bir karakterin normal şartlar altında kazanabileceği özellik puanı (attribute point) sayısı 170. Fakat Prophecies ve Factions’da bulunan ikişer özel görev sayesinde bu sayıyı 200’e çıkartabilir ve karakterinizi normalden daha güçlü kılabilirsiniz.

Oyuna başladığınız anda yarattığınız karakter 1. seviyede bulunuyor ve görevleri tamamlayıp yaratıkları yok ettiğiniz zamanlarda kazandığınız tecrübe puanına bağlı olarak seviye atlıyor ve yetenek puanları kazanıyorsunuz. Prophecies ve Factions’da değişmeyen bir kural olarak atlayacağınız seviyeye göre kazanacağınız tecrübe puanının sabitliğinden söz edilebilir. Her iki oyunda da 2. seviyeye geçmek için 2000 tecrübe puanı kazanmanız gerekiyor. Daha sonraki her seviye atlayışınız içinse bir önceki seviyeye gelmek için elde etmeniz gereken puanın 600 puan fazlası kadar tecrübe puanı kazanmanız gerekiyor. Örneğin 2. seviyeye gelmek için 2000 puan, 3. seviye içinse LVL2 olduktan sonra 2600 puan daha kazanmalısınız. Üçüncü seviye olduğunuzda toplamda 4600 puan kazanmış oluyorsunuz. Aynı şekilde 4. seviye içinse LVL3 olduktan sonra 2600 + 600 = 3200 puana ihtiyacınız var. Bu şekilde ilerleyerek 20 seviyeye geldiğinizde toplamda 140600 puanınız oluyor.

Ulaştığınız her seviye ile birlikte belli bir miktar maksimum sağlık, özellik puanı ve bir adet yetenek puanı kazanıyorsunuz. Sağlık miktarı her seviye için 20 olarak belirlenmiş durumda. 100 sağlık ile oyuna başlayan 1. seviye bir karakter, 20. seviyeye geldiğinde 480 sağlığa sahip olabiliyor. Kazanılan özellik puanları ise seviye ilerleyişine göre değişiyor. Buna göre 10. seviyeye kadar her bir seviye atlayışınızda 5, 11 ila 15. seviye aralığında 10 ve 16 ila 20 aralığında ise 15 seviye puanı kazanıyorsunuz. Bu kazanılan puanların miktarları karakterinizin ilerleyişine göre yerinde ayarlanmış diyebilirim. Seviye atladığınızda kazandığınız yetenek puanları sayesinde ise şehirler içerisindeki ilgili NPC’lerden yetenek satın alabiliyorsunuz. 20. seviyeye ulaştıktan sonra da yetenek puanı kazanmaya devam ediyorsunuz; fakat oyundaki bu işlem seviye atlarmışçasına gerçekleşiyor. Yani az önce söylediğim hesaba dayanarak atladığınızı farz edebileceğiniz her seviye yerine 1 yetenek puanı kazanıyorsunuz. Bu yetenek puanları oyun içerisindeki bazı quest’lerin ve Factions’daki bölümlerin bitirilmesiyle de kazanılabilir.Mission Sistemi

Guild Wars dünyasındaki mission (bölüm) sistemi senaryo ilerleyişini sağlayan tek yol denebilir. Hem Prophecies’de, hem de Factions’da bu aynen bu şekilde sağlanıyor. Fakat her iki oyunda da bu konuda çok belirgin ve büyük farklar var; fakat benzer yönleri de bulunmuyor değil. İlk olarak benzerliklerden bahsedecek olursak, bölüme girmek üzere oyuncuların toplandıkları alanda bazı karakterlerin üzerinde seviyeleri ve sınıfları görünürken bazılarınınkinin görünmediği dikkat çekebilir. Aynı şekilde ekranın sağ üst köşesindeki radara bakıldığında da karakterleri ifade eden mavi noktaların bazılarının koyu, bazılarının da açık mavi olduğu dikkatlerden kaçmayacaktır. İşte, kafalarının üzerinde sınıfları yazan ve radar üzerinde açık mavi olarak gösterilen bu karakterler herhangi bir gruba üye olmadığı anlamına geliyor. Eğer bir gruba üye olmak veya bir karakteri grubunuza davet etmek istiyorsanız, ekranın sağ tarafındaki kutucuğa karakterin ismini yazarak hemen alttaki invite (davet et) tuşuna basmanız yeterli. Aynı şeyi herhangi bir şehirde quest’leri gerçekleştirmek için de yapabilirsiniz.

