Call of Duty, grafik motorunu değiştirmeli mi?
Call of Duty serisi, 2003 yılından beri bizlerle. İkinci Dünya Savaşı cephelerinde savaşmaya başladığımız seri, 2007 itibarıyla çağ atladı ve modern arenaya adım attı. Infinity Ward’un önderlik ettiği marka, akabinde Treyarch ile Soğuk Savaş dönemine de el attı ve genel olarak seri, hazırladığı aksiyon dozajı yüksek hikayeli oyunlarla bugünlere kadar geldi.
Baktığımızda, Call of Duty 1’de kullanılan Quake motoru, zamanına göre işini iyi yapıyordu. Ardından geliştirilen Call of Duty 2’nin de özellikle karakter tasarımları ve duman görselleri başarılıydı. Sadece konsollar için geliştirilen Call of Duty 3 ile görsellikle birkaç adım ileri gidilmiş (Daha büyük savaş alanları, aynı anda daha fazla askerin ekranda görüntülenmesi, fiziksel öğeler, ışık ve patlama efektleri gibi), Modern Warfare 1’in çıkmasıyla da seride görülmüş en iyi grafik teknolojisine ulaşılmıştı. Öyle ki birçok kurum tarafından Modern Warfare 1, “Yılın en iyi grafikli oyunu” seçilmişti.
Grafiksel olarak yaşanan bu zirve döneminin ardından çıkan tüm Call of Duty oyunlarında, aynı grafik motorunun geliştirilmiş sürümlerinin kullanılmasına devam edildi. Son olarak Modern Warfare 3’ü oynadığımız seri, büyük ihtimalle önümüzdeki kasım ayında çıkacak yeni Call of Duty oyunuyla devam edecek. Söylentilere göre sıradaki oyun, Treyarch’ın hazırlamakta olduğu Call of Duty: Black Ops 2 ve bu oyunda da aynı grafik motorunun geliştirilmiş bir sürümünün kullanılacağı tahmin ediliyor.
Peki sizce artık yeni motor gelmeli mi, yoksa aynı motorun geliştirilmesi yeterli mi? Yapımcıların açıklaması, yeni bir grafik motorunun, oyunun gelişimi için fazla zaman alacağı yönünde. Bu da her yıl yeni bir Call of Duty oyununun gelmesi konusunda yapımcıları zor durumda bırakabilir. Ama sonuçta bir yerden de komple yeni bir teknoloji için adım atılması gerekir diye düşünüyoruz. Peki siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?