Bethesda: Grafik önemli değil diyen yalan söyler
Pek çok hardcore oyuncu grafiklerin oyundaki eğlence öğesi kadar önemli olmadığını düşünür, dolayısı ile grafik unsuru ikinci hatta belki üçüncü seçenekte gelir. Ancak kasım ayında Skyrim oyununu piyasaya sürecek olan Bethesda bu görüşe inanmıyor.
Bethesda’nın Pazarlama Departmanı Başkan Yardımcısı Peter Hines “Pek çok insan grafiğin önemli olmadığını söylüyor. Ben de onlara “Yalan söylüyorsunuz” diyorum” dedi.
“Yeni bir oyun yapmaya kalktığınızda ve oyunun ilk görüntülerini yayınladığınızda insanlar resimlere hemen bir bakıyor ve buna göre “harika görünüyor” veya “hiç iyi olmamış” gibi yorumlar yapıyorlar. Dolayısı ile görünümü muhteşem yaparsanız o ürünü insanlara ulaştırmanız daha kolay olacaktır.”
Aslına bakarsanız sürekli bir ekran kartı sirkülasyonu, yeni işlemciler ve bellekler, firmaların yeni grafik motoru çıkartma uğraşları Hines’ı haklı çıkarır vaziyette. Ancak halen eski grafikli Baldur’s Gate veya The Curse of Monkey Island hatta yeni zamanda çıkan Super Meat Boy gibi oyunlardan da zevk alanlar oldukça fazla.
Hines ayrıca grafiklerin oyunlarda bir “farkındalık hissi” yaratma konusunda kilit nokta oluşturduklarını ve Bethesda’nın bu hissi merakla beklenen Skyrim’de en iyi şekilde yansıtacağını belirtti.