Oyun İncelemeleri

Final Fantasy 7 Remake Intergrade inceleme

Geçtiğimiz yıl yayınlanan ve tarafımdan fazlasıyla övgü alan Final Fantasy 7 Remake, Playstation 5 güncellemesi, yepyeni karakterler içeren DLC paketi ve oyuna gelen yeni eklentiler ile geri döndü. Yuffie ile çıktığımız yeni macera ne kadar iyi, daha önce Playstation 4 sürümünü oynayanlar yeni sürümde neler bulacak, materia açlığımız sona erecek mi gibi soruların cevabını incelememizde vermeye çalışacağım.

Final Fantasy 7 Remake Intergrade inceleme

Final Fantasy 7 Remake Intergrade aslında iki farklı içeriğe sahip bir paket. Pakette Playstation 4 için çıkmış olan Final Fantasy 7 Remake’in görsel ve içerik olarak güncellenmiş sürümü ve tamamen orjinal hikayesi ile INTERmission isimli DLC paket bulunuyor. Ana oyunun hikayesi ve içeriği hakkında uzunca yazdım, bu yüzden hikaye kısmında sadece INTERmission paketinden bahsedeceğiz.

INTERmission, normal şartlarda oyunun ilerleyen bölümlerinde karşımıza çıkacak olan ekip üyemiz Yuffie Kisaragi’yi hikayeye dahil ediyor. Yuffie, Midgar’ı Shinra şirketinden kurtarmak isteyen Avalanche ekibi ile birlikte çalışan Wutai’li elit bir ninja. Yuffie olarak amacımız ise Shinra’nın tesislerde ürettiği çok güçlü bir materiayı ele geçirmek. Midgar’da bizim gibi Wutai’den gelen Sonon ile buluşup, Avalanche üyelerinin yardımı ile Shinra tesislerine sızma görevine başlıyoruz.

Wutai’nin Beyaz Gülü Yuffie

INTERmission içerisinde iki bölümden oluşan, ortalama 5 saatlik bir hikaye bulunuyor. Ana oyunda ikinci reaktörü patlattığımız zamana paralel olarak gelişen hikayede, yaptıklarımız sırasında arka planda neler olduğunu görme şansı ediniyoruz. Tamamen yeni bir hikaye için gayet iyi bir iş çıkarılmış. Ana oyundaki yan karakterleri görüyor, FF7 Remake ile ana hikayeye dahil olan Deepground ekibi ile daha fazla haşır neşir oluyoruz. 

INTERmission ilk tanıtıldığında yanımıza gelen Sonon karakterinden pek hoşlanmamıştım. Oyun içerisinde tanışıp Shinra’ya karşı verdiğimiz mücadele sırasında bu fikrim değişti. Yuffie’den daha yaşlı olan Sonon, onu kendisinin üstü olarak görüyor ve ideal bir büyük abi figürü sunuyor. DLC paketi kısa olsa da bu kadar düzgün yazılmış bir karakter olması çok hoşuma gitti. 

Bazı oyuncular Yuffie karakterinin aşırı neşeli ve enerjik havasından hoşlanmayabilir. INTERmission ana hikayeye göre biraz daha enerjik, ciddiyetten uzak bir havada geçiyor. Ben bunun bir eksi olduğunu düşünmüyorum ama takılanlar mutlaka olacaktır. Hikaye içinde Dirge of Cerberus ve Crisis Core oynayan oyuncuların tanıyacağı isimler de bulunuyor. DLC sona erdiğinde aklınızda hikaye hakkında bazı sorular oluşacağı kesin.

Son olarak yeni müzikler de orjinal oyundaki gibi harika. Eski müzikleri remix yapıp kullanacaklarından korkuyordum, neyse ki böyle bir hataya düşmemişler. 

Ninja Tekniklerini Savaşa Dahil Edelim

Final Fantasy 7 Remake’in her karakteri farklı bir dövüş şekline sahipti ve INTERmission bu özelliği başarılı bir şekilde korumuş. Elimizde yalnızca iki karakter var ve bunlardan birini herhangi bir şekilde kontrol edemiyoruz. Peki dövüşler bu durumdan ne kadar etkileniyor?

Ana karakterimiz olan Yuffie hem yakın hem de uzak dövüş yeteneklerine sahip bir ninja. Takım arkadaşımız Sonon’u doğrudan kontrol edemediğimiz düşünülürse, bu çok mantıklı bir seçim olmuş. Düşmana dev ninja yıldızımızı (shuriken) fırlatıp elemental saldırılar yapabilir ya da peşinden üzerine atlayıp yakın dövüş ile işini bitirebiliriz. Ayrıca, tıpkı Remake sürümde olduğu gibi, ATB barını doldurup yeteneklerimizi kullanabiliyoruz ki burada silaha element saldırıları eklemekten, düşmanın eşyalarını çalmaya kadar bir sürü seçenek var. Bir de “sinerji” saldırıları var, onu daha sonra anlatacağım. 

