Resident Evil 7’nin FPS bakış açısı hakkında açıklama geldi
Yeni Resident Evil oyununun birincil şahıs bakış açısına geçerek seriyi kökten değişime uğratması birçok kişi tarafından radikal bir değişiklik olarak algılanıp sevilse de, serinin bir kısım hayranlarını da üzmüş, hatta öfkelendirmiş durumda. Capcom’un neden bu bakış açısını seçtiği ile ilgili herhangi bir açıklama bugüne kadar yapılmamıştı.
Oyunun yapımcı koltuğunda oturan Masachika Kawata, GameInformer’a verdiği röportajda neden böyle büyük bir değişikliğe gittiklerini açıkladı. “Direkt olarak korkuya odaklandığımız zaman birincil şahıs bakış açısının oyuncuya bu tecrübeyi tamamen yaşatmak için en iyi yöntem olduğuna karar verdik.”
Bildiğiniz üzere Resident Evil 7 aslında serinin ilk FPS oyunu değil. Her ne kadar ana oyun olmasa da Umbrella Chronicles gibi oyunlarda serinin FPS türündeki üyelerindendi. Umbrella Chronicles ile arasındaki fark sorulunca Kawata şöyle cevap veriyor:
“Her iki oyun da birincil şahıs bakış açısı tarafından baktığınızda benzerlik taşıyor, ancak esasında ikisi çok farklı oyunlar: birisinde önünüze geleni vuruyor ve düz bir yönde ilerliyorsunuz. Ancak Resident Evil 7’de siz, oyuncu, ana karakterin kendisi olmalı ve etrafınızı çevreleyen şeyleri bizzat tecrübe etmelisiniz. Yani her iki oyun da FPS olsa da, çok farklı şekillerde tasarlandılar.”
Gördüğünüz üzere Kawata’nın ve genel olarak Capcom’un yeni oyun için neden bu kamera açısını seçtiği ortada. Capcom bu sefer gerçekten sağlam bir korku oyunu yapmak istiyor ve bana soracak olursanız bu işin altından gerçekten alnının akıyla çıkacak.