Gruba liderlik eden karakterin üzerinde ise ayrıca bir insan motifi, yanında da grupta kaç kişi olduğu sayısı görülebilir. Her iki oyunda da bölümleri yapabilmek için 4 kişiden başlayarak 6, 8 ve 12 kişiye varan gruplar oluşturma imkanınız var. Bu sayılar Prophecies ve Factions’a bağlı olarak değişiklik gösterebiliyor. Örneğin Prophecies’de maksimum 8 kişilik gruplar kurabiliyorken, Factions’daki Elite Mission’larda (Elit Bölümler) 12 kişilik gruplar oluşturulabiliyor. Benzerlikler az çok bunları kapsıyor. Temelde her ne kadar iki oyundaki görevler de aynı sistemi takip etseler de, farklı oldukları durumlar da çok daha fazla. Factions ise getirdiği senaryo içi PVP yapı ile Prophecies’deki alışılan bölüm yapısını hayli değiştirmiş. Dilerseniz bunların hepsini oyunların isimleri altında ayrıca irdeleyelim (irdelemek mi?!)

Prophecies:
Cooperative Missions: Prophecies içerisinde senaryo ilerleyişini sağlayan normal bölüm sistemi (harita üzerinde beyaz noktalar şeklinde gösterilmiş). Görevler sırasında yapmanız gerekenler size bir sinematik ile anlatılıyor ya da bölümlerin ilerleyişi içerisinde kendiniz keşfediyorsunuz. Doğrudan yapılan açıklama bunlar dışında çok az. Prophecies içerisindeki co-op görevlerde bölümü tamamlamanıza bağlı olarak 1000 tecrübe puanı ve 1 yetenek puanı elde ediyorsunuz. Buna ilaveten bölüm içerisindeki bonus görevi bulup tamamlamanız halinde de ekstra 1000 puanlık bonus elde etme imkanınız var. Bonus’lar size direk olarak verilmiş görevler değil; yerini kendiniz bulmalı ve yapılması istenen şeyi gerçekleştirmelisiniz.
Competitive Missions: Factions’un gelişiyle bu şekilde bir isim ortaya çıktı. Gerçek manada tam karşılığı Prophecies içerisinde kalıbına oturmasa da kendisine büyük şehirlerin etrafında bulunabilecek PVP Arena’lar diye bahsedilebilir. Buralarda kahramanlar seviyelerine göre birbirleriyle mücadele ederek PVP’ye adım atıyorlar denebilir.
Zaishen Challanges/Elite: Oyunun PVP modu içerisinde karşımıza çıkan bir görev türü. The Battle Isles adındaki adalar üzerinde bulunan bu görevler içerisinde oyuncular gruplar kurarak karşılarına çıkan yapay zeka kontrollü NPC’lere karşı PVP denilebilecek bir mücadeleye giriyorlar. Zaishen Challange ile Zaishen Elite’in birbirinden pek de bir farkı yok. Sadece Zaishen Elite’e katılabilmek için Zaishen Challange’de karşınıza çıkan altı NPC kontrollü takımın beşini yenmeniz gerekiyor. Zaishen’lerden günde maksimum 1000 tecrübe puanı elde edebiliyorsunuz.Factions
Cooperative Missions: Factions içerisinde senaryo ilerleyişini sağlayan normal bölüm sistemi (harita üzerinde beyaz noktalar şeklinde gösterilmiş). Sıradaki bölümü yapmanız için gerekli bilgiler, siz o şehre vardığınızda araya giren bir sinematikle anlatılıyor. Prophecies’den farklı olarak en azından ne yapmanız gerektiği hakkında ilk elde daha çok fikriniz olmuş oluyor. Yine ondan farklı bir biçimde Factions’da görev içi bonus bulunmuyor; buna göre ekstra tecrübe puanı kazanmak için bölümü ne kadar süratli bitirdiğinizin daha büyük önemi var. Bazı bölümlerde farklı şeylere göre de derecelendirilebilen bu özellik size bölümü 20 dakikadan daha kısa sürede bitirirseniz (Master) 2000 tecrübe puanı ve 200 altın, 20 ila 25 dakika arasında bitirirseniz (Expert) 1500 tecrübe puanı ve 150 altın, 25 dakikadan daha uzun sürede bitirirseniz ise (Standard) 1000 tecrübe puanı ve 100 altın kazanıyorsunuz. Ayrıca bölümü bitirdiğiniz zaman 1 tecrübe puanı elde ediyorsunuz. 20 dakikadan daha kısa sürede bitirilebileceği dikkate alındığında Factions’daki bölümlerin Prophecies’den daha kısa olduğu söylenebilir.
Competitive Missions: Factions’ın gelişiyle ortaya çıkan yeni bölüm tipi; Prophecies kısmında anlatılandan ziyade gerçek manasıyla burada göz önüne çıkıyor. Kurzick ve Luxon sınırı üzerinde The Jade Quarry ve Fort Aspenwood adındaki PVP tarzı görevlerle tecrübe puanının yanı sıra hem kendi klan grubunuza ait Luxon/Kurzick Faction puanı, hem de PVP karakteriniz için yetenek ve çeşitli silah geliştirmeleri satın almakta kullanabileceğiniz Balthazar Faction puanı elde ediyorsunuz.
Challange Missions: Factions haritası üzerindeki herhangi bir şekilde tamamlanma ihtimali bulunmayan, sadece belli bir zaman dilimi içerisinde öldürebildiğiniz kadar yaratığı öldürmenize göre puan kazanmanızı sağlayan bölüm tipi. Harita üzerinde bir tane tarafsız bölgede, ikişer tane de Kurzick ve Luxon taraflarında olmak üzere toplam beş tane Challange Mission bulunuyor. Bir grup kurarak katılabildiğiniz bu bölüm tipinde önünüze çıkan yaratıkları öldürerek puan kazanıyor ve kazandığınız bu puanlarla da partilerin günlük, aylık ve tüm zamanlarda kazandıkları puanlarına göre sıralamaya girmeye çalışıyorsunuz. Katıldığınız Challange Mission’un nerede olduğuna bağlı olarak tecrübe puanı ve altın veya Faction puanı kazanabilirsiniz.
Elite Missions: Bu bölümler sadece Luxon ve Kurzick bölgelerinin başkentleri olan House zu Heltzer ve Cavalon’dan girilebilen zor ve çok uzun zaman alan (2,5 saatten 5 saate kadar varabiliyor) bölümler. Elite Mission’lara katılmak diğer bölümlere katılmak kadar kolay değil. Bu bölümlere yalnızca Cavalon ve House zu Heltzer’i kontrol altında tutan alliance’ların üyeleri ve onların beraberindekilerin girme imkanları var. Cavalon’dan The Deep, House zu Heltzer’den de Urgoz’s Warren adlı görevlere girilebiliyor. Bu bölümler esnasında negatif çevre etmeninin yanı sıra çok yüksek seviyeli düşmanlar bölümü oldukça zorlu kılıyor. Bölümün tamamlanması ve sürekli karşınıza çıkan düşmanların alt edilmesi durumunda ise oyuncuların nitelikli silahlar elde etme imkanı bulunuyor.- Zaishen Challange/Elite: Oyunun PVP modu içerisinde karşımıza çıkan bir görev türü. The Battle Isles adındaki adalar üzerinde bulunan bu görevler içerisinde oyuncular gruplar kurarak karşılarına çıkan yapay zeka kontrollü NPC’lere karşı PVP denilebilecek bir mücadeleye giriyorlar. Zaishen Challange ile Zaishen Elite’in birbirinden pek de bir farkı yok. Sadece Zaishen Elite’e katılabilmek için Zaishen Challange’de karşınıza çıkan altı NPC kontrollü takımın beşini yenmeniz gerekiyor. Zaishen’lerden günde maksimum 1000 tecrübe puanı elde edebiliyorsunuz.

Guild vs Guild (GVG)

Oyuna ismini veren mission tipi de denebilir. Herhangi bir guild, kendisine ait olan guild hall’a (lonca merkezi) giderek toplanıyor ve daha sonra da savaşılacak sekiz kişilik grup kurulduktan sonra ekranın sağ tarafındaki enter battle (savaşa gir) tuşuna basarak uygun bir grup seçiyorlar. Bu seçim işlemini yapmak istediğiniz türdeki savaşa bağlı olarak seçiyorsunuz. Örneğin kendi aranızda eğlence amaçlı bir savaş yapma imkanınız da var, puan hesabı olmaksızın diğer guild’ler ile savaşma imkanınız da var. Fakat dünya çapındaki bütün guild’lerin sıralandığı guild ladder’da mücadele edebilmek için sadece puan hesabı yapılan savaşlara katılmanız gerekiyor. Kazandığınız veya kaybettiğiniz maçlara göre puan alıyorsunuz ve buna göre de sıralamadaki yeriniz belirlenmiş oluyor.

GVG’lerde karşınızdaki guild’in seviyesine göre kazandığınız ve kaybettiğiniz puanın miktarı da değişiyor. Sıralamada daha yukarıda yer alan guild rakibini yendiği takdirde alınan veya kaybedilen puanda fazla bir değişim olmazken, altlarda yer alan guild’in yenmesi durumunda büyük farklar ortaya çıkabiliyor. Bu farklar savaş sırasında taraflarda kaç kişinin öldüğü ve savaşın ne kadar uzun sürdüğüne göre değişiyor. Aynı şekilde, guild’lere ait bölgelerin olduğu yerlerdeki NPC’ler de ona göre çeşitleniyor. Sıralamada daha üst sıralarda olan guild’in topraklarındaki NPC sayısı daha az oluyor, bunun nedeni de iki taraftaki güç unsurunu biraz olsun dengeleyebilmek. Bu NPC’ler ise Archers (Ranger), Footmen (Warrior), Bodyguards (Elementalist) ve Guild Lord (W/R) şeklinde sınıflandırılmışlar. GVG’leri kazanmanın tek yolu rakibin Guild Lord’unu öldürmekten geçiyor. Savaş içerisinde grubunuzdakilerden birisi öldüğü zaman yapmanız gereken şey onu diriltmek, zira rakip sekiz kişiyken bir kişi eksik mücadele etmek zorlayıcı olabilir. Bunun bir diğer nedeni de grup içerisindeki herkes öldüğü zaman grubun tekrar dirilmesi için belli bir zaman geçmesi gerekliliği. Bu aradaki süre size Guild Lord’u öldürmek için uygun fırsatı yaratıyor.

GVG’ler sırasında aynı zamanda haritanın bazı yerlerine konulmuş bayrak kuleleri bulunuyor. Buraların önemi, Guild Lord’unuzun bulunduğu yerden bayrağı alıp kuleye dikerek moral kazanmak şeklinde ortaya çıkıyor. Moral kazanmak gruptaki elemanların daha da güçlenmesi anlamına geliyor. Bayrak kulesini 2 dakika kadar elinizde tutabilirseniz %10’luk bir moral kazanımı elde ediyorsunuz ki bu gerçekten de savaş sırasında oldukça yararlı bir özellik şeklinde ortaya çıkıyor. GVG’lerin 30 dakikadan daha uzun sürmesi durumunda ise harita üzerindeki bütün NPC’ler “Victory or Death” diye bağırarak her iki guild’e de %25 daha az sağlık ve %25 daha sert vuruş yapma özelliği kazandırıyorlar. 35 dakikadan sonra ise her iki tarafın Guild Lord’ları haritanın merkezine yaklaşarak oyuncularla beraber savaşmaya başlıyorlar. Bunların hepsi GVG’nin fazla uzun sürmesini engellemek için geliştirilmiş özellikler.NPC’ler

Oyun dünyası içerisinde her tarafta görebileceğiniz NPC’ler (Non-Player Characters) (Oyuncu Olmayan Karakterler) size çeşitli alışveriş imkanı sunmasının yanında sizinle birlikte savaşarak pek çok avantaj sağlayabiliyorlar. Hemen hemen her şehirde karşınıza çıkan belli başlı bazı NPC’ler var. Bunların en başlıcaları ise Merchant’lar (tüccar) ve Xunlai Agent’lar (envanterinizde yer kaplamasını istemediğiniz cisimleri depolamanızı sağlayan aracılar). Merchant’lardan alabileceğiniz Salvage Tool’ları öldürdüğünüz yaratıklardan düşebilecek salvage item’lar (parçalanabilir madde) ile etkileşime sokarak çeşitli işlerde kullanabileceğiniz hammaddeler elde edebilirsiniz. Identification Kit’ler sayesinde de özelliği belli olmayan silah ve çeşitli cisimler hakkında bilgi sahibi olma şansınız var. Xunlai Agent’ların sizlere sunduğu imkan ise oyundaki son geliştirmeler ile beraber daha da çeşitlendi; artık storage (depo) hesabınızı geliştirme imkanınız da bulunuyor. Sürekli yanınızda taşımak istemeyeceğiniz cisimleri deponuza koyarak envanterinizde yer açabilirsiniz. Bunun yanı sıra storage ekranı üzerine yeni eklenen materials sekmesini tıklayarak bütün hammaddeleri buraya ekleyebiliyorsunuz. Bunun faydalı olduğu nokta, bu hammaddelerin ana storage ekranında yer kaplamasını önlemek.

Merchant ve Xunlai Agent’ların dışında çoğu şehirde bunlardan çok daha fazla NPC var. Dye Trader’lardan (boya satıcıları) alacağınız çeşitli renklerdeki boyaları zırhınıza ve silahınıza ekleyerek karakterinize daha renkli bir hava verme imkanınız var. Birden fazla boyayı birbiriyle kullanarak istediğiniz rengi elde etmeniz mümkün. Oyun sadece bununla kalmayarak size Merchant’lardan alacağınız Dye Remover’ları (boya açıcıları) elde ettiğiniz boyalarla kullanarak rengi açmanıza da olanak sağlıyor. Böylelikle sekiz farklı renk ve boya açıcısı sayesinde onlarca renk oluşturarak arasından istediğinizi seçme imkanınız bulunuyor. Rune (özellik güçlendirici) Trader’lardan alabileceğiniz kendi karakter sınıfınıza ait rune’leri zırhınız üzerinde kullanarak Rune’ün ait olduğu özelliği artırabilirsiniz. Üç farklı çeşitte bulunan rune’ler Minor (ilgili karakter özelliğine +1 puan ekler), Major (ilgili karakter özelliğine +2 puan ekler, maksimum sağlıktan ise 35 puan düşürür) ve Superior (ilgili karakter özelliğine +3 puan ekler, maksimum sağlıktan 75 puan düşürür) şeklinde adlandırılmış. Sağlık düşüş miktarlarını, rune satın alırken göz önünde bulundurmakta fayda var. Ayrıntı olarak da Monk karakter sınıfına ait rune’lerin fiyatlarının diğer karakter sınıflarından çok daha pahalı olduğundan söz edilebilir.

Bunlar dışındaki NPC’lerin ise isimlerinden neler sattığı anlaşılabiliyor. Material ve Rare Material Trader’lardan zırh veya silah almak için gerekli olan maddeler, Weaponsmith’lerden silah ve Armor Crafter’lardan da zırh satın alabilirsiniz. Skill Trainer’lar (Yetenek Öğretici) ise her şehirde bulunmayan, kendilerinden yetenek öğrenmenize olanak sağlayan özel NPC’ler. Buralardan yetenek satın almak için belli bir miktar altına ve almak istediğiniz yetenek sayısı kadar da yetenek puanına ihtiyacınız var. Gereken altın miktarı 50’den başlayarak 1000’e kadar katlanarak artan bir yapı gösteriyor. Bazı yetenekleri quest’leri tamamlamanız sonucunda da öğrenebilirsiniz. Henchman’ler ise quest ve bölümler esnasında sizinle birlikte savaşmasını isteyebileceğiniz bilgisayar kontrollü savaşçılar. Oyun dünyasında ilerlemenize bağlı olarak güçlenerek her karakter sınıfı grubunda ortaya çıkabiliyorlar. Tıpkı Merchant ve Xunlai Agent’lar gibi onlar da çoğu şehirde bulunuyorlar.İLERLEDİKÇE

Interrupting (rahatsız etme)

Interrupt, yani rahatsız etme olayı, oyun içerisindeki yeteneklerin uygulanmasını engelleyen bir yöntem ve oyun içerisinde, özellikle de PVP sırasında düşmanlarla mücadele ederken çok önemli. Interrupt’un uygulanmasını sağlayan pek çok yetenek var ve bunların çok büyük bir kısmı Ranger ve Mesmer sınıfları altında toplanmış. Interrupt edilen bir yetenek yapması gereken etkiyi gerçekleştiremeden yok olur. Aynı zamanda yeteneği aktive etmek için gerekli olan enerjiyi başta harcadığınız için bu enerji de yok olmuş olur ve yetenek yenilenmeye ihtiyaç duyar. Ranger interrupt amaçlı yeteneklerini oklarıyla ilişkilendirerek kullanıyor ve bunların tamamı saldırı tabanlı yetenekler olduğu için aktive edilmesi ile düşmana çarpası arasında, okun havada kaldığı süre dahilinde çok kısa olsa da belli bir süre geçmesi gerekiyor. Fakat genel olarak bu süre dikkate alınmayacak kadar kısa. Zira oyun dünyasındaki büyülerin tamamı karakterle bulundukları yerde sabitken gerçekleştirildiği için, eğer hedefi görmenizi engelleyen herhangi bir yapı yoksa saldırınızı rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Bir büyüyü veya herhangi başka bir yeteneği uygulanırken yarıda kesmeniz için düşmana, yeteneğin uygulanması sırasında interrupt amaçlı bir saldırı yapmanız gerekiyor. Genel olarak çoğu interrupt yeteneği saniyenin çeyreği kadar bir zamanda uygulanıyor ve bu da size rakibi uygun anda yakalamanızı sağlıyor.

Mesmer ise bu konuda Ranger’dan bazı durumlarda daha avantajlı. Özellikle Mesmer’in interrupt yeteneklerinin tamamı büyü olduğu için düşman ile aranızda herhangi bir engel olması sizi etkilemiyor. Ayrıca Mesmer’deki bazı hex büyülerini düşman üzerinde kullanmanıza bağlı olarak sonraki yapılacak yeteneğin uygulanmasını engelleyebiliyor ve yenilenme süresini geciktirebiliyorsunuz. Mesmer’in interrupt yetenekleri altında değerlendirilebilecek bir diğer yetenek kullanım imkanı ise düşmanlar üzerindeki enchantment’ları kaldırarak avantaj sağladığı yönleri yok etmek. Knock down (yere düşme) eden büyüler ve saldırıların da yine interrupt etkisi bulunur, fakat interrupt eden yetenekler knock down edemez. Interrupt edilmekten korunmak için pek çok stance yoğun olarak Mesmer’in yetenekleri arasında yer alıyor.Yetenek Sınıfları

Guild Wars dünyasının en önemli özelliği olan yetenekler çok farklı özelliklerine göre çeşitlenerek oyunda yer alıyor. Toplamda 500’e yakın yeteneğin yer aldığı oyun içerisinde sahip olduğunuz karaktere göre onlarca farklı kombinasyon oluşturma imkanına sahipsiniz. Yetenekleri oyundaki büyük şehirlerde yer alan skill trainer’lardan (yetenek öğreticileri) öğrenebileceğiniz gibi bazı quest’leri tamamlayarak da elde edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu