Call of Duty: Modern Warfare BETA
Dünyada sanıyorum ki GTA ve Mario haricinde Call of Duty kadar adını duyurmayı başarmış başka bir oyun serisi yoktur. İlk oyunu üzerinden 16 yıl geçen CoD serisi, Modern Warfare 2’ye kadar her yeni yapımı ile heyecanlandırmış, beklentileri karşılamayı başarmış, oyun dünyasının efsanelerinden biri olarak gösterilmişti. Ancak daha sonra ne olduysa yapımcı stüdyolar bir gelecek füryasına kapılmış, birbiri ardına gelen kötü oyunlar ile koca CoD serisi artık neredeyse nefret edilen bir seri haline gelmişti. Son olarak geçtiğimiz yıl yine gelecek temasına kapılı, üstüne üstlük bir de hikaye modu olmayan Black Ops 4 ile tekrar hayal kırıklığı yaratan seri, 2019 yılında ise uzun süredir beklediğimiz şekilde Infinity Ward tarafından yeniden modern zamanlara döneceğini, tamamen yeni bir oyun motoruna sahip olacağını, ve özlediğimiz etkileyici hikayesini, yine özlediğimiz karakterler ile bizlere sunacağını duyurdu. Duyuru sonrasında yayınlanan oyun içi videolar da bizleri heyecanlandırmayı başardı. Geçtiğimiz Cuma günü ise PlayStation 4 platformuna özel olarak ilk beta başladı ve ben de zaman kaybetmeden oyuna gömüldüm.
Şimdi en baştan belirteyim. Ben de birçoğunuz gibi Modern Warfare 2’den sonra neredeyse hiçbir CoD oyunundan beklediğini alamadım. Hatta bugün dahi Modern Warfare’ın ilk oyununu online oynamak için ara sıra bilgisayarıma indiririm. Bunu baştan belirtme sebebim ise sizin gibi ön yargılarım olduğunun altını çizmek ve daha sonra yeni Modern Warfare’ın nasıl ön yargılarımı, sadece oynanışı ile yerle bir ettiğini anlatmak istemem.
Call of Duty: Modern Warfare’ın BETA’sı yalnızca çoklu oyuncu moduna sahip, bu yüzden hikaye ve karakterler üzerine yorum yapmam mümkün değil. Fakat hikaye modunu bitirdikten sonra zamanımızın büyük çoğunluğunu çoklu oyuncu kısmında harcayacağımız için aslında oyun resmi olarak çıkış yaptığında nasıl bir deneyim yaşayacağımızı az çok bu incelemeden anlayabilirsiniz. Şimdi lafı daha fazla uzatmayalım ve kategori kategori Modern Warfare betasını inceleyelim.
İlk olarak en önemli etkenden, oynanıştan bahsetmek istiyorum. Başta da belirtmiş olduğum gibi şimdiye kadarki tüm Call of Duty oyunlarını oynamış biri olarak yeni Modern Warfare seride ilk defa farklı hissettiren bir yapım olmuş. Ancak farklı hissettirdiği kadar da köklerine bağlı kalabilmeyi başarmış. Bildiğiniz gibi yeni oyun ile birlikte oyun motoru baştan aşağı yenilendi. Artık oyunda balistik fizikleri gerçeğe uygun işliyor. Yani tıpkı Battlefield’daki gibi uzun mesafelerde merminin yer çekimi etkisiyle düştüğü bir ortam mevcut. Bu ilk bakışta köklü CoD hayranlarını korkutabilir, lakin kısa mesafe çatışmalarında bu durum oyun akıcılığını etkilemiyor, yani neredeyse mermi düşüşünü hiç hissetmiyorsunuz. Hatta BETA’daki ortalama boyuttaki haritalarda da bu durumu çok az hissedebildim. Belki resmi çıkış sonrası eklenecek devasa haritalarda bu durum daha fazla ortaya çıkabilir.
Balistik fizikleri haricinde oyundaki silah animasyonları da baştan aşağı değişmiş. Mesela artık ADS, yani hedef alırken şarjör değiştirebilme imkanımız var. Hedef almayı bırakmadan şarjör değiştirebilmek, oyun akıcılığına inanılmaz bir katkı sağlamış. Silah animasyonları da keza muhteşem gözüküyor. Oyuna eklenen Per Object Motion Blur özelliği sayesinde hareket anında silahların bağımsız olarak bulanıklaşması, hem gerçekçiliğe hem de görselliğe katkı sağlamış. Ayrıca artık silahlar, ön görülebilir bir tepme sunuyor. Yani her atışınız rastgele geri tepme ile sonuçlanmıyor. Bunun avantajı ise silahları kullandıkça tepme stillerini ezberleyerek karşı koyabilmeniz olmuş. Neredeyse kas hafızası gibi belli bir süre sonrasında AK-47 gibi nispeten ciddi tepmeye sahip bir silah da bile uzmanlaşmanıza olanak sağlıyor. Üstelik benim gibi PC oyuncusu bile PS4’de Gamepad ile oldukça başarılı sonuçlar alabildi.
Mekaniksel açıdan bir diğer ve en çok beğendiğim yenilik ise silahları artık farklı objelerin üzerine sabitleyebiliyor olabilmemiz. Bu durum oyun içerisinde neredeyse kusursuz işliyor. Daha da güzel yanı, bu mekanik, kullandığınız takdirde silah tepmelerini minimuma indirdiği için oyun performansını arttırıyor ve daha fazla kullanma hissiyatı duyuruyor. Hafta sonu boyunca oynadığım tüm oyunlarda, bu mekaniğin aktif şekilde kullanıldığına şahit oldu. Infinity Ward, sistemi gerçekten güzel ayarlamış diyebilirim.
Yeni Modern Warfare’ın bir diğer farklılığı ise stüdyonun sonunda simetrik harita saçmalığından vazgeçmiş olması. Modern Warfare 2’den beri neredeyse tüm oyunlarda bulunan 3 koridorlu, iki taraf için de eşit ayarlanmaya çalışılıp, yaratıcılığı adeta mahveden simetrik harita dizaynı, yeni oyunda geride bırakılmış ve bizlere yeniden özlediğimiz, asimetrik, yaratıcı ve farklı haritalar sunulmuş. Haritalara genel olarak eski CoD oyunlarının haritalarının birleştirilip farklı tasarımlar ile harmanlanmış bir izlenim verdiğini söyleyebilirim. Haritaların gece versiyonları ise tam manası ile zifiri karanlık diyebilirim. Yapay ışıkların olmadığı ortamlarda, gece görüşü kullanmadığınız takdirde burnunuzun ucunu bile göremiyorsunuz. Geçmişte yayınlanan oynanış videolarındaki aydınlık geceler betada yok edilmiş. Ana oyunda hem gece haritası hem de gece görüşü olmadan oynanan bir mod olursa, muhteşem bir deneyim yaşayabiliriz.
Silah modifiye sistemi ise coşmuş diyebilirim. Her silaha 5 farklı parça ekleyebiliyoruz. Eklediğimiz parçalar ise silahın hissiyatını tam manası ile değiştirebiliyor. Örneğin Horizantal Grip kullandığınızda yatay tepme azalıyor ve oyun içerisinde bunu hissedebiliyorken, Vertical Grip’de dikey tepme engelleniyor. Ayrıca modifiye ile silahları neredeyse sınıf değiştirtme imkanınız da var. İlk Modern Warfare’dan hatırlayacağınız ve oyunun SMG kısmında bulunan kısa AK-47, yeni Modern Warfare’da mevcut değil, ancak standart AK-47’ye kısa namlu takarak onu SMG’ye çevirebiliyoruz. Bu da oyuncuya ciddi bir özgürlük sunuyor.
Grafikler konusunda ise motorun yenilendiğini hissedebiliyorsunuz. Eski oyunlara nazaran kısmen oyun daha bulanık gözüküyor olsa da, gerçekçilik tarafında aşılmış diyebilirim. Kaplamalar, animasyonlar, ışıklandırmalar gerçekten muhteşem gözüküyor. Infinity Ward grafikler konusunda iyi iş çıkarmış.
Sesler tarafında ise yine Infinity Ward’ı alkışlamak istiyorum. Keza silah sesleri, karakter seslendirmeleri, çevre sesleri Insurgency: Sandstorm’dan sonra gördüğüm en başarılı seslendirme diyebilirim. Şarjör değiştirirken metalin sürtünme sesini bile duyabilmek etkileyici bir deneyim yaşatıyor.
Bir BETA için fazlasıyla uzun bir yazı olduğunun farkındayım. Hatta bir CoD oyununu da bu kadar övebildiğim için şaşkınım ancak bu sefer gerçekten ön yargıları yıkıp Modern Warfare’e bir şans vermenizi tavsiye ediyorum. Hatta mümkünse oyunun açık betasını kesinlikle deneyimleyin ve kararınızı ona göre verin. Beta’da yaşadığım oyun keyfi, ana oyunda da artırılarak korunursa, son yılların en başarılı CoD oyunuyla değil, en başarılı FPS oyunlarından biriyle karşılaşacak olabiliriz.