“Korkunç gerçeği o gün öğrendik!”
Geliştirici firma 2K Marin dün gece sürekli bir ertleme döngüsüne girmiş olan XCOM shooter oyununu yeni ismi olan The Bureau: XCOM Declassified olarak geniş bir içerikle duyurdu.
Oyunun duyurusu ile birlikte videosu ve ekran görüntülerini de yayınlayan firma yaptığı açıklamada bu shooter oyunu 20 Ağustos’ta PC, PS3, xbox 360 için 60 dolardan satışa çıkacak.
Oyunun hikayesi ise şöyle:
Yıl 1962, Başkanlık koltuğunda JFK oturuyor ve tüm ülke Soğuk Savaş korkusu altında yaşıyor – ama ortada Amerika’yı tehdit eden, komünizmden çok daha güçlü ve sinsi bir düşman var. The Bureau ismindeki, varlığını yalnızca birkaç kişinin bildiği çok gizli hükümet birimi, dünya dışı bir düşman tarafından gerçekleştirilen bir dizi gizemli saldırıyı incelemeye ve halkın kulağına gitmemesi için örtbas etmeye başlıyor. Oyuncular özel ajan William Carter rolünde insanoğlunu korumak için yürütülen bu çok riskli ve gizli savaşta ekibine emirler verecek ve gerektiğinde tetiği kendileri çekecekler. The Bureau onlarca yıldır gerçeği gizliyor. Gerçeğin ortaya çıkacağı zaman gelmek üzere.
“Uzaylılarla savaşırken bir yandan da bunu bir sır olarak saklayıp dünyada panik oluşmamasını sağlıyorsunuz. İşte ana hikayemiz de burada başlıyor. Nitekim bu gizliliği sağlayanlardan birisi de bizim teşkilatımız” diyor yapımcı yardımcısı Andrew Dutra.
Gerçek zamanlı üçüncü kişi oyunu olan The Bureau: XCOM Declassified’ın kreatif yönetmeni Morgan Gray oyunda taktiksel ekip mekanikleri olacağını da belirtiyor. Öte yandan firma oyunun hikaye anlatımına yoğunlaştığını dolayısı ile multiplayer modunun olmayacağını belirtiyor.
The Bureau XCOM’un gizemli çıkış hikayesini anlatıyor. Üçüncü şahıs taktik oynanış yoluyla anlattığımız gizli hükümet komploları ve örtbas hikayeleri ile bu evreni daha da genişletiyoruz.”
The Bureau’nun savaş tasarımı XCOM serisinin özüne sadık biçimde oyuncuların taktiksel olarak düşünmelerini ve hareket etmelerini gerektirecek. Oyunun üçüncü şahıs perspektifi oyuncuların içinde bulundukları bölgeye hakim olmalarını sağlayacak ve Carter’ın kendine özgü Battle Focus yeteneğini diledikleri zaman kullanabilmelerine imkan vererek taktik shooter aksiyonunu yeni bir seviyeye taşıyacak. The Bureau ayrıca kalıcı sonuçlar konseptini de benimseyecek. İnsanlığın bu son savunma hattında verilen her bir emir Carter, ekibi ve insanoğlu için yaşam ve ölüm arasındaki farkı belirleyecek.
“Ekibimiz taktiksel karar verme veya ekip üyelerinin kalıcı olarak ölebilmesi gibi temel XCOM öğelerini anlamlı biçimde kullanarak bunun benzersiz bir taktiksel shooter oyunu olması için son derece sıkı çalışıyorlar” diye ekliyor Gray. “Rahatça söyleyebilirim ki The Bureau oyuncuları diğer hiçbir üçüncü şahıs taktiksel shooter oyununun yapamadığı kadar zorlayacak.”