Shards of War: Yeni harita ve pek çok yeni oyun özelliği
MOBA türünün ilk askeri temalı oyunu olan Shards of War’un bugünkü güncellemesinde savaş alanı genişliyor ve her bir çatışmaya yeni bir akustik boyut ekleniyor.
Güncellemeyle birlikte oyunun ikinci haritası uygulamaya konularak oyunculara çatışmaları için tamamen yeni bir dünya sunuyor. Oyunun 18. Sentineli olan Decima ile oyuncular, dövüşmek için yeni bir karaktere de sahip oldu. Çatışma devam ederken etkileşimli müzik sistemi olanlara tepki veriyor, tüm oyuncular için drama ve gerilimi artırıyor.
Yeni MOBA Haritası – Meridian Gate
Meridian Gate, Prime Shard’ın kalbinde çok sayıda binayı içeren çatıyı andıran savaş alanı olup Gemini ile Striker gibi Sentinellerin evidir. Bu haritada karargahlar, droitler ve kuleler şu iki kurumsal rakibin markalarına yakışacak şekilde yeniden tasarlandı: Aether ve Spiral Directive. Nihai amaç değişmemekle birlikte (düşmanların karargahlarını yok etmek) ayrıca bir dizi yeni oyun mekaniği bulunmaktadır:
Batarya Droitleri: Belirlenmiş bir yol üzerinde ilerleyen Batarya Droitleri oyuncular için ideal ve ödüllendirici bir hedeftir. Yok edilen her bir droit bir pil şarjı bırakır. Üç şarj toplandığında oyuncular kendi takımlarının Mekanik Giysisini kullanmaya başlayabilirler.
Mekanik Giysi: Bu güçlü giysi oyuncular tarafından kumanda edilerek onlara yeni beceriler ve Mekanik Giysinin ana silahı olan yıkıcı topa erişim sağlar. Mekanik Giysiler kulelere ekstra hasar verir ve düşman Sentinellerini susturarak silahsız hale getirebilir.
Pil Droitleri ve Mekanik Giysilerin ikisi de isteğe bağlı hedeflerdir. Bunlarla ne zaman ilgilenileceğine karar verilmesi ve Mekanik Giysi kilidi açıldıktan sonra ne yapılacağı her bir takımın düşman üstüne saldırı stratejisinin ana kaidesini oluşturacaktır.
Yeni Sentinel: Decima
Shards of War´un 18. Sentineli huzurlarınızda! Decima, kendi yumruğunu da indirebilen bir hayat kurtarıcı destek karakteridir. Ayrıca uydusu, Decima’nın savaş alanını yönetirken aynı zamanda “işaretlenen” düşmanlara sabit hasar vermesini sağlıyor.
Hedef hassaslığı Decima’nın ana amacı değil. Ancak hem ‘Sabah Yıldızı’ hem de ‘Yüksek Çığlık’ becerileri onun bireysel hedeflere odaklanmasını sağlıyor. İlki tekil düşmanları hedefleyerek onları uydusunun hedefi haline getiriyor. Diğeri ise müttefiklere kalkan oluşturarak düşmanları yavaşlatmalarını ve ek hasar vermelerini sağlıyor.
Gerçek gücü, takım arkadaşlarının kurtulmasında ve düşmanlarını yok etmeye yardım etmelerinde yatıyor. ‘Şafak Çekici’ alandaki tüm düşmanları sersemleten bir ışık patlaması gerçekleştiriyor. Bölgedeki tüm düşman Sentinelleri işaretleyerek onları uydunun yörünge saldırılarının hedefi haline getiren ‘Morötesi Tarama’ ile birlikte kullanılabiliyor. Nihai ‘Işığın Kızı’ becerisi hedef bölgedeki tüm müttefik Sentinelleri iyileştirerek savaşın gidişatını değiştirebilir.
Etkileşimli Müzik Sistemi
Shards of War şimdi diğer MOBA’lardaki statik şarkılar ve sonsuz bir döngüden oluşan geleneksel müzik anlayışının ötesine geçiyor. İkinci haritanın başlatılmasıyla birlikte yeni bir müzik sistemi de uygulamaya kondu. Bu sistem, sesleri oyuncunun durumuna göre uyarlıyor.
Bir takım zor durumdayken ve cephe kaybederken müzik daha gergin ve karamsar bir yapı kazanıyor. Ancak dalga ters dönerse parça daha dinamik ve motive edici bir hale dönüşüyor. Takım ne kadar çok kule yok ederse ve düşman karargahlarının enerji çubuğu ne kadar azalırsa müzik de o kadar dinamik ve canlı bir hale geliyor.
Bigpoint’in Ses Lideri Bastian Seelbach, “Müzik, Shards of War’da olanlara doğrudan ve çeşitli varyasyonlar halinde tepki veriyor,” diyor. “Bu, oyunu çok daha yoğun bir hale getiriyor ve müziğin oyuncu eylemlerini yansıtmasını ve desteklemesini sağlıyor.”
-Basın Bülteni