Oyun Ön İncelemeleri

SpiderMan – E3 2017 fuarında gördüklerimiz!

Süper kahraman temeli oyunlara dönüp baktığımızda başarılı olanların bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az olduğunu görüyoruz. Akla gelen ilk isimler ise özellikle son dönemde Batman Arkham serisi oluyor. Bu konuda öncülük eden ve süper kahraman oyunlarına en azından bu yeni dönem için olumlu bakmamızı sağlayan yapım, yeni oyunlara da daha umutla bakmamıza vesile oldu.

İşte bu bağlamda sürekli gündemde olan bir diğer kahraman ise Örümcek Adam olmuştur. Özellikle 90’lı yıllarda ve 2000’li yılların başında güzel örneklerine de sahip olduğumuz Örümcek Adam oyunları, son dönemde ise iyice sıradanlaşmaya ve basitleşmeye başlamıştı. Tam da bu noktada Sony oldukça önemli bir duyuru gerçekleştirmiş ve E3 2016 fuarında yepyeni bir Örümcek Adam oyununun duyurusunu yaparak umutlarımızı bir kez daha yeşertmişti. Doğal olarak yeni SpiderMan oyunu Sony konferansına ve E3 2017 fuarına da damga vuran oyunlardan birisi oldu. Biz de hem konferans sırasında hem de oyunun özel sunumunda SpiderMan’in dinamiklerini görme şansına eriştik. Tabi oyunun ve bu duyurunun bir diğer önemli yanı ise projenin teslim edildiği firmada yatıyor.


Ratchet and Clank ve Resistance gibi serilere de imza atan Insomniac Games tarafından yapımı devam eden yeni Spiderman oyunu doğal olarak E3 2017 fuarının da hem en merak edilen hem de en gözde oyunlarından birisi konumundaydı. Biz de hem Sony konferansında hem de sonrasında oyunun özel bir sunumuna katılarak, yeni Örümcek Adam’ın ne durumda olduğunu görme şansına eriştik.

Öncelikle oldukça renkli sahnelere sahip olan Sony konferansında Örümcek Adam için oyunun temasına uygun bir sahne dekoru karşımıza çıktı. Fuar alanını da süsleyen ve New York arka temasına sahip olan bu sahne kadar oyunun kendisinin de oldukça etkileyici olduğunu görme şansına eriştik. Videoyu izlediğimizde oyunun hem Örümcek Adam’dan beklediğimiz serbestliğe hem de stratejik ve hızlı bir şekilde hareket etmeye odaklandığını görüyoruz. Zaten oyunun bu kısmı benim en çok hoşuma giden yönlerden birisi oldu. Çünkü Örümcek Adam’ın yapımında diğer süper kahraman oyunlarının hatasına düşülmemiş ve tıpkı Batman serisinde, özellikle ilk oyununda olduğu gibi sade ama aksiyon ve düşünmeye odaklı bir dövüş sistemi tercih edilmiş.

Tabi işin içerisinde Örümcek Adam gibi yerinde duramayan bir kahraman olunca dövüş dinamiklerinin de buna göre şekillendiğini görüyoruz. Oyun hamuru gibi ordan oraya sıçrayan karakterimiz aynı zamanda etrafta bulunan nesneleri de çok akıllı bir şekilde kullanıyor. yani arada muziplikler ile düşmanlarını alaşağı ettiğini de görüyoruz. Birçok başarılı oyunda görme şansına eriştiğimiz kontra atak sistemi ise Örümcek hislerinin getirisi ile birlikte çok daha anlamlı bir hale bürünmüş. yani size karşı yapılan bir saldırıyı önceden sezinlemek ve oyunun bunu size bildiriyor olması muhtemelen hem dövüş sistemini hem de karakterimizin bu en önemli güçlerinden birisini de vurgulamış olacak.

Tabi bu dövüş sisteminin farklılıkları da söz konusu. her ne kadar E3 sunumunda sıralı bir şekilde ilerleniyormuş gibi gözükse de oyunun kapalı kapılar ardında görmüş olduğumuz sunumu bize tam tersi bir durumu da göstermiş oldu. Oyunu karşımıza oynayan Insomniac yetkilileri aynı aksiyonu oldukça farklı şekillerde gerçekleştirdiler. Bu durum aksiyon ve dövüş sahnelerinin de ne kadar farklı bir şekilde ilerleyebileceğini de gözler önüne seriyor.

Bu noktada dövüş kısımlarını süsleyen sinematik oynanış kısımlarını da unutmamak lazım. hem QTE (Quick Time Event) sistemini kullanan hem de hikayenin kırılma noktalarında girmiş olduğumuz aksiyon yapısı oyunun düz ilerleyişini de değiştireceğe benziyor. Muhtemelen oyun boyunca E3 2017 sunumunda görmüş olduğumuz kule yıkılma ve helikopter takip sahnelerine benzer birçok aksiyon sahnesini görme şansına erişeceğiz. Bu da oyun için heyecanlanmamız gereken bir diğer detayı oluşturuyor.

Oyunu birebir yakından görme şansına sahip olan bir oyuncu olarak grafiksel yapısının da oldukça etkileyici olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum. Tabi her ne kadar sokaklara kadar inmesekte arka plandaki hareketlilik yıllar sonra tam olarak görmek istediğimiz New Yrk temasını bize göstereceğe benziyor. Zaten Örümcek Adam’ın zaman zaman iç mekanlara istemeyerekte olsa dalması oyunda bu tarz mekanların da olacağına işaret ediyor. Tabi bu açık dünya görevleri dışında muhtemelen irili ufaklı kapalı mekanlara da gideceğimizi tahmin ediyorum.

Özetleyecek olursak E3 2017 fuarında görme şansına eriştiğimiz Örümcek Adam oyunu bizi fazlasıyla etkilemeyi başardı. Bu kadar popüler olan karakterin uzun bir zaman sonra oldukça keyifli bir oyunu ile karşılaşacak gibiyiz. önümüzdeki yıl çıkacağı belirtilen Örümcek Adam oyunu sahip olduğu dinamikleri ve aksiyon yapısı ile konsol aldırabilecek kalitede bir oyun olacağının sinyallerini şimdiden fazlasıyla veriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu