Oyun Haberleri

Şu anki konsollar grafik açısından yeterli mi?

Yıllardır süren konsol savaşları sürekli olarak Xbox 360 ve PlayStation 3 kullanıcıları arasında alevleniyor. Gerek Sony’nin gerekse Microsoft’un bu iki konsolu şu an için en gözde oyun araçları olsa da sürekli olarak bu ikisinin kıyaslanması elbette malum olan bir şey.

Şimdilerde ise bu tartışmaya bir yenisi eklendi. Wii 2’nin adının ortalıkta dolaşmasıyla birlikte PS ve Xbox’ın bu konuda neler yapacağı tartışılırken sekizinci nesil konsolların ne zaman gün yüzüne çıkacağı da bir anda merak konusu oldu.

Herkesin dikkatinin bu aralar haziranda yapılacak olan E3’te olduğunu biliyorsunuzdur. Nitekim Nintendo’nun yeni Wii’yi bu fuarda tanıtması en azından duyurması bekleniyor.

Bütün bu tartışmalar bir yana, etrafta dolaşan “Her iki konsolun da sekizinci nesilleri ancak 2015’te çıkar” söylentilerine aldırış etmeden düşündüğümüzde aslında şu anki durumunda çok iç karartıcı olmadığını dile getirebiliriz. Nitekim Kotaku sitesi editörlerinden Luke Plunkett’in yazdığı bir yazıda bunu doğrular nitelikte.

“Şu anki konsollar hala muhteşem grafikler oluşturabilecek yetenekte” adlı yazısında son dönemlerde PS4 ne zaman gelecek, Xbox 720 mi? Yoksa farklı bir isimle mi gelecek sorularını susturup, henüz bu iki cihaza da çok gerek olmadığını belirtiyor.

Wii 2 söylentileri ve konsolların PC grafiklerinin de önünü kestiği gibi söylentilerden dolayı PS3 ve Xbox’a henüz 3 yıl daha katlanmamız gerektiği gerçeğini unuttuğumuzu belirten Plunkett, bu cihazların göze batmasının onları grafik sunumları açısından yetersiz olduğuna dair bir itham altına almayı gerektirmeyeceği görüşünde.

Yazısında bir de grafik tanıtım videosuna yer veren Plunkett, Star Ocean adlı RPG oyunu ile tanıdığımız Japon oyun stüdyosu tri-Ace’in teknoloji demosunu da kendi savına örnek olarak gösteriyor. Videoda görüldüğü kadarı ile iş gerçek zamanlı garfiklendirme işlemine geldiğinde çok da yetersiz kalmadığının bir kanıtı.

tri-Ace’in Xbox 360 ve Playstation 3’te çalışan bir motorla oluşturduğu bu görüntüler o kadar kaliteli ki ön renderlama veya ekstra işlemler gerektirmiyor bile.

Bunun elbette sadece özel yapım bir video olduğunu da belirten Plunkett gerçek dünyada oyunun belleğinin sadece videolarla değil daha başka verilerle de doldurulacağı için bu tarz görsellere oyun içinde pek rastlayamadığımızı da belirtiyor

Buradan da başka bir noktaya geliyoruz. Hatırlarsanız birkaç gün önce sitemizde yaptığımız bir haberde Crytek’in konsolların en az 8 GB belleğe sahip olması gerektiğini belirttiğini sizlere duyurmuştuk. Her ne kadar onlar bu tavsiyeyi yeni konsollar üzerine yapmış olsalar da bir düşünün, eğer bugünkü konsollar bu grafik yeteneklerini bir de 8 GB’lık belleklerle buluşturabilseler nasıl olurdu.

Dolayısı ile burada gözüken en büyük sorun cihazların 512 MB gibi çok düşük bir bellek kapasitesine sahip olmaları gibi duruyor. Siz ne dersiniz?

İşte Plunkett’in bahsettiği teknoloji videosu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu