Rehber

Diablo 2: Lord Of Destruction Rehberi

Düel, Party & Party
Düel

Hani
kimileri der ya… “Ben bu oyunun kitabını yazdım!” İşte ben bugüne
kadar Street Fighter, Mortal Kombat, C&C, Craft (Warcraft, Starcraft) ve
Diablo serisinin kitabını yazdım ve yayınladım. O zamanlar küçük olduğumuzdan
küçük kesimlere (1800-2000 kişi)’ye hitab ediyorduk ve ulaşıyorduk. Bugün
Merlin’de günde bunun kat kat fazlasına ulaşıyoruz. Ancak bu rehberi
yazmaya aşağı yukarı 8-9 önce başlamıştım. v1.07 ile başladığım
rehberi bitirmek v1.09d’ye nasip oldu. Her versyonda biraz ekleme biraz çıkarma
ve deneyim kazanmak durumunda kaldım. Biraz diğer dergilerdeki yazarlardan
farklı olalım başkasına yazdırmayalım ve yazdıklarımız doğru kabul
edilsin diye On-Line oyunculardan biri hatta Assassin Char’ında en iyilerden
biri olana kadar yoluma devam ettim. Şimdi [SouL]ClawMaster olarak Türkiye’deki
bütün Usta Diablo II LOD oyuncuları ile oynayıp edindiğim bilgi ve deneyimi
kaleme döküp tüm bilgi ve deneyimimi siz değerli okuycudan sizayede prof.
Diablo II LOD oyuncusu olma yolunda ilk adımı atmış olan newbieler ile paylaşıyorum.
😀

Server Sistem:

2-4 Kişi için:

P III 800 mHz., 256 MB Ram,
10/100 Combo ethernet, IPX/SPX & TCP/IP network protokolü, Min. 16 MB 3D FX
Ekran Kartı.

5-8 Kişi için:

Min. P III 800 mHz., 512 MB
Ram, 10/100 Combo ethernet, IPX/SPX & TCP/IP network protokolü, Min. 16 MB
3D FX Ekran Kartı.


Kullanıcı Sistemi:

Min.
Celeron 500 mHz., 128 MB Ram, 10/100 Combo ethernet, IPX/SPX & TCP/IP
network protokolü, Min. 16 MB 3D FX Ekran Kartı. (Her makine için bu sistem
yeterlidir. Daha düşük konfigrasyonlarda takılma olur ve oyun kontrolünüz
düşer.)

Oyunun Hikayesi:

Leoric
isimli bir savaşçı Westmarch’ın güney krallığında Klandaras’a gelir.
Burada halk onu çok sever ve onu kral ilan eder. Çok adaletli bir kraldır, doğruluk
ve dini Zakarum’un kutsal savaşçısıdır ve Klandaras’ı karanlık güçlerden
koruyabilecek güce sahiptir.

Bir
saray ve Cathedral yapılmasını ister ve yer olarak Tristam kasabasının yakınlarındaki
kadim günlerden kalmış bir manastırın yıkıntılarını seçer. Bütün yaşlılar
kralı bu büyük güçler barındıran yıkıntılar hakkında defalarca uyarır,
ama saray ve Cathedral yükselir ve bittiğinde krallığını ordan yönetir.
Bir zaman sonra Kral Leoric değişmeye başlar ve kimseye güvenmez, danışmanlarının
kuklası olur.

Komşu
ülkeler, ülkesine saldıracak diye paranoyak olunca, ters bir tepki olarak;
komşu ülkelere savaş açar. Savaşın başlamasından sonra biricik oğlu
Albrecht kaybolur ve Kral akıl sağlığını yitirir. Kral oğlunun bulunması
için Tristam kasabasına adamlarını yollar, katliyamdan çok az kasabalı sağ
kalır.

Kral’ın
çıldırdığı savaş meydanına gidince, Şovalye Lachdan, kralı durdurmak için
saraya geri döner. Kral’dan tacını ister, ama Kral vermez ve Cathedral’ın
derinliklerine kadar süren bir çatışma başlar. Şovalye, Kral’ı öldürmek
zorunda kalır.

Kral
son olarak Şovalye ve adamlarını lanetler ve onlardan bir daha haber gelmez.
Bizde bu arada bu olanı araştırmaya gelen eskiden Tristam’ın yerlisi olan
birini canlandırıyoruz.

Buraya kadar Diablo’yu
anlatmış olduk. Diablo’yu oynayıp bitirenler Lanchdan’ın zindanlarda nasıl
bir Death Knight olup bizden yardım istediğini ve Hell-Fire’a kadar sürüp
giden hikayeyi çok iyi bilir. Diablo ölüp Hikayemiz Diablo II’ye geçince
Tristam’ın nasıl darma dağan olduğunu göreceğiz. Diablo’nun kardeşi Baal
kardeşinin izinden giderek kendi küçük beyni ile insanlığı yok etmek
ister. Horragoth’a kadar gelen Baal ve orduları burada Barbarlara karşı çetin
bir savaş verir. Ancak Barbarlarda Baal ve onun yenilmez orduları karşısında
fazla tutunamaz. Son Episode’da Barbar’ların düşen son kalesine Arerat
Submit’in 3 güçlü Barbar Savaşçısını yenerek giriyor ve yine beklenen
sona ulaşıp dünyayı kurtarıyoruz.

Oyunun
hikayesini bu bölümünü oynayan her oyuncu az çok biliyordur zaten. Zira bu
oyuna ilginiz yoksa multi rehberini okumak gafletine düşmezdiniz zaten. Aşmış
ve ermiş oyuncular (Ölünce kendilerine ait türbeleri olacak kişiler!) için
hazırlanan bu bölüm bir nevi edebi eser olmasının yanında sizin okumakla yükümlü
olduğunuz ikinci kitap. Kitabın birinci kuralı ise, hile yapmak, trainer
kullanmak ve hack yapmak caiz değildir arkadaşlar. Bu kişiler Ahiret’te
Tanrı tarafından hile yaptıkları için 100 Işık yılı cehennemde yanmakla
cezalandıralacaktır (Olmayan Kerim bölüm ve ayet 1-1). Neyse hile yapmanın
ne kadar ciddi bir suç olduğunu açıkladıktan sonra asıl olayımıza
gelelim. Oyunumuz bildiğiniz gibi şeytan öldürmece oyunu (En basit anlatımı
ile…). Oyunda ilerlerken karşımıza çıkan büyüklü küçüklü şeytan
ve şeytancıkları öldürüyoruz. Böylece bölümlerde geçtiğimiz halkın
saygı, sevgi ve hediyelerini kazanmış oluyoruz. Ama en büyük hediyeler
daima öldürdüğümüz şeytancıklardan çıkıyor. Bir arkadaşım ben
Diablo’yu oynarken bu tür yaklaşım içersine girip, “-Aaaa, sen Pokemon
mu oynuyorsun?” demişti. Kafedekilerle beraber onu odunla kovalamıştık.
Yani İzmir’de büyüyen bir insan Diablo gibi bir oyuna Pokemon derse; onun
katli vacibtir! Böylesinden iki tane sallandıracaksın bakalım o zaman
bilmeden konuşuyorlar mı?

Şimdi
böyle bir girişi okuyan oyuncu, acaba ikinci paragrafı da okusam mı diye düşünür.
Yani ben olsam düşünürüm. Acaba bu adam hiçbir şey bilmiyorda bu kadar
geyikle mi doldurmuş bütün rehberi, yoksa mükemmel biliyor birazdan prefix,
suffix diye başlayınca türev integral diye tepemize mi binecek? Korkmayın
fazla teknik terimler kullanmadan hepinizin anlayacağı bir dille hepsini açıklayacağım.
Zaten multi rehberini okuyorsanız gerekli ön bilginiz var demektir. Aslında
bu tür rehberleri yazarken blizzard’ın resmi sitesindeki bilgileri de okumak
lazım ancak orada yazan bazı bilgiler yanlış! Evet resmi sitesindeki
bilgiler yanlış! Bunu nereden bildiğime gelince LOD ilk çıktığından beri
oynayan arkadaşların oyun deneyimleri ve biraz Hex editör bilgileri ile beni
aydınlatmaları bunu öğrenmemi sağladı. Bu yanlışları oyundaki bug’lar
bölümünde anlatacağım.

Yaratıklar
hakkında bilgi vererek rehberimize bir giriş yapalım. Mouse’nuzu yaratığın
üzerine getirdiğinizde yaratığın sınıfını beyaz yazı ile, kırmızı
uzun çizgi ile hit point’ini (Yani ne kadar vuruş sonra öleceğini) ve altın
yazı ile de yaratığın özelliklerini görebilirsiniz. Beyaz yazı (Yaratığın
sınıfı) zaman zaman altın veya mavi olabilir. Altın bölüm canavarı yani
mutlaka öldürmeniz gereken, mavi Şampiyon öldürünce çok para veren türdür.

Devamında
ise Rune adındaki yeni kaya soketler ve bunlarla yapılan silahların tarifleri
yeni eklenen Expentional silah ve zırhlar birde Hroadric Kübün eski ve yeni
tariflerini bulabilirsiniz. Demeyi çok isterdim ancak bu bölümden yeni
eklenen silahların hepsini değilde düel’de kullanılan ve oyunların
kaderini değiştiren “Damage Reduced by %X”, “Hit Slows Target %X” gibi
eşyaları tanıtmayı uygun buldum.

Multiplay Oyunda Yaratıkların Zorluk Derecesi ve Verdikleri Experience
Puanı:

Multiplay
oyunlarda yaratıkların hit point’i ve zorluk seviyesi ile verdikleri
experience oyunda bulunan oyuncu sayısına göre değişir. Benim ülkemin genç
insanı üniversite sınavına uzun yıllar hazırlandığından böyle basit
bir hesabı kafadan gözü kapalı olarak yapabilir zaten.: (Yaşam = Hit
Pointler x Oyundaki Multiplay Oyuncu Sayısı). Yaratığın Başlangıç
Experience aşağıdaki formül ile hesaplanır:

Experience
= X + (n-1)x((2/3)X)

X
= başlangıç experience’sı

n
= # oyundaki oyuncu sayısı

Bu
yaratığın başlangıç experience puanını veren formüldür.

Yaratık Seviyeleri vs Oyuncu Seviyeleri

Sizden
yüksek seviyeli yaratıklara vurmanız zordur, 2,3 vuruştan sadece biri isabet
eder. Ama fazla experience kazanırsınız. Bunun yanı sıra yaratıkların
size vurması daha hızlı ve kolay olur.

Yaratıkların Büyüleri

Yaratıklar
her zaman size isabet ettirecekleri zaman büyü atarlar. (Oklar hariç/Javelin
ve Spearlar Hariç) Menzilli saldırılarda ise bu mümkün değildir.

Yaratık Tipleri

Canavarlar
Şeytan (Demon), Ölümsüz veya Hayvan (Undead, Animals) olarak sınıflandırılır.
Üzerinde Şeytan (Demon) veya Ölümsüz (Undead) yazmayanlar Hayvan (Animal) sınıfına
girer.

Immunities/Etkilenmeme
(Yada öyle bişey… :))

Bazı
yaratıklar immunities adı verilen anti magic gücüne sahiptir. Bunlar Büyü
(Magic), Fiziksel Hasar (Physical Damage), Zehir (Poison Damage) ve Element
Hasarı’na (Elemental Damage) karşı bağaşıklık sahibi olan yaratıklardır.
Bunun anlamı 100% korunma (Resistance) demektir. Normal zorluk seviyesinde
sadece birkaç yaratık bu özelliktedir. Nightmare zorluk seviyesinde, daha çok
yaratık bu özelliktedir. Hell zorluk seviyesinde ise bütün yaratıklar bu güce
sahiptir. Cold Mastery, Conviction, ve Lower Resist, ve Amplify Damage Hell
zorluk seviyesinde hiçbir yaratığa etki etmez.

Nightmare İçin Yaratıkların
levelleri aşağıdaki formüle göre artar:


Nightmare Yaratık Leveli =
Yaratık Leveli + 25
Yani normal oyundaki level
2 Skeleton, Nightmare’de level 27 Skeleton olur.
Yaratıkların skill
puanları +3 artar.
Unique Yaratıklar 1 yeni
bonus yetenek kazanır.
 

Hell Zorluk
Seviyesindeki Yaratıklar:

Hell
zorluk seviyesinde Yaratıkların Vuruş Puanı (Hit Point), Zırh Sınıfı
(Armor Class), Deneyimi (Experience), Vuruş Hasarı (Damage), Vurma Şansı’ı
(Chance to Hit), ve Bağışıklıkları (Resistances) artar.

Yaratıkların Levelleri aşağıdaki
formüle göre artar:
Hell Yaratık Leveli =
Yaratık Leveli + 50
Yani normal oyundaki level
2 Skeleton, Hell’de level 52 Skeleton olur.
Yaratık Skill’leri +7
artar.
Unique Yaratıklar 2 bonus
yetenek kazanır.

Silahlar:

Birazda
yeni silahlardan bahsedelim. Daha önce Diablo II’de en değerli silahlar rare
itemlerdi. Kimse Set ve Unique kullanmıyordu. Hile yapan oyuncular haricinde.
Hile yaptıklarından oyunun değerli silahlarının aslında Uniqler değil
rastgele çıkan rare itemler olduğunu bilmiyorlardı. Unique her ne kadar eşsiz
demek olsa da Unique silahlar herkesin elindeyken bir tane rare item kesinlikle
eğer ortada hile yoksa diğerinde olmuyordu. Bunu gören Blizzard War sınıfı
Unique, Set ve Turuncu renkte War Rare Itemler ekleyerek oyundaki özel silahların
değerini arttırmak istemiş. Ama yine de bir çoğu rare itemler karşısında
değersiz. Yeni eklenen Elite Unique ise başlangıç için mükemmel. v1.07’de
de durum böyleydi. Blizzard hemen arkasından v1.08 ve v1.09’u daha sonra
v1.09b, v1.09c ve v1.09d’yi çıkarıp battle.net in closed serverlarındaki
“dupe hack” (Itemleri Diablo 1’deki gibi yere atarak çoğaltma
hilesi) olayını çözümledi ve birçok silahın özelliklerini değiştirdi.
Kiminin gücünü azalttı kimininkini arttırdı ancak eski versyonlardaki
silahları eski özellikleri ile yeni versyonlarda da oynanabilir yapması birçok
yeni ve çokbilmiş oyuncuyu eski oyuncuların silahları hakkında bunlar hack
veya hileli demeye götürdü. Newbie’ler eskilerin gözünde karizma ve oyun
hakkındaki bilgilerini şüpheye düşüredursun www.diablotr.com
adresinin açılması ve Diablo Türkiye Federasyonunun kurulması ile tüm
bunlara çözüm geldi. (En azından Türkiye için) Gelen çözümleri okumak
veya Federasyona üye olup gerçekten kaliteli oyuncular ile Open Serverlarda
oynamak için Federasyonun resmi sitesini gezebilirsiniz.


Oyunda
bu seferde “Damage Reduced by %X” yazan itemler değer kazandı. Ancak
blizzard’ın offical battle.net inde oynayan oyunculara göre Reduced sınırı
%75! Yani siz %100 hatta %200’lük giyseniz dahi eşyalarınız en fazla %75
Reduced edebiliyor! Bundan sonra item seçimlerinizde buna dikkat etmelisiniz.
Reduced özelliğinin eklenmesi hatta abartılması yüzünden Berserk kullanan
sword barbarlar ve Fohadin’ler tekrar serverlara döndü. Hatta Jawelin kullanan
Jawezonlar ve Thunder Storm’lu Sorclarda artık oyunda mevcut! Yalnız “Damage
Reduced by %X” olayı single game de yaratıklara karşı %95!. Bunu da
unutmayın derim. İnsan insana savaşlarda %75!.


Bir
başka önemli özellik ise “Shael” rune, Atma’s Mail, Valkyrie Wing
gibi %20 ve fazlası “Inc. Attack Speed” veren itemlerle donatılmış
bowazonlar birde Buriza Kado kullanınca makinalı tüfek gibi saldırı
yapabiliyorlar. Ancak Burizanın asıl özelliği “Piercing Attack”
kullanması, bu bir okun düşmanı delip geçmesi anlamına gelir ama
Bowazonların Guided Arrow yeteneği hatalı olduğundan takip eden ok rakibi
delip tekrar ona girmekte. Bir ok rakibinize en az 2 kere girip çıkıyor. Bu
durumu farkeden bazı uyanık oyuncular piercing skill’ini de açıp eşyalardan
da skill alarak olayı iyice abartıyorlar ve giren 2. 3. okta aynı derece de
hasar veriyor. Raven Frost Ring’in de eklenmesi ile “Cannot be Frozen”
özelliğini kolayca kazanan oyuncular artık rune ve çeşitli itemler ile
“Attack Slows Target” özelliğini kullanmaya başladılar. Ancak bu
özellikte insan insana yapılan savaşlarda yazan değerden çok daha fazla
yavaşlatmakta. %25 ve daha fazla değerlerde yavaşlatma uygulandığında
rakip adeta donup kalıyor.


Dikkat edilmesi gereken başlıca
itemler:


Vampire Gaze v1.08 için
“Damage Reduced by %25”, v1.09 için “Damage Reduced by %15-20”

Shaftop Mesh Armor
“Damage Reduced by %30”

String Ears Kemer
“Damage Reduced by %10-15”

Storm Shield Monarch
Shield “Damage Reduced by %35”

Arkenias Valor Balrog
Skin “Charakter Based Vitality (Level 99 için 49 Viatlity verir), Damage
Reduced by 10-30, +1-2 All Skill Levels”
Cleg Glaw Pincers Chain Gloves “Attack Slows Target %25”
Valkyrie Wing “%20 Faster Run/Walk”, “+1-2 Amazon Skill Levels”


Bu
itemleri giyen herhangi bir Char’ı indirmek için ya yüksek seviyede element
hasarı yada “Magical Damage” (Barbarian, Combat Skill, Berserk gibi)
gerekmekte. Bu durumda Magical Damage sahibi olmayan oyuncular Barana’s Star,
Lightsabre ve benzeri Magical yada yan element Damage’i fazla olan itemleri
tercih etmeye başladılar. Ancak Barbarian ile oynayan Sword Barb’ların gözdesi
hala DoomBringer ve GrandFather. Bunun nedeni ise Inc. Speed’e vermedikleri
Skill’lerini “Natural Resistans” ve Berserk’e vermeleri ve Inc.
Speed’i 14. seviyede bırakmaları.


Normal Game (Resistans
0):

Unique
ve Skill veren silahlar. Bu itemleri kullanma nedeniniz, levelinizin küçük,
yapacaklarınızın sınırlı ve düşmanlarınızın güçsüz olması.


Nightmare Game
(Resistans Normal Diablo II –30, LOD -50):

Life,
Strength ve Dexterity veren War sınıfı Exceptional rare veya Unique itemler.
Bu itemleri kullanma nedeniniz ise belirtilen Char Puanlarına ihtiyaç duymanız
ilk olarak bu zorluk seviyesinde War ve Exceptional itemler ile karşılaşıp aşmış
derecede güçlü vuruş ve defense elde etme şansınızın olması.


Hell Game (Resistans
Normal Diablo II –50, LOD –100):

Resistans
ve Life veren War sınıfı Exceptional rare veya Unique itemler. Artık olayı
aştınız ama Normal Diablo II’de Hell zorluk seviyesinde –50 olan
resistanslarınız LOD’da –100 olduğundan dansöz gibi kıvırta kıvırta
oynamak istemiyorsanız mutlaka resistans veren zımbırtılar (items) bulmanız
gerek.


Karakterlerin Genel
Özellikleri (Kaynak Battle.net)

İlk
olarak karakteriniz öldüğünde her karakter seviyesi için 500 altın
kaybeder. Kaybettiği deneyim puanı yani experience ise normal oyun için
“0”, Nightmare için bir sonraki seviyeye geçmesi için gereken exp
puanının %10’u, Hell zorluk seviyesi için ise %20’sidir. Ancak bu düşme
asla sizi bir alt seviyeye indirmez. Sadece bulunduğunuz seviyeye kadar
indirir. Cesedinizi aldığınızda ise kaybettiğiniz exp‘in
%50’sini geri alırsınız. Bu önemli ve gerekli açıklama birçoğunuz kafasındaki
soru işaretlerini eminim kaldıracaktır.

Karakter
yetiştirmeye her sınıf ayrı özellikler ile başlasada hepsinin ortak özellikleri
bulunmakta. Bunları aşağıda sırası, ayrıntısı ve hesaplama yöntemleri
ile birlikte vereceğim.

Karakterlere
her seviyede dağıtmak için 5 puan verilsede bu özellikleri arttırmak için
herhangi bir sınırlama bulunmamakta. Gerek charm gerekse item seçimleri ile
her karakter herşeyi kullanabilir hale getirilebilir ancak bunlar skillerinden
dolayı ne kadar sağlıklı ve güçlü olacağı tartışılır.

Strength
(Kas Gücü) özelliği karakterinize daha çok savaş sırasında karşı
tarafa daha fazla hasar vermede, ağır zırhları ve silahları kullanmada
avantaj verir. Ancak büyücü sınıfı olan Necromancer, Sorcerer ve Elemental
Druid’ler 90 Strenght’ten fazlasına ihtiyaç duymazlar. Aynı şekilde bunlar
silah kullanmadıkları için Attack Rating’e ihtiyaç duymazlar ve Dexterity’de
vermezler. Oyundaki hiçbir Zırh 253 Strength’ten fazlasını istemez. Oyunda
Barbar ve Paladin gibi hem ağır zırh hemde ağır silah kullanıp saldırılarında
sadece Strenght’e bağlı olmayan karakterler de 253 Streght puanını bilinçli
olarak geçmez. Amazon’ların okları en fazla 134 Strength ister, Ancak bu
karakterler ile daha ağır zırh veya başka donanım taşımak isterseniz eşyalar
ile birlikte bu Strenght puananı geçebilirsiniz. Amazon’ların Spear ve
Crossbow sınıfı silahları en fazla 152 Strength ister.

Her
karakter her istediği zırhı üstüne giyebilir. Zırhlarda
bir sınırlama yoktur! Ancak kask, kalkan ve bazı silahları sadece yapıldıkları
sınıflar kullanabilir.

Attack
Damage/(Saldırı Puanı)

– Herhangi bir skill veya büyülü eşya kullanmadan silahın normal attack ile
kullanılması veya fırlatılması sırasında düşmana verdiği hasarı
hesaplamak için aşağıdaki formüller kullanılır. Skill’ler ise bu puanların
üzerine belirtildiği miktarda hasar puanı ekler.

El
ile Vurulan veya Fırlatılan Silahlar:

Son
Minimum Hasar Puanı = Silahın Minimum Hasar Puanı x (Str + 100) / 100
Son Maximum Hasar Puanı = Silahın Maximum Hasar Puanı x (Str + 100) / 100

Bows
ve Crossbow Sınıf Silahlar:

Son
Minimum Hasar Puanı = Silahın Minimum Hasar Puanı x (Dex + 100) / 100
Son Maximum Hasar Puanı = Silahın Maximum Hasar Puanı x (Dex + 100) / 100

           
Dexterity

(Refleks ve Çeviklik) Vuruşlarınızda ve kalkan kullanmanızdaki başarınızda
etkisi vardır. Dexterity’nin düeller de kullanım amacı ve Bowazon harici
karakterlerde maximum sınırı 120 dir. 120 Dexterity’e sahip oyuncular Storm
Shield Monarch vb. kalkanlar ile maksimum seviyede korunma şansı alabilirler.
Son günlerde moda olan dexterity puanı 120’dir. Ayrıca savunma da, saldırılarda
başarılı ve menzilli vuruşlarda belirleyici faktördür:

Attack
Ratings
(Saldırı
Görüşü) – Saldırı Görüşü büyülü saldırılarda ve saldırı yeteneği
sınıfına girmeyen alanlarda etkisizdir. Sadece el ile tutulan saldırı
silahları ve oklarla yaylar buna ihtiyaç duyar.

Yakın
dövüşçüler  50-75% arası Attack Rating ile başarılı vuruş
yapabilirler. Eğer yakın dövüşçü bir karakterseniz ve sürekli vuruşlarınızda
ıskalıyorsanız Dexterity vermeniz gerekiyor demektir.

El
ile Saldırılarda Vurma Şansı: 100 x AR / (AR + DR) x 2 x alvl / (alvl +
dlvl)

AR
= Attack Rating; alvl = Saldıranın Seviyesi; dlvl = Savunanın Seviyesi.

Üzerinizdeki
herşeyi çıkardığınız zamanki  Attack Rating’niz = (Dex x 4) – 28.

El
ile saldırılar asla 5%’ten küçük ve 95%’ten büyük vurma şansına sahip
değildir.

Defense
Rating
– Dövüş sırasında
gelen saldırılarından kaçma refleksi.

Bütün
eşyalar çıkarıldığındaki Defense Rating’iniz = Dex / 4 (Aşağı Doğru).


El
ile saldırılarda asla 5%’ten küçük ve 95%’ten büyük kaçma şansına
sahip değildir.

           
Vitality

karakterinizin yaşam gücünü ve koşma gücünü arttıran özelliktir. Son günlerdeki
moda ise 250-300 arası Vitality puanı vermektir. 300 Vitality’i ise her char
yapamaz.

Stamina
sizin seviyeniz ve yaşam gücünüz arttıkça otomatik olarak artar.

Life
daha zor ölmenizi sağlamak için oyunda en çok vermeniz gereken puanlardan
biridir. Bunu eşyalar ile de destekleyebilirsiniz.

Chance
of Double Heal/Çift Kat İyileşme Formülü
(Healing Potion içtiğiniz
zaman Hit Point’inizi anında dolmasını sağlayan şansı gösteren formül:
)


Vitality’nin
anında 200 artması: Vit / 4
Vitality’nin 200’er artma şansı: 100 – (10000 / Vit)

İksirin
tiip formüle etki etmez. Buradanda göreceğiniz gibi Vitality’niz ne kadar
fazla ise sağlığınızın geri gelmesi o kadar zor ve uzun sürer.
 

Replenish
Life Forumula/Kendiliğinden İyileşme Formülü

(25
x “+Replenish Life”) / 256 = Her Saniye Artan Sağlık

Örnek,
eğer +5 Replenish Life’nız varsa:

(25
x 5) / 256 = .48828 sağlık her saniye artar

Kolay
ve yaklaşık sonuç için bunu da kullanbilirsiniz +Replenish Life/10 = .50 (Bu
yaklaşık .48828 demektir :))

           
Energy

karakterinizin sahip olduğu büyü gücünü arttırır.

Mana
Savaşçı karakterler büyücülere göre çok daha az büyü harcayıp çok
daha fazlasını çalabildikleri için onlar bu özelliğe ihtiyaç duymazlar. O
yüzden bu özelliği sadece büyücü sınıfları kullanır. Bunlar
Necromancer’ların hepsi, Sorcerer’ların hepsi, Druidlerin Elemental olanları
ve Trapassin olarak bilinen ve sadece tuzak kullanan Assassin sınıflarıdır.
Çünkü bu sınıflar Manaçalamazlar.

Chance
of Double Mana Regeneration/İki Kat Büyü Çoğaltma Şansı

Mana Potion içtikten sonra büyünüzün yerine gelme şansı:

Her
artışında 200 puan büyü gücü artımı için: Energy / 4

Büyü
gücünün 200’den fazla artışı için: 100 – (10000 / Energy)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu