FF15’i konsollar için optimize etmek oldukça zorluydu
Yaklaşık 10 yıllık bekleyişin ardından 2016 yılında çıkan son Final Fantasy oyunu Final Fantasy XV, belli bir kesim oyuncuyu memnun etse de, eski Final Fantasy fanlarının çoğunu memnun edememişti. Oynanış mekanikleri tarafında yapılan yeniliklerin aksine hikaye tarafının boş bırakılması yüzünden oyun oldukça fazla eleştiri almıştı. Yüzlerce oyuncu bu yüzden oyunun yönetmeni olan Hajime Tabata‘yı suçlu bulmuş ve kendisinin Final Fantasy markasına yakışmadığını belirtmişti. Ancak yönetmenin son açıklamalarına baktığımızda kendilerinin Final Fantasy 15’i ortaya koymak için gerçekten çok çalıştıklarını anlayabiliyoruz. Square Enix‘in yeni oyun motoru olan Luminous Engine ile geliştirilen Final Fantasy XV’in konsol optimizasyonundan bahseden Tabata, optimizasyon tarafının oldukça zor olduğundan bahsetti.
Final Fantasy XV’in yönetmeni Hajime Tabata oyun hakkında konuştu
Muhtemelen kendileri konsollarda bulunan sınırlı donanım yüzünden Tabata ve ekibi oyunu geliştirmekte zorlanmış gibi gözüküyor. Günün sonunda oyunu PC platformu için optimize çalışmalarına devam Square Enix, bakalım PC’de nasıl bir stabilite ile karşımıza çıkacak? Hajime Tabata ve ekibi muhtemelen bundan sonra PC’de optimizasyon sıkıntısı çekmeyecektir.