FIFA 17’de Momentum’un delili bulundu!
Futbol oyunlarının son yıllardaki lideri FIFA, özellikle çevirimiçi Ultimate Team, kısaca FUT mod’u ile oyuncuları başından kaldırmıyor. Ancak birçok oyuncunun da şikayetini sıklıkla dile getirdiği gizemli “momentum” durumu, oyuncuların performansları doğrultusunda yavaşlatıyor, birçok oyuncunun maçları haksız yere kaybetmelerine neden oluyor.
EA Sports tarafından sürekli olarak reddedilen bu durum, Reddit kullanıcısının girlfriend_pregnant’ın FIFA 17’nin PC dosyaları içinde bulduğu kod’lar ile kanıtlanmış olabilir. Reddit kullanıcısı oyunun dosyaları içerisinde şöyle bir kod ile karşılaştı “//— team chemistry (0-100) (used in momentum)” Kodun reddit üzerinden paylaşılmasından sonra araştırmaya devam eden diğer reddit kullanıcılarından CatalystFCP’nin bulduğu kod’lar ise olayı tamamen kesinleştirmiş oldu. Öyle ki EA Sports, eğer ilk 5 dakika içerisinde gol atabilirseniz oyunun zorluğu arttırıyor veya iki fark ile öndeyseniz de, hatta ve hatta şut sayınız fazlaysa momentum aleyhinize işlemeye başlıyor. Yeteneğin ön planda olduğu FIFA 17 gibi rekabetçi bir yapımda böylesine bir yolu seçen EA Sports, bizim gibi sıkı FIFA oyuncularına döktürdüğü saçların hesabını nasıl verecek bilemiyoruz. Ancak biz de dahil olmak üzere EA Sports’tan acil açıklama bekliyoruz.
FIFA 17 içerisinde bulunan Momentum kod’ların tamamını aşağıdan inceleyebilirsiniz:
[ADAPTIVE_DIFFICULTY] ENABLED = 1
[ADAPTIVE_DIFFICULTY_INCREASE_DIFFICULTY]
// Description: “User scores in first 5 minutes”
// WHEN
// Minutes RULE1_OUTPUT = 0.25 // Description: “User scores in first 20 minutes”
// WHEN
// Minutes RULE2_OUTPUT = 0.25
// Description: “Score >= 2 goal lead”
// WHEN
// Goal lead RULE3_OUTPUT = 0.25 // Description: “>70% possession after at least 20 minutes”
// WHEN
// Possession percentage RULE4_PARAM2 = 20
// Minutes RULE4_OUTPUT = 0.25
// Description: “More than 5 shots in first 30 minutes”
// WHEN
// Shots RULE5_PARAM2 = 30 // Minutes RULE5_OUTPUT = 0.15
// Description: “More than 10 shots on target at any point”
// WHEN
// Increments on PARAM1 RULE6_OUTPUT = 0.1 [ADAPTIVE_DIFFICULTY_DECREASE_DIFFICULTY]
// Description: “Losing at any point”
// WHEN
// Minutes RULE1_OUTPUT = -0.1
// Description: “No shot on target within 30 minutes of play”
// WHEN
// Minutes RULE2_OUTPUT = -0.2
// Description: “<30% possession any time after 30 minutes"
// WHEN
// Possession RULE3_PARAM2 = 30
// Minutes RULE3_OUTPUT = -0.2
// Description: “<2 shots by 60th minute"
// WHEN
// Shots RULE4_PARAM2 = 60
// Minutes RULE4_OUTPUT = -0.2
// Description: “<4 shots on target 80th minute"
// WHEN
// Shots RULE5_PARAM2 = 80
// Minutes RULE5_OUTPUT = -0.3
// Description: “Losing by 2 goals”
// WHEN
// Goals RULE6_OUTPUT = -0.15