Sonon’u kontrol edemiyoruz demiştim, yine de Remake’de olduğu gibi karakter geliştirme, ekipman düzenleme ve özel yetenek kullanma seçeneklerine sahibiz. Dövüş sırasında Sonon’un ATB barı dolunca verebileceğimiz komutlar ile saldırıyı sürdürmesini ya da çeşitli büyüler yapmasını sağlayabiliyoruz. Sonon, tıpkı bir abinin yapacağı gibi, Yuffie mücadele sırasında hasar görürken yardımına da koşuyor. Yüksek hasar verebilecek saldırıların önünden çekiyor, düşman bizi yakalayınca kendini öne atıyor hatta sağlığımız sıfıra inerse kendini feda edip tekrar canlanmamızı sağlıyor. Bu son özellik iyi hoş ama hem ATB barı hem de “Revive” materiası olan Sonon’un kendini feda edip iki karakterimi de kritik duruma düşürmesi bazı dövüşlerde canımı sıktı.Yine de dövüş sistemi güzel bir şekilde oturtulmuş. Keyifle oynatıyor.

Sinerji sisteminden de bahsedelim. Yuffie ve Sonon normalde kendi başlarına dövüşüyor ve farklı hedefleri seçebiliyor. L2 tuşu ile aktif edilen “Synergized” ise ikilinin kordine bir şekilde tek hedefe saldırmasını sağlıyor. Bütün saldırılarımız Sonon ile senkronize bir şekilde gerçekleşiyor, kullanabileceğimiz yetenekleri tek başımıza değil, Sonon ile birlikte yapıyoruz. Hatta elimizde doğru materia varsa Sonon’un sopası ile düşmana fırlatılabileceğimiz bir saldırı bile var. “Bu kadar etkiliyse sürekli açık tutalım” diye düşünebiliyoruz ama bu saldırılar sırasında Sonon çok fazla hasar alabiliyor, o yüzden taktiksel bir şekilde kullanmakta fayda var. 

INTERmission ile birlikte yeni bir mini oyunu da oynama şansına erişiyoruz. Fort Condor adı verilen mini oyunda minik Shinra ünitelerini oyun alanı üzerine yerleştirip, rakip tarafın üssünü yok etmek için uğraşıyoruz. Farklı üniteler ve meslekler toplayıp değişik taktikler geliştirmek mümkün. Üstelik Midgar’ın en iyisini yenerseniz ucunda materia var. Ana hikayedeki yan karakterler ile biraz daha etkileşime girmemizi sağlayan hoş bir mini oyun.  

Oyundaki bir diğer yan etkinlik ise Happy Turtle ilanlarını toplamak. Çeşitli bölgelere girip dağıtılmış ilanları bulmaya çalışıyorsunuz. Tabelalarda, terkedilmiş fabrikada ve sinir bozucu uyku düzenine sahip köpeğin yanında falan bulunuyor bu ilanlar. Yan içerik olarak çok fazla şey yok ama paketin süresini düşününce gayet yeterli geliyor.

Cloud Sonunda Kapıyı Yaptırmış

Şimdiye kadar INTERmission DLC paketi ile birlikte gelenlerden bahsettik. Biraz da Final Fantasy 7 Remake Intergrade güncellemesine değinelim. Oyunda görsel geliştirmeler, erişilebilecek yeni şeyler ve bir fotoğraf modu var! Sonunda geldi!

Final Fantasy 7 Remake’in yeni nesil güncellemesi olan Intergrade ile oyunun zaten etkileyici olan görselliği üzerinde çeşitli geliştirmeler yapılmış. Playstation 5 ile birlikte iki farklı mod seçimi geliyor. Görselliğin en iyi haline şahit olmak isteyenler 4K çözünürlükte 30 FPS olarak oynama seçeneğine sahip. 60 FPS destekleyen performans modunda ise, görsellikten çok büyük bir ödün vermeden, 1600p çözünürlükte oynamak mümkün. 

Oyundaki kaplama kalitesi de gözle görülür bir şekilde yükselmiş. Playstation 4’e göre gayet iyi bir iş çıkaran oyun, bazı alanlardaki kötü kaplamaları ile çeşitli esprilerin konusu olmuştu. Cloud’un düşük çözünürlüklü kapısı üzerine internette dönen şakalara bir son verilmiş. Playstation sistemlerinin yetmemesi sebebiyle aniden ortaya çıkan ve bir kısa süre render edilmemiş şekilde gözüken tabelalar ve karakterler gibi sorunlar da ortadan kalkmış. Gökyüzü bile daha güzel gözüküyor.(Ya da gökyüzü yerine geçen tabelalar diyelim) Kimi zaman bazı kötü kaplamalara rastlamak hala mümkün ama oyunun genelinde büyük gelişme var.

Playstation 4 sürümünü oynamış birisi olarak en çok dikkatimi çeken şey yükleme süreleri oldu. Yeni sistemin imkanları sayesinde oyunu oynamak çok daha keyifli hale geliyor. Daha güzel sis-ışık efektleri, daha hızlı yükleme süreleri(saniyeler içinde) ve muhteşem görseller. Oyuna Playstation 5 konsolunda baştan başlamak için oldukça iyi bir sebep oldu. (Oyun save dosyalarımı inatla taşımadığı için başka çarem de yoktu zaten)

Final Fantasy 7 Remake oynarken sürekli “şurada fotoğraf modu olsa ne güzel şeyler çıkardı” diye düşünüyordum. Final Fantasy 7 Remake Intergrade bu isteğim kabul olmuş ve oyun içinde rahatlıkla ulaşabileceğimiz bir fotoğraf modu var. 4K çözünürlükte çok güzel resimler çekmek elimizde. Gerçi kamerayı alan üzerinde istediğimiz gibi gezdiremiyor olmamız biraz canımı sıktı. Sürekli bir noktaya kilitlenmiş ve o bölge etrafında fotoğraf çekmemize izin veriyor. Niye biraz daha serbest yapmadıklarını anlamadım.

Final Fantasy 7 Remake Intergrade ile oyuna yeni bir mücadele eklenmiş. INTERmission paketini tamamlayıp Hard zorluk seviyesinde ulaşabileceğimiz yeni boss dövüşü, ilk olarak FF/: Dirge of Cerberus ile tanıştığımız Deepground’ın üyelerinden biri olan Weiss ile mücadele etmemizi sağlıyor. Sadece Hard zorluk seviyesinde ulaşılabilecek olan Weiss’a save sıkıntısı yüzünden meydan okuyamadım (henüz) ama bir diğer üye olan Nero’dan çok daha güçlü olduğunu tahmin etmek zor değil. Bütün yeteneklerinizi kullanmanız gereken bir dövüş olacağı kesin.

Sonuç

Final Fantasy 7 Remake Intergrade, bir yıl önce Playstation 4 konsoluna çıkmış oyun için gereksiz bir güncelleme gibi gözükebilir ama nesil farkının ne kadar etkili olduğuna iyi bir örnek. Hem ana oyuna eklenen geliştirmeler hem de Yuffie ile oynayabileceğimiz kısa ama doyurucu bir macera bizi bekliyor. 

Final Fantasy 7 Remake Intergrade için iki farklı seçeneğiniz var. Eğer Playstation 4 sürümünü satın aldıysanız, geliştirilmiş Playstation 5 sürümüne ücretsiz olarak sahip olabiliyorsunuz. Bu şekilde satın aldığınızda Yuffie’nin DLC paketi olan INTERmission’ı ayrıca satın almanız gerekiyor. Daha önce Final Fantasy 7 Remake satın almadıysanız ya da PS Plus ile verilen ücretsiz versiyonuna sahipseniz Final Fantasy 7 Remake Intergrade sürümünü ayrıca satın almanız gerekiyor. İçerisinde hem ana oyun hem de INTERmission DLC paketi olan sürümü bir kerede satın alıp oynamaya başlayabilirsiniz. 

Oyunu Playstation Store üzerinden ilk defa satın almak istediğinizde ödemeniz gereken ücret 570 TL olarak belirlenmiş. Eğer daha önce oyuna sahipseniz ve PS5 sürümüne ücretsiz olarak yükseltme yaptıysanız INTERmission paketini ayrıca satın alabiliyorsunuz. Dünyada 20 dolara satılan yükseltme paketinin ülkemizdeki fiyatını ise mağaza üzerinden göremiyoruz.

Ana oyun ve ek paketi içeren Final Fantasy 7 Remake Intergrade orjinal ücretinin hakkını fazlasıyla veriyor. Playstation 5 için geliştirilmiş görüntüler ve performans, ortalama 40+ saat oynayabileceğiniz ana hikaye, yaklaşık 6 saatlik içerik sunan INTERmission ile Final Fantasy 7 Remake Intergrade dolu dolu bir paket. Yerel fiyatlandırma ile bakarsak yüksek kalıyor ama “bir oyun alayım, uzun süre başında oturayım” diyorsanız önerebilirim. